Er du interessert i risikostyring og internkontroll? Vil du hjelpe Knif Forsikring med å håndtere og styre disse i tråd med deres strategi? Her får du sjansen å styrke både deres og din kompetanse innen faget.
Knif Trygghet tilbyr forsikringer tilpasset ulike typer virksomheter innenfor ideell og frivillig sektor i Norge, samt bedrifter/privatpersoner knyttet til disse. De søker nå deg som vil ta på deg rollen som chief risk officer. Dine ansvarsområder kan i starten tilpasses etter din bakgrunn og tidligere erfaring, og du kan få nødvendig kompetanseheving etter at du starter i rollen.
I Knif Trygghet blir du en av 70 medarbeidere som sitter i sentrale lokaler i Møllergata i Oslo. Samarbeid og kommunikasjon i og utenfor avdelingen beskrives som nært og godt. Å få jobbe tett på de du leverer til innebærer blant annet dialog direkte med styret, øvrige kontrollfunksjoner og myndigheter. Din nærmeste leder har selv hatt rollen som chief risk officer i Knif Trygghet. Og det finnes dermed godt med kompetanse internt for å få en god introduksjon og onboarding til rollen.
Du blir tilbudt
- Å være med og påvirke selskapets strategiske beslutninger og fremtid
- Gode muligheter for faglig utvikling og innsikt i alle deler av en risikostyringsfunksjon
- Et vennlig og uformelt arbeidsmiljø
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for selskapets risikostyring, herunder videreutvikling av rammeverket for risikostyring og metodikk for risikovurderinger
- Gjennomføring og dokumentasjon av selskapets ORSA prosess
- Tilrettelegging og gjennomføring av internkontroll
- Fasilitere og følge oppinternrevisjonsprosjekter i samarbeid med selskapets internrevisor
- Løpende overvåking, identifisering og rapportering av risikoer
- Å bistå førstelinjen i videreutvikling av kontrollaktiviteter og rutiner
- Utarbeidelse av rapporter til ledelsen, styret og myndigheter
Vi søker deg som
- Har høyere utdannelse innen økonomi, finans, regnskap eller lignende, fortrinnsvis på masternivå
- Har minst to års arbeidserfaring innen økonomi, finans eller annen kontrollerfunksjon
- Har god norskspråklig kompetanse, skriftlig og muntlig
Det er en fordel med:
- Kunnskap om finansielt regelverk
- Erfaring fra arbeid med risikostyring og internkontroll
- Erfaring fra enten forsikring-, bank- og/eller konsulentbransjen
- Erfaring fra prosessforbedring og implementering av digitale løsninger
For å lykkes i rollen er dine personlige ferdigheter:
- Samarbeidende
- Kvalitetsbevisst
- Problemløser
- Selvstendig
Vår rekrutteringsprosess
Denne rekrutteringsprosessen håndteres av Academic Work og det er vår kundes ønske at alle spørsmål om stillingen rettes til Academic Work på Logg inn for å se kontaktinformasjon
Vår utvelgelsesprosess er kontinuerlig og annonsen kan lukkes før rekrutteringsprosessen er fullført dersom vi har gått videre til neste fase. Prosessen inkluderer to tester: en personlighetstest og en kognitiv test. Testene er verktøy for å finne rett talent til rett stilling, for å muliggjøre likestilling, mangfold og en rettferdig prosess.
Adresse: Oslo