Statsbygg søker nå etter to dyktige og lærevillige medarbeidere til rollen som rådgivere for innkjøp og avtaleforvaltning med oppstart i august 2024. Nyutdannede oppfordres til å søke.
Avdeling for økonomi og virksomhetsstyring er inndelt i fem seksjoner. Avdelingen har et overordnet ansvar for virksomhetsstyring, økonomistyring, regnskap, lønn og anskaffelser. Rådgiverstillingene vil være plassert i Seksjon for innkjøp og avtaleoppfølging. Seksjon for innkjøp og avtaleforvaltning har en strategisk, utøvende og koordinerende rolle innenfor anskaffelser. Seksjonen har herunder ansvar for anskaffelse og forvaltning av rammeavtaler, i tillegg til rådgivning og
gjennomføring av andre anskaffelser av varer og tjenester blant annet fra arkitekter, rådgivere, entreprenører, håndverkervirksomheter samt IKT og andre administrative tjenester.
Forbedring av anskaffelsesfunksjonen i Statsbygg er et satsningsområde. Som rådgiver vil du kunne jobbe både med oppgaver innenfor utvikling av anskaffelsesområdet samt anskaffelser og/eller kontraktsforvaltning. Som rådgiver vil du samarbeide med alle deler av vår organisasjon spredt over hele landet.
Arbeidsoppgaver
- Lede gjennomføring av anskaffelser
- Forvaltning av rammeavtaler
- Innkjøpsfaglig rådgivning, veiledning og internkontroll
- Delta i utviklingsarbeid og kompetansefora
Seksjonen er under utvikling og andre arbeidsoppgaver kan bli lagt til stillingen
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning på masternivå fortrinnsvis innen rettsvitenskap, økonomi eller ingeniørfag
- Interesse for regelverket for offentlige anskaffelser
- God digital kompetanse
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Relevant jobberfaring (f.eks. internship) vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
- Strategisk, analytisk, nøyaktig og helhetsorientert tilnærming
- Løsningsorientert med evne til å omsette teori til praksis og god gjennomføringsevne
- Initiativtaker med positiv innstilling til utfordringer
- Gode samarbeidsegenskaper
Vi tilbyr
- Kandidaten får være med på et spennende arbeid med utvikling av anskaffelsene i en av Norges største og mest profesjonelle utviklere, byggherrer og eiendomsforvaltere.
- Store muligheter for videre utvikling og læring i et engasjert og hyggelig arbeidsmiljø
- Overtidsbetaling, gode pensjons- og forsikringsordninger, fleksitid og støtteordning for trening
- Moderne og aktivitetsbasert arbeidsplass midt i Oslo sentrum med godt kollektivtransporttilbud oginnendørs sykkelparkering og garderober
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med gode pensjons-, forsikrings- og boliglånsordninger
- Stillingen avlønnes til kr 575 000,- i året.
Kontaktinformasjon
Astrid Hillestad, avdelingsdirektør anskaffelser,
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Biskop Gunnerus gate
Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Statsbygg
Referansenr.:
Logg inn for å se kontaktinformasjon82
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.10.2023
Logg inn for å se kontaktinformasjon