Utviklingen i Hábmera suohkan - Hamarøy kommune fortsetter, og nå vil vi ha deg med på laget!
Hábmera suohkan - Hamarøy kommune ligger nord i Nordland, og er omgitt av både storslagen natur, lange dype fjorder, og høye glattskurte fjellformasjoner. Kommunen er et lite stykke Norge i miniatyr - Vi har verneområder, anadrome vassdrag, vannkraft med konsesjonskraft, vindkraft, reinbeiteområde og er lulesamisk språk- og kulturforvaltningskommune. I tillegg er vi relativ store på havbruk, mineraler og mineralnæring, landbruk, og fiskeri, vilt og rovdyr, som alle skal ha sin plass i kommunen. Vi tilrettelegger også for å øke besøksturismen fremover. Kommunen er i vekst og har stort utviklingspotensial på allerede veletablerte og varierte kultur- og næringsområder.
Nå søker vi økonomikonsulent/controller i 100% fast stilling. Økonomiavdelingen har ansvaret for regnskap og budsjett i kommunen, i tillegg til å gi støtte og råd til kommunale etater og enheter, utføre økonomisk analyser, og bidra med gode beslutningsgrunnlag for kommunedirektøren og folkevalgte. I dag er vi 3 ansatte på avdelingen, og vi gleder oss til å ta i mot vår nyeste kollega!
Hvis du kommer til oss, vil du bli en del av en livlig gjeng med masse humør. Vi har god takhøyde, og hvis vi får si det selv - et skikkelig godt arbeidsmiljø.
I tillegg kan vi tilby:- Arbeidsplass i en kommune som har litt av alt: både kulturliv, friluftsliv og natur. Vi er veldig på tilbudssiden når det gjelder ulike aktiviteter og muligheter, og er sikker på at du kommer til å trives her.
- Positivt og tverrfaglig arbeidsmiljø - vi hjelper hverandre der vi kan, og du vil få samarbeide med kollegaer på tvers av hele organisasjonen
- Lønn etter avtale, og gode pensjons- og forsikringsordninger
Du vil få jobbe bredt og allsidig, blant annet med:- Å bistå enhetene i økonomioppfølgingen og budsjettutarbeidelse
- Fakturering; herunder også oppfølging kunde- og leverandørreskontro
- Innfordring av utestående fordringer
- Koordinere oppgaver knyttet til innkjøpsordningen
- Videreutvikling og dokumentasjon av rutiner
Vi ser etter deg som har:- Relevant utdanning, gjerne bachelor innen økonomi/administrasjon
- Erfaring fra økonomiarbeid er en fordel, og kan erstatte formell kompetanse
- God regnskapsforståelse og kunnskap om relevant regelverk - og gjerne erfaring fra offentlig sektor
- God digital kompetanse og erfaring fra bruk av økonomisystemer, samt med Excel som arbeidsverktøy. Hvis du i tillegg har kjennskap til Xledger, Framsikt eller tilsvarende, er det et stort pluss
For å passe inn hos oss, tror vi at du:- Har personlig interesse for fagområdet, stor arbeidskapasitet, og evne til å jobbe selvstendig
- Må ha gode kommunikasjonsegenskaper, både muntlig og skriftlig
- Tør å være litt på ballen, tenke nytt og ta initiativ
- Er serviceinnstilt og engasjert, samarbeider godt med andre, og bidrar positivt til arbeidsmiljøet
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Eventuelle spørsmål kan rettes til økonomisjef Ann Aashild Hansen på epost:
Logg inn for å se kontaktinformasjon eller telefon
Logg inn for å se kontaktinformasjon. Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Vi gjør oppmerksom på at Hábmera suohkan - Hamarøy kommune har offentlige søkerlister, jfr. Offentlighetsloven §25. Eventuelle ønsker om unntak fra oppfølging må begrunnes i søknaden.
Epost:
Logg inn for å se kontaktinformasjonLogg inn for å se kontaktinformasjon