<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Bane NOR Er du rå på økonomistyring, analyse og utvikling? Vi søker controller til spennende utfordringer!

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Stillingsbeskrivelse

Om oss og stillingen

Konsernstab for Virksomhetsstyring i Bane NOR har ansvaret for økonomi- og finansstyring, langsiktig planlegging, porteføljestyring, strategi- og forretningsutvikling og styring og kontroll. Vårt team i Virksomhetsstyring jobber for divisjon Drift og Vedlikehold og vi trenger nå en ny controller som ønsker å styrke laget vårt med sin kompetanse og engasjement. Virksomhetsstyring har en proaktiv og støttende funksjon for hele konsernet.

Som vår nye controller vil du bidra til at midler prioriteres og styres slik at Bane NOR når sine mål innenfor tilgjengelige rammer, sikre forutsigbarhet og sørge for gode analyser slik at beslutninger blir fattet på riktig og kvalitativt godt faktagrunnlag. Du skal også sikre etterlevelse av standarder, prosesser og økonomiske retningslinjer for Bane NOR, samt levere iht. divisjonenes (kundenes) krav. 

Du vil bli en del av et sterkt fagmiljø innen økonomi- og virksomhetsstyring. Du vil få en selvstendig rolle og være en pådriver for faglige utfordringer og utvikling. Du har faglig integritet og kan heve blikket samtidig som du har kontroll på detaljene. 

Økonomi- og virksomhetsstyring i Bane NOR er matriseorganisert og stillingen vil rapportere til Økonomisjef SP&D. Stillingen vil i hovedsak være rettet mot enheten Transport, og har stiplet linje til direktør for Transport. Som controller deltar du i ledergruppen til Transport, og du vil være ansvarlig for økonomi- og virksomhetsstyring.
Arbeidssted vil være enten Oslo eller Drammen, uavhengig av arbeidssted må noe reising mellom Oslo og Drammen påregnes. 

Søknadsfrist 12.12.2023

 

Controller skal bistå direktør for Transport og øvrige linjeledere i Transport med:

  • utarbeide analyser, forslag til forbedringer og beslutningsgrunnlag spesielt for Transport
  • sørge for solide prognoser og tiltak for å sikre måloppnåelse på kort og lang sikt
  • budsjett, rapportering og øvrige oppgaver relatert til økonomi- og virksomhetsstyring i enheten Transport
  • sørge for at rapporter gir et riktig bilde av status, har gode forklaringer og kvalitativt gode prognoser
  • sikre etterlevelse av rammer, krav og retningslinjer innenfor økonomiområdet
  • løpende oppfølging av enhetene i Transport og Transport samlet, samt bidra til økt økonomiforståelse
  • identifisere muligheter for forbedringer innen økonomi- og virksomhetsstyringsområdet, spesielt for enheten Transport, men også samlet

 

Vi ser etter deg som har:

  • Bachelor-/mastergrad innenfor økonomiområdet
  • 1-2 års erfaring innen økonomi- og virksomhetsstyring, budsjett og regnskap/rapportering
  • God systemforståelse, herunder erfaring fra bruk av ERP-system
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Gode kunnskaper i Excel og Power BI

 

Personlige egenskaper vi tror du har:

  • Du er analytisk, strukturert og nøyaktig
  • Du har god vurderingsevne og evne til å jobbe selvstendig
  • Du er en pådriver til kvalitetsforbedringer
  • Du er løsningsorientert og har høy gjennomføringsevne
  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper

 

Dette kan vi tilby deg:

  • Du vil bli en del av et stort fagmiljø med dyktige folk som brenner for det de jobber med og som liker å dele kunnskap.
  • En faglig utfordrende stilling hos en viktig samfunnsaktør.
  • Du får arbeidsforhold for tiden vi lever i - med fleksibel arbeidstid, mulighet for noe hjemmekontor, sentrale lokaler og innendørs sykkelparkering.
  • Vi er også opptatt av work-life-balance - for vi tror at du fungerer bedre på jobb om du fungerer godt privat. 
  • Du vil få en trygg arbeidsgiver som satser på det grønne skiftet som har fokus på en mer miljøvennlig fremtid.
  • Blant ansattgodene finner du svært attraktive pensjons- og forsikringsordninger, subsidiert kantine til gode priser og personalbillett med Go Ahead, SJ Nord og VY sine tog.

 

Kjekt for deg å vite

  • Vi gleder oss til å høre fra deg. Du trenger ikke å skrive et søknadsbrev - en godt utfylt CV og dine svar på noen få spørsmål i søknadsprosessen, er det vi ønsker fra deg.
  • Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss kollegaer med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. 
  • Det er viktig for oss at våre medarbeidere identifiserer seg med våre verdier som er åpen, respektfull, engasjert og nytenkende. Hva betyr disse verdiene for deg?
  • Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen. 
  • I løpet av 2023 vil selskapet og ansatte i Spordrift AS bli overført til egen divisjon i Bane NOR SF. Spordrift AS er nå et datterselskap.

 

Synes du det hørtes spennende ut? Da håper vi du tar kontakt med oss! Send inn søknad her.

 

Kontaktinformasjon

Inger Valerio
Økonomisjef SP&D
Mobil: +47 995 50 535
E-post: Inger.Valerio@banenor.no

Martin Raths
Controller Drift og Vedlikehold
Mobil: +47 944 25 152
E-post: Martin.Raths@banenor.no

Om arbeidsgiveren

Hos oss møter du ambisiøse kolleger som jobber med komplekse utfordringer. Kulturen er preget av tverrfaglig samarbeid og et stort engasjement for jernbanen.

Vår største ressurs er menneskene som jobber her. Vi vet at mangfold bidrar til å skape resultater, og at vårt oppdrag er viktig – og stadig blir viktigere.

Kulturen er skapt gjennom tett tverrfaglig samarbeid og høyt engasjement, fra folk med mange med forskjellige bakgrunner. Samtidig er det viktig at livet har plass til både arbeid og fritid. Jobben vi gjør er viktig for samfunnet, og arbeidet skal utvikle og glede - ikke slite oss ut.

 

Alle er velkommen!

Vi føler oss trygge på at du vil møte likesinnede hos oss, og vi ønsker å styrke vårt mangfold og inkluderingsarbeid.

Hos oss er alle velkommen uansett legning, kjønn, religion og alder. Hos oss skal du kunne være like mye deg selv som hjemme. Det vi har til felles er engasjementet for jernbanens fremtid.

 

Mangfolds- og inkluderingsarbeid

Våre ledere deltar på kurs med stort fokus på mangfoldsledelse. De skal følge våres lederprinsipper, og ta aktivt del i arbeidet med inkludering og mangfold. Det er en jobb vi ønsker at hele samfunnet skal engasjere seg i. 

 

Inkluderende arbeidsliv

IA-avtalen (Inkluderende arbeidsliv) er en intensjonsavtale mellom regjeringen, arbeidstakernes og arbeidsgivernes foreninger. Målet er å forebygge sykefravær og hindre at folk faller ut av yrkeslivet. 

Dette gjøres gjennom å kartlegge ansattes behov og organisere arbeidsplassen, slik at vi kan planlegge og gjennomføre tiltak. Slik tilrettelegger vi for større mangfold og gode arbeidsplasser.

Les IA-avtalen om inkluderende arbeidsliv på regjeringen.no. (åpnes i ny fane)

 

Dilemmatrening, etikk og nulltoleranse 

Våre medarbeidere tar stadig obligatoriske kurs i dilemmatrening. Det skal bidra til å ivareta våre verdier. Vi handler etter retningslinjer for nulltoleranse mot mobbing, trusler, og trakassering.

Vi ønsker å stadig bedre måten vi jobber på. Vi skal være flinke til å utfordre hverandre, så vi sikrer fokus på inkludering og støtter opp om mangfoldet vi ønsker på jobb.

 

Ansattgoder 

Vi kan tilby en rekke ansattgoder, som blant annet: 

  • Fleksibilitet rundt arbeidstid og hjemmekontor
  • Sommertid 15. mai til 14. september
  • Gode pensjonsordninger med høye sparesatser
  • Konkurransedyktige bank- og forsikringsordninger
  • Moderne lokaler med sentral beliggenhet
  • Personalbillett med GoAhead, SJ NORD og VY's tog

 

Les mer om Bane NOR

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • FEB 22
    2024
    3 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • FEB 25
    2024
    60 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • FEB 27
    2024
    3 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • FEB 28
    2024
    3 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
  • FEB 29
    2024
    7 STILLINGER UTLØPER I DAG – SISTE FRIST
Kandidatmatch
student
Denne teksten er anonymisert
Match 80%
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 80%
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 80%
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 70%
Flere muligheter
47 ledige stillinger
Traineeprogram

Se flere annonser

Ønsker du å vise deg frem for spennende bedrifter i Nord-Gudbrandsdal?
29.02.2024 Sel
Har du interesse av kraftstasjonsdrift? Synes du i tillegg ROS-analyse er spennende? AS Eidefoss er et konsern som produserer, distribuerer,
29.02.2024 Vågå
Få praktisk erfaring og bygg din CV i sommer! AS Eidefoss er et konsern som produserer, distribuerer og selger fornybar energi
29.02.2024 Vågå
Har du interesse av bygg/anlegg og vassdragsteknikk? Da er Vågå stedet for deg i sommer! AS Eidefoss er et konsern
29.02.2024 Vågå
I SpareBank 1 Gudbrandsdal bygger vi vår virksomhet på verdiene nær, dyktig og fremtidsrettet. Vi jobber kontinuerlig for å gi
29.02.2024 Sel
Fagleg og sosialt givande sommarjobb for deg som er studentLom kommune søkjer etter ein framoverlent og framtidsretta bachelor- eller masterstudent
29.02.2024 Flere steder
Internship Gudbrandsdalen ønsker å satse på unge krefter som viktige bidragsytere til regionen- både nå og i fremtiden. Du som studerer til en bachelor eller
29.02.2024 Sel
Vi søker etter 2 interns som kan være del av programmet "Internship Gudbrandsdal" og hospitere hos oss på Otta i
29.02.2024 Sel
Vis alle 58.284 ledige stillinger

Fakta om Bane NOR