Alarmsentralen søker fagarbeider i 100% vikariat.
Alarmsentralen Telemark er et moderne responssenter for velferdsteknologi. Alarmsentralen Telemark er et vertskommune samarbeid som gir tjenester til flere kommuner.
Vi holder til på Myren i flotte, velegnede lokaler. Responssenteret er samlokalisert med tjenestesettingsteamet for velferdsteknologi. Vi samarbeider og er i tett dialog med tjenestekontor, hjemmetjeneste, serviceteknikere, AMK, brannvesen med flere.Alarmsentralen er en viktig samarbeidspartner for digitalisering og utvikling av morgendagens «nye» helsetjenester, både nasjonalt og for den enkelte kommune. Vårt responssenter er et kompetansehus hvor nyskaping, testing og verifisering av teknologi skjer i tråd med nasjonale anbefalinger, i takt med kommunenes og innbyggerens behov.
Som alarmsentraloperatør vil du yte digitale tjenester innfor både helse og omsorgsektoren, teknisk sektor, samt relevante beredskapstjenester
Arbeidsoppgaver
- Operatørene er ansvarlig for den operative daglige driften i responssenteret 24/7
- Operatørene skal ta i imot, vurdere og behandle digitale varsler fra tjenestemottakere og lokasjoner i alle kommunene
- Operatørene skal vurdere, iverksette tiltak, tilkalle nødvendige hjelpetjenester slik at innbyggers behov for helse og omsorgstjenester blir ivaretatt
- Operatørene skal ha kjennskap til teknologi i innbyggers hjem og på lokasjon, samt veilede, trygge og henvise innbygger til rett instans
- Operatør skal kunne veilede tjenesteutøvere ved helsefaglige og tekniske problemstillinger
- Operatørene skal behandle varsler fra automatiske brannalarmer og andre tekniske alarmer fra kommunale bygg og privateide næringsbygg, samt bistå og veilede teknisk personell på lokasjon
- Operatørene skal overvåke og monitorer teknologien 24/7 og iverksette beredskap iht. prosedyrer
- Kommunikasjon med 110-, 112- og 113-sentral
Kvalifikasjoner
- Krav til teknisk relevant fagbrev/høyere utdanning innen it tekniske fagområder
- Krav til relevant teknisk kompetanse og erfaring
- Krav til å tilegne deg nødvendig kunnskap
- Krav til gode kommunikasjonsferdigheter, muntlig og skriftlig - flytende norsk
- Det stilles krav om god evne til å håndtere samtidighetskonflikter. Arbeidet er tidvis faglig utfordrende mht. mottak og prioritering og vurdering av ulike alarmer/hendelser
- Krav til teknisk IKT kompetanse innenfor applikasjon og telefoni løsninger
- Evner å kombinere helsefaglige vurderinger og elektroniske løsninger til det beste for innbyggerne
- Har kunnskap/erfaring om velferdsteknologi og er teknologisk moden
- Har interesse for og ser velferdsteknologi som et naturlig verktøy for å hjelpe pasienter til å styrke egenomsorgsevnen til den enkelte
Personlige egenskaper
- Evne til å jobbe både selvstendig og i team
- Ansvarsbevisst og fleksibel
- Konstruktiv, positiv og løsningsorientert
- Allsidig. Villig til å tilegne seg nødvendig kompetanse fra andre fagområder for å ivareta alle tjenestene Alarmsentralen betjener
- Serviceinnstilt og evne til å utøve tjenesten med respekt og profesjonalitet
- Fremoverlent og nysgjerrig på videreutvikling av dagens helsetjenester
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Hospitering som en del av intervjuprosess
- Grundig opplæring og oppfølging
- Gunstig skiftordning og krav til 12-timers vakter
- Svært godt arbeidsmiljø med samarbeid og faglig dyktighet i fokus
- Arbeid innenfor et helsefaglig område i sterk vekst. Vi tilbyr en spennende og utfordrende jobb i et fagmiljø som skal jobbe systematisk med fokus på fag og kvalitet i samarbeid med medlemskommunene og til det beste for pasienten
- Meget gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Lønn etter gjeldende avtaleverk
Kontaktinformasjon
Heidi Sivertsen, Enhled. Alarmsentral,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Skotfossvegen 27
3720 Skien
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Skien kommune
Referansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon13
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 10.04.2023
Logg inn for å se kontaktinformasjon