Lønns- og regnskapssenteret
Lønns- og regnskapssenteret - LRS - leverer moderne, effektive og kvalitetssikrede økonomiadministrative tjenester innen områdene lønn, refusjon og regnskap til resultatenheter og kommunale bedrifter i Bergen kommune.
Vi leverer også rådgivningstjenester innenfor regnskapsføring, lønn og refusjon, økonomioppfølging samt prosjektadministrasjon.
I tillegg utfører vi tjenester innenfor områdene periode- og årsavslutning samt systemadministrasjon. Vi er også ansvarlig for gjennomføring av kunderettede kurs- og opplæringsaktiviteter innenfor våre tjenesteområder, samt at forvaltningsprosesser tilknyttet økonomistyringssystemet fungerer på en optimal måte.
Les mer om vår virksomhet her:
https://www.bergen.kommune.no/lrsVed Bergen kommunes lønnsfaglige enhet er det nå ledig stilling som Avdelingsleder LRS Lønn.
Avdelingen er ansvarlig for at prosessene for Lønn samt Reise/utlegg/variable transaksjoner med tilhørende områder kan driftes og utvikles på en så effektiv og kvalitetssikker måte som mulig. Blant avdelingens ansvarsområder kan nevnes:
• Registrering av lønnsdata for enkelte kundegrupper
• Kvalitetskontroll av reiseregninger
• Import av lønnstransaksjoner fra forsystemer
• Lønnskjøring med tilhørende kontrollaktiviteter
• Utbetaling av lønn, forskudds- og bidragstrekk samt kontingenttrekk
• Utbetaling av lån og reiseforskudd
• Rapportering av medlemsopplysninger til pensjonskassene BKP, KLP og SPK
• Rapportering til offentlige myndigheter og register
• Avstemming av lønnsrelaterte balansekonti og oppgavepliktige regnskapsførte beløp
• Utarbeidelse av informasjonsskriv innenfor lønnsområdet til våre kunder
• Oppfølgingsaktiviteter rettet mot avdelingens kunder
• Ansvar for funksjonalitet i og utvikling av systemløsningen
Sentralt arbeidsverktøy er HR-systemet Agresso Business World (5.5.3).
Bergen kommune implementerte ny HR-systemløsning i 2014, og vi befinner oss fortsatt i en oppbyggings- om omstruktureringsfase hvor vi skal utvikle rutiner og arbeidsmåter som skal sikre kvalitetshøyning og gevinstrealisering fra nytt system.
Du er som avdelingsleder en sentral bidragsyter i arbeidet med realisering av LRS visjoner om videreutvikling av kundetilpassete tjenester, et faglig spennende og positivt arbeidsmiljø samt en endringsorientert og konkurransedyktig arbeidsplass. Stillingen inneholder spennende arbeidsoppgaver og store fagutviklingsmuligheter. Du rapporterer direkte til leder for LRS og er medlem i vårt lederteam.
Avdelingen er for tiden bemannet med 14 dyktige medarbeidere. Virksomheten mottar også støttetjenester fra LRS felles stabsfunksjoner.
Avdelingen har stor kontaktflate og samarbeider med samtlige resultatenheter i kommunen. I tillegg er samarbeidet med ekstern leverandør av driftstjenester for HR-systemet samt øvrige kommuneinterne enheter i forvaltningsorganisasjonen tilknyttet HR-systemet sentralt.
Arbeidsoppgaver- personalansvar for medarbeidere i avdelingen
- løsningsansvar for aktuelle arbeidsprosesser
- ansvar for utvikling av prosesskvalitet og -effektivitet
- ansvar for medarbeiderutvikling
- medvirkning i utarbeidelse av intern og ekstern informasjon
- medvirkning i kundeoppfølgingsaktiviteter
Kvalifikasjoner- høyskole-/ universitetsutdanning, fortrinnsvis økonomi/regnskap/HR, minimum 3 år
- kunnskap om relevante lover og avtaleverk
- gode generelle IT-kunnskaper
- dokumentert ledererfaring
- relevant og omfattende praksis fra aktuelle arbeidsprosesser
- erfaring fra arbeid i Agresso Business World, eller annet relevant HR-/ERP-system
Utdanningsretning- Administrasjon og Ledelse
Utdanningsnivå- Høyskole / Universitet, Diplom- / Bachelorgrad
Personlige egenskaper- strukturert, effektiv, nøyaktig samt kvalitets- og løsningsorientert
- opptatt av å levere gode arbeidsresultater
- evner til å arbeide selvstendig
- samarbeidsorientert med gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner
- evner til å motivere dine medarbeidere og utvikle et godt arbeidsmiljø
- evner til å fatte beslutninger
- opptatt av forbedrings- og effektiviseringsarbeid
- lojal mot virksomhetens overordnete målsetninger og visjoner
Vi tilbyr- spennende og utfordrende arbeidsoppgaver med store utviklingsmuligheter for den rette person
- dyktige kollegaer i en moderne organisasjon med et godt arbeidsmiljø
- trivelige kontorlokaler sentralt i Bergen
- gode fleksitids-, pensjons- og boliglånsordninger
- lønn etter avtale
- Nærmere informasjon om stillingen gis av leder for LRS, Jan Norgren, tlf. 55 56 95 87/993 51 104.
Arbeidssted:Neumannsgate 1, 5015 Bergen
Kontaktinfo:Jan Norgren, leder LRS, 55569587/99351104
Nøkkelinformasjon:Annonsør: Bergen kommune
Ref. nr.: 2347433118
Stillingsbrøk: 100%
Fast
Antall stillinger: 1
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]