Sandsli bo- og aktivitetssenter søker nå etter ny personalkonsulent i 100% fast stilling.
Sandsli bo- og aktivitetssenter er et senter med sykehjem og omsorg pluss boliger som drives under Etat for sykehjem i Bergen kommune. Vi åpnet høsten 2020 og har et topp moderne bygg med høy standard. Vi yter heldøgns tjenester til 150 beboere og vel 200 ansatte jobber hos oss.
Som personalkonsulent vil du få en viktig rolle i vår organisasjon. Du vil arbeide tett opp mot enhetsleder og 9 avdelingsledere. Det er viktig for oss at du arbeider selvstendig, og at du drives av å skape resultater sammen med andre.
Vi kan tilby en dynamisk arbeidshverdag med mye som skjer. Hos oss er ingen dager like og du må trives med at flere parallelle prosesser foregår på samme tid.
Arbeidsoppgaver
Vi søker etter en personalkonsulent som vil bidra til videre utvikling av vår organisasjon i tett samarbeid med enhetsleder og resten av ledergruppen.
Personalkonsulent skal bistå og veilede ledere i personalfaglige spørsmål og personalsaker, og skal ha særlig fokus på arbeidsmiljø og være en pådriver i enhetens HMS-arbeid. Du skal bidra til godt samarbeid med NAV, bedriftshelsetjenesten, verneombud, tillitsvalgte og andre samarbeidspartnere. Du vil få hovedansvar for månedlig lønnskjøring i samarbeid med kontorfaglig konsulent. Du vil få medansvar for å utarbeide arbeidsavtaler og føre endringer av lønns- og personalopplysninger i gjeldende fagsystem. Videre vil du få ansvar for å lede utvalgte rekrutteringsprosesser i samarbeid med ledergruppen, og du skal støtte ledere i interne onboarding og offboaring prosesser.
Personalkonsulenten inngår i sykehjemmets ledergruppe, og det forventes at du er en pådriver og en bidragsyter i arbeidet med å etablere og bygge opp en positiv organisasjonskultur.
Kvalifikasjoner
- Du må ha 3-årig utdanning på høyskole/universitet, minimum bachelornivå innen administrasjon/organisasjon/ledelse/jus/personal.
- Du må ha god kunnskap om gjeldende lov- og avtaleverk på personalområdet, og det er fordel med kjennskap til kommunal/offentlig forvaltning.
- Du må ha gode IKT-kunnskaper. Det er en fordel med kjennskap til systemer som BK360, RS og UBW HR.
- Det er ønskelig med erfaring fra lignende stillinger som f eks operativt HR-arbeid, samt erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser.
- Fremmedspråklige søkere med utdanning utenfor Norden må dokumentere bestått nivå B2 i norsk. Du må kunne vise til god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
Personlige egenskaper
Du er en som har lyst til å utvikle organisasjonen videre i samarbeid med ledergruppen og enhetsleder. Du må derfor være en positiv og omgjengelig person som evner å jobbe selvstendig, strukturert og målrettet. Du er også en som raskt skaffer deg oversikt og har evne til å se helheten. Som personalkonsulent må du evne å møte dine medarbeidere med god dialog, åpenhet og respekt. Du må være trygg i rollen som veileder, og må kunne støtte ledere og medarbeidere innen ditt ansvarsområde. Verdien av å skape en samlende og åpen arbeidsplass må være viktig for deg, og du må vise dette i måten du kommuniserer på. Er du en som lytter til andres meninger, involverer og kommuniserer godt, da vil vi gjerne høre fra deg!
Vi tilbyr
- Et spennende og utfordrende arbeid med å videreutvikle en ny organisasjon.
- Mulighet for interne og eksterne kurs.
- Godt tverrfaglig samarbeid.
- God opplæring.
- God pensjonsordning, og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
Kontaktinformasjon
Elisabeth Søreide Heggholmen, Enhetsleder,
Logg inn for å se kontaktinformasjon,
Logg inn for å se kontaktinformasjon
Ida Sandvoll, Personalkonsulent,
Logg inn for å se kontaktinformasjon,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Sandslimarka 249
5254 Sandsli
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommune
Referansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon53
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.04.2023
Epost:
Logg inn for å se kontaktinformasjonLogg inn for å se kontaktinformasjon