Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsbeskrivelse
Botjenester i Fyllingsdalen og Laksevåg er en enhet med 399 årsverk fordelt på 23 tjenestesteder. Enheten har spesialkompetanse innen fagområde utviklingshemming og utfordrende atferd. Resultatenheten yter tjenester til barn, unge og voksne uavhengig av boform. Våre ledere og ansatte arbeider sammen om kompetansebygging og å skape et godt arbeidsmiljø. Enheten har fokus på fagutvikling og jobber aktivt for å sikre faglig kvalitet og gode tjenester for våre tjenestemottakere .
Drotningsvik bofellesskap har nå en ledig stilling som vernepleier eller sykepleier.
Stillingen er på 100 % fast ansettelse i (for tiden) årturnus, med arbeid på helg bergegnet til 16 helger pr år.
Drotningsvik bofellesskap ligger plassert i Drotningsvik i Bergen Vest. Her bor det 6 mennesker med stor variasjon i bistandsbehov. Bofellesskapet jobber aktivt for å sikre faglig kvalitet og gode tjenester. Det er derfor fokus på fagutvikling og etisk refleksjon, hvor vi har som målsetting at hver enkelt beboer har en meningsfull og innholdsrik hverdag. Vi jobber for å være en attraktiv arbeidsplass med engasjerte, reflekterte og myndiggjorte medarbeidere.Blir du ansatt hos oss vil du få muligheter til faglig utvikling både innen miljøterapi, somatikk og psykisk helse. Du vil få en spennende mulighet og arbeide innenfor fagområder som Helse og omsorgstjenesteloven kap.9 og legemiddelhåndtering.Vi søker dere som brenner for å sikre gode tjenester til mennesker med utviklingshemning. Du er faglig engasjert, og liker å ta ansvar og arbeide for god kvalitet i tjenesten i samarbeid med andre. Vi ser frem til å høre fra deg!
Arbeidsoppgaver
Sikre beboer et godt hjem med tjenester i tråd med deres behov og ønsker
Daglig omsorg og miljøarbeid i tjenesten til den enkelte
Primærkontakt / legemiddelkontakt
Praktisk bistand med helse og somatikk
Oppfølging av Helse og omsorgstjenestelovens Kap 9
Oppfølging av Pasient og brukerrettighetslovens kap 4A
Skape forutsigbarhet, trygghet og struktur for beboere og ansatte
Være del av team rundt noen av beboerne
Delta i legemiddelhåndtering
Samarbeid med pårørende, andre instanser og på tvers i enheten
Praktiske gjøremål i bolig og andre delegerte oppgaver fra leder
Kvalifikasjoner
Må ha gyldig autorisasjon som vernepleier eller sykepleier, andre med relevant høyskoleutdanning kan bli vurdert.
Fordel med erfaring fra mennesker med ulike sammensatte behov
Ønskelig med førerkort klasse B
Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 norsk språkprøve på mellomnivå
Må ha gyldig politiattest ved ansettelse
Personlige egenskaper
Ha god forståelse av relasjonsarbeid, og ha evne til å bygge relasjoner
Være ansvarsbevisst og ha gjennomføringskraft
Ha evne til fleksibilitet
Må kunne arbeide selvstendig og i team
Personlig egnethet i forhold til arbeid med brukergruppen vil bli vektlagt
Vi tilbyr
Et godt arbeidsmiljø
En givende og meningsfull jobb
Lønn etter gjeldende tariff
God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.