Til vår anleggsvirksomhet ser vi nå etter en ny Dokumentstyrer. I denne stillingen vil du få muligheten til å bidra inn i både nye og pågående interessante anleggsprosjekter. Vi er en mobil anleggsvirksomhet med prosjekter lokalisert over hele landet, og stillingen krever dermed at man er villig til å reise en del ut der hvor prosjektene våre er. Stillingen rapporterer til Leder for Kvalitet i Anlegg og er i hovedsak lokalisert ved vårt hovedkontor på Skøyen i Oslo.
Anleggsvirksomheten gjennomfører alle typer større anleggsprosjekter i hele landet herunder vei, bane, fjellanlegg, kraftverk- og industriprosjekter. Vår kjernevirksomhet utøves av ca. 700 medarbeidere med en årlig omsetning på ca. 3 mrd. kroner.
Arbeidsoppgaver
- Sikre at Anlegg sine prosjekter gjennomføres med hensiktsmessig og tilpasset system og struktur for dokumenthåndtering
- Støtte prosjekter ved oppstart, etablere dokumentstruktur og dokumentplan i henhold interne rutiner og kontrakts krav
- Opprette prosjekt- og dokumentstruktur i dokumentstyringsverktøy
- Oppfølging av dokumentasjon for prosjekt
- Gi faglig støtte innenfor dokumentsystem og dokumentkontroll
- Oppfølging av teknisk dokumentasjon til underleverandører og leverandører
- Gi opplæring i dokumentstyringsverktøy til nøkkelpersoner og våre leverandører og underleverandører
- Sikre at prosjekter overleveres med riktig krav til sluttdokumentasjon og FDV
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning, men lengre og relevant erfaring kan kompenseres for formell utdannelse
- Kjennskap til dokumentkrav i relevante lover, forskrifter og bransjestandard, samt FDV og sluttdokumentasjon
- Ca. 3-5 års erfaring med dokumentstyring, system og prosessarbeid. Gjerne fra bygg- og anleggsbransjen
- Kjennskap til dokumentstyringsverktøy, som Eroom/Esam Byggeweb, Omega365/ Pims 365, Pro Arc, Interaxo eller lignende
- Erfaring med utvikling og implementering av ny metodikk, nye verktøy og systemer i komplekse organisasjoner
- God skriftlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
Vi søker deg som liker godt å samhandle med andre, involverer gjerne andre i arbeidet ditt og har et ekte engasjement i forhold til faget. Du må kunne formulere deg godt på norsk både muntlig og skriftlig. Som dokumentstyrer er det viktig at du er strukturert, systematisk, nøyaktig og kvalitetsbevisst - og samtidig evner å se det «store bilde». Du må være naturlig for deg å kunne ta ledelse og initiativ og snakke godt med andre faggrupper og nøkkelpersoner i prosjekt. Det er samtidig viktig at du har noe teknisk forståelse.
Folkene våre betyr alt for oss, og vi søker deg som ønsker å være med å bidra til at alle våre medarbeidere trives godt på jobben, og samtidig ønsker å videreutvikle organisasjonen vår i riktig retning. Veidekke sine verdier er profesjonell, redelig, entusiastisk og grensesprengende og du må kunne kjenne deg igjen i dette.
Vi tilbyr
Om du blir vår nye Dokumentstyrer blir du en del av en bedrift som er uformell i sin omgangstone og har det gøy på jobben. Vi er løsningsorienterte, kompetente og har engasjement og vinnervilje.
Vi er opptatt av å utvikle våre ansatte videre. Dette gjøres mest og best ved å gjennomføre spennende prosjekter – i samspill med alle aktørene rundt oss.
Vi har fine velferdsgoder som for eksempel egen bedriftshelsetjeneste, firmahytter og gode person- og pensjonsforsikringer. Som ansatt hos oss får du også mulighet for å bli medeier i selskapet i form av aksjekjøp. I dag eies faktisk nær 15% av aksjene i selskapet av ansatte, noe som er ganske unikt blant store selskaper i Norge.
Send inn søknad her
Kontakt
Anne Løkkeberg
950 60 827