Om stillingen
Vi søker etter deg som har engasjement erfaring for ledelse og ønsker å videreutvikle smarte helse- og omsorgstjenester for voksne og eldre i Bodø kommune.
Bodø kommune har stort fokus på samhandling og tjenesteutvikling.
Virksomheten er under etablering i Hjemmetjenesteområdet og består av Digital hjemmeoppfølging og Virtuell Helseavdeling. Pr tiden er det tilsatt 3,3 årsverk i Digital hjemmeoppfølging og 5 årsverk i Virtuell helseavdeling. Pr tiden er begge tjenestene dagtjenester.
Vi ser etter en person med fagkompetanse fra ledelse, helse - og innovasjonsarbeid. Erfaring med å utvikle og ta i bruk nye arbeidsmetoder, spesielt innenfor ehelse og digitale løsninger. Du bør ha innsikt i hvordan kommunehelsetjenesten ledes og fungerer, og kompetanse til å stimulere til nytenking og samhandling mellom ulike fagmiljøer.
Du har erfaring og kan vise til gode resultater innen prosessledelse og endringsledelse.
Tjenestens hovedformål er i tråd med kommunens smart helse strategi å bidra til å styrke innbyggernes helse, slik at de opplever en meningsfull hverdag og mestrer egen hverdag best mulig selv.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for å lede og utvikle våre tverrfaglige og digitale hjemmetjenesteteam.
- Ansvar for å implementere strategi og mål som utvikles for fremtidige helsetjenester innenfor programmet Smart helse.
- Bidra til å utvikle innovative digitale ehelseløsninger
- Personalansvar i virksomheten
- Økonomiansvar i virksomheten
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner:
- Krav om minimum bachelorgrad.
- Ønskelig med Bachelor- eller mastergrad i ledelse, helseadministrasjon, helseinformatikk eller lignende
- Gode kunnskaper om ehelse, digitale helsetjenester og helseinformasjonsystemer
- Erfaring med å lede tverrfaglige team.
- Erfaring fra ledelse, herunder prosess og endringsledelse
- Bør ha gode datakunnskaper
Personlige egenskaper:
- Ha evne til å bygge gode relasjoner, motivere og inspirere
- Synlig, tilstedeværende, tydelig, strukturert og samlende
- Gode ferdigheter til å samarbeide på tvers av enheter
- Gode evner til å prioritere, vurdere, beslutte og til å se helheten
- Du har god gjennomføringsevne, er fleksibel og løsningsorientert
- Interesse for teknologi og utvikling
Det vil i tilsettingen bli lagt stor vekt på motivasjon for stillingen og personlig egnethet
Vi tilbyr
- 100% fast stilling
- Inngå i Hjemmetjenesteområdets ledergruppe
- Gode arbeidskollegaer med engasjement og vilje
- En mulighet til å kunne sette preg på kommunens helsetjenester
- Lønn etter avtale
Har du spørsmål om stillingen?
Kontakt gjerne:
Seniorrådgiver
Liv- Bente Sælø
E-post: Tlf: 970 76 575
Hjemmetjenesteleder
Vidar Øyen
E-post: Tlf: Logg inn for å se kontaktinformasjon
Søknad, CV og vedlegg sendes via lenke på denne siden. Har du spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på tlf. Logg inn for å se kontaktinformasjon.
Annet
Aktuelle søkere vil bli invitert til intervju .
Dokumentasjon på utdanning og praksis legges ved søknaden.
Arbeidsplassene i Bodø kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Bodø kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Fast ansatte i Bodø kommune med fortrinnsrett som overtallig, avklart omplasseringskandidat på bakgrunn av helse eller som ønsker å øke sin stillingsandel oppfordres til å søke.
Ditt navn kan bli offentliggjort, selv om du ber om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dette blir du i så fall varslet om.
For alle stillinger gjelder de regler som går fram av lover, reglement og gjeldende tariffavtale.
Ved første gangs ansettelse i kommunen gjelder en prøvetid på 6 måneder.