Strategisk og operativ ledelse
Som SVP Service & Aftermarket vil du ha det overordnede, operasjonelle og administrative ansvaret for Service & Aftermarket-avdelingen. I denne rollen er du ansvarlig for å utarbeide strategi- og handlingsplaner for avdelingen, samtidig som du bidrar til å oppnå selskapets målsettinger. Med det overordnede ansvaret for avdelingen vil du sikre rett bemanning vurdert etter belastning og kompetanse. Du vil også jobbe for organisering og kompetanseutvikling av dine medarbeidere. Du skal gjennomføre årlige medarbeidersamtaler for å skape forståelse og eierskap til NES sine målsetninger og verdier.
Operasjonell planlegging og administrasjon
Planlegge og lede avdelingen og arbeidet i henhold til fastsatte planer. Dette inkluderer ressursplanlegging for serviceoppdrag, bistå operasjoner med planlegging og forecasting, og ha kontroll på mannskap og framdriften på oppstart og serviceoppdrag.
Økonomisk styring
Du vil ha Profit & Loss-ansvar for avdelingen, og skal dermed sikre at økonomiske mål blir nådd. Dette inkluderer også å rapportere om avdelingens timebehov og kapasitet, og sikre at kalkyler baseres på realistiske tekniske spesifikasjoner og leveringsomfang.
Kunde- og salgsstyring
Ansvarlig for å utarbeide og følge opp salgsbudsjettet innen Service & Aftermarket. Dette inkluderer identifisering av nye serviceavtaler, oppgraderinger, reservedeler og rådgivningstjenester. Du vil aktivt arbeide med å bygge og vedlikeholde gode kunderelasjoner og beskytte og forsterke NES sitt omdømme. Du vil aktivt delta og rådgi i kontraktsforhandlinger for å ivareta NES sine interesser økonomisk, kommersielt og juridisk.
Garanti og risikostyring
Ansvarlig for garantihåndtering og oppfølging både internt og eksternt. Du skal også identifisere og følge opp kontraktuelle risikoområder i prosjektene.
ESG
Du vil jobbe med å forebygge HMS, etikk eller kvalitetshendelser, og påse at alle krav i arbeidsmiljøloven og overtidsbestemmelser følges.
Kvalifikasjoner
Utdanning: 3 år høyere teknisk utdannelse (Master eller tilsvarende) innen elkraft, automasjon eller NAV/COM.
Erfaring og kompetanse: Solid forståelse for det maritime markedet, utmerkede kommersielle ferdigheter og forhandlingsevner.
Språk: Flytende i norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig.
Samarbeidsevner: Evne til å arbeide effektivt i tverrfaglige team og bygge sterke relasjoner med kollegaer, kunder og partnere.
Vi tilbyr
Lønn og fordeler: Attraktiv kompensasjonsmodell inkludert bonusordninger og andre frynsegoder.
Arbeidsmiljø: Vær en del av et engasjerende, kreativt og fremtidsrettet team som er sterkt fokusert på faglig utvikling.
Karriereutvikling: Rollen gir rikelig med muligheter for personlig og profesjonell vekst i et raskt voksende selskap.
Søknadsfrist: Snarest
Epost:
Logg inn for å se kontaktinformasjonLogg inn for å se kontaktinformasjon