Avdelingsleder i Kantega
Kantega er et konsulentbyrå med spesialisering på IT og Softwareutvikling. Vi er i stadig vekst og nå ønsker vi oss en ny avdelingsleder i Oslo!
Kantega gir deg en spennende og solid arbeidsplass hvor du får jobbe med ledelse av dyktige medarbeidere innen en bred kundeportefølje. Vi har kunder som VIPPS, Sparebanken1 og posten og andre av Norges største innen bank, forsikring, energi og offentlig sektor. For dem lager vi fantastiske IT-løsninger som forbedrer og forenkler livene til de fleste av oss.
Vi er også en samfunnsengasjert gjeng, så vi har blant annet gjennomført flere pro bono-prosjekter for miljøorganisasjoner. Kantega er en ansatt eid bedrift, som betyr at vi som jobber her eier Kantega sammen. De som begynner hos oss blir også medeiere, og får dermed reell innflytelse til å påvirke selskapets retning.
Hos oss får du:
- Du blir medeier og har muligheten til like stor eierandel som alle andre innen 2-3 år.
- Påvirke hvordan Kantega drives og utvikles.
- Forme din egen rolle i et sterkt fagmiljø, med fokus på kollegialt felleskap og samarbeid.
- Kompetanseheving i arbeidstiden.
- Du får kvalitetslunsj på kontoret.
- God fastlønn og forsikringer.
En tredelt rolle
Som avdelingsleder i Kantega blir du leder for en gruppe på 12-15 konsulenter. Disse jobber på tvers av teknologi, fagområder og kundeprosjekt. Det vil si at avdelingen du leder består av utviklere, UX-designere, testere, data scientists og mer. I rollen som avdelingsleder får du et tredelt ansvarsfelt:
Organisatorisk ledelse av et konsulentbyrå i IT-bransjen:
I ledergruppen hos Kantega Oslo er målet å bidra til innovativ forretningsutvikling. Dette inkluderer strategisk beslutningstaking, evnen til å håndtere endringer, risiko og usikkerhet. Det er viktig å forstå organisasjonen som en helhet med ulike nivåer - fra individuelle bidrag til avdelingsdynamikk og organisasjonens overordnede mål. Dette sikrer at Kantega er rustet for fremtidige utfordringer.
Verdiskapende arbeid i IT-sektoren:
I rollen hos Kantega er ansvarsområdet å bidra til selskapets vekst og suksess. Dette inkluderer oppgaver som å skape nye oppdrag for Kantega, utvikle sterke kundeforhold og etablere nettverk innen IT-sektoren. Det kreves også å følge med på den kontinuerlige utviklingen innen IT-bransjen for å identifisere fremtidige muligheter for Kantega i markedet. Videre er en sentral oppgave å bidra til å veilede valg knyttet til faglig retning og kompetanseutvikling, både på individuelt nivå, avdelingsnivå og for hele Kantega, med mål om å styrke selskapets posisjon i markedet
Relasjonell ledelse av IT-personell:
I denne rollen er hovedansvaret knyttet til faglig og personalledelse, inkludert oppgaver som kompetanseutvikling, veiledning og oppfølging av ansatte. En støttende lederstil som preger tilnærmingen, kjennetegnet av åpenhet, tillit og tydelig kommunikasjon. Dette involverer gjennomføring av kompetanseutviklingssamtaler, personlige oppfølgingssamtaler og veiledning. Målet er å aktivt fremme samarbeid, trivsel, motivasjon, læring og en positiv kultur i avdelingen.
Vi håper du er en leder med:
- Erfaring med personalledelse, konsulentvirksomhet og software utvikling
- Innsikt i innovasjon, forretningsutvikling, IT-markedet, nettverksbygging og verdiskaping
- Forståelse for relasjonell ledelse
- Interesse for IT, KI, Sky, sikkerhet, systemutvikling og programmering
- Relevant høyere utdannelse (solid ledelseserfaring kan erstatte utdanningskrav)
Dersom du kjenner deg igjen i deler av dette, vil vi gjerne bli bedre kjent med deg og vi ønsker deg velkommen til å søke på stillingen!
Vi samarbeider med Reflekt IT i denne rekrutteringsprosessen.
Rekrutteringsrådgiver Marte Sundal svarer med glede på spørsmål angående prosessen videre eller stillingen som konsulent hos Kantega.
Adresse: Oslo