Ledig stilling

Trainee hos Sandanger Advokatfirma DA Sandanger Advokatfirma DA

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Vi er på utkikk etter jusstudenter for engasjement som trainee for første, og etterhvert også annet, halvår 2016. 

Søkere må være viderekomne studenter, kunne vise til gode resultater fra rettsstudiet (B eller bedre i snitt), ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, kommersiell legning og interesse for forretningsjus.

Vi kan tilby interessante arbeidsoppgaver, god veiledning/opplæring, og konkurransedyktige betingelser. Noe sekretærarbeid må påregnes. Engasjementet kan gjerne vare over flere måneder og tilpasses studentens studiehverdag i intensitet og arbeidstid. Studenten får fri tilgang til eget kontor som også kan benyttes til arbeid med studiene, herunder skriving av masteroppgave. 

Kortfattet søknad med CV og karakterutskift sendes til post@sandco.no. Søknader mottas løpende. Tiltredelse etter nærmere avtale.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

RSM Advokatfirma AS er tilknyttet RSM Norge, og fungerer som både juridisk avdeling for revisjonsfirmaet RSM Norge og som selvstendig advokatfirma. RSM Advokatfirma yter juridiske tjenester med hovedvekt på skatt, merverdiavgift, selskapsrett og transaksjoner. Vi er alltid på utkikk etter flinke folk, og er interessert i å høre fra deg som er nysgjerrig på oss. KOMPETANSE Hvem er så du? Vi håper du har levert mastergraden med gode resultater for noen år siden, og at du har særlig interesse for skatt, merverdiavgift og/eller selskapsrett. Ideelt sett har du noe erfaring fra juridiske problemstillinger i et internasjonalt perspektiv. Vi tror du får energi av å fordype deg i faglige problemstillinger og av å jobbe selvstendig. Samtidig tror vi du har gode samarbeidsevner, og trives med å jobbe i tett relasjon med kunder og kollegaer. Du bør like å skrive og være flink til å kommunisere, både på norsk og engelsk, så vel muntlig som skriftlig. Hva kan du vente av oss? Vi er et lite advokatfirma, tilknyttet et akkurat passe stort revisjons- og rådgivningsselskap som fokuserer på kjernen av norsk næringsliv; de små og mellomstore virksomhetene. Det betyr at hos oss vil du være en litt større brikke i et litt mindre spill. Vi tror på det å jobbe tett med kunder og kollegaer. Dette er en unik mulighet til å lære av de beste, samtidig som du får jobbe selvstendig og dyrke fagnerden i deg ved å jobbe bredt innen våre juridiske områder. Hvis dette høres ut som deg eller noen du kjenner, nøl ikke med å ta kontakt med oss.
14.08.2019 Oslo
Praktikantopphold i Skattelovavdelingen for jusstudenter Vil du se hvordan lover lages og politikk settes ut i livet? Finansdepartementets Skattelovavdeling søker etter praktikanter (jusstudenter) for våren 2020. Skattelovavdelingen er et av Norges fremste fagmiljøer for skatt og avgift. Et opphold hos oss er en fin mulighet til å bli kjent med Skattelovavdelingen, utvikle seg faglig og få innblikk i politiske beslutningsprosesser.   Som praktikant hos oss vil du være tilknyttet en av avdelingens fem fagseksjoner og jobbe med faglig krevende oppgaver tett på politisk ledelse. Hos oss vil du arbeide med utredning av juridiske problemstillinger, utforming av lover og forskrifter og faglig bistand til politisk ledelse på lik linje med avdelingens øvrige ansatte. Aktuelle kandidater må ha fullført 3. studieår og ha gode eksamensresultater. Praktikantoppholdet varer i fire til seks uker, og avlønnes med om lag kroner 30 000 per måned.   
08.10.2019 Oslo
Det er ledig en fast stilling som skattejurist/seniorskattejurist i avdeling for Skattekriminalitet, seksjon 3, gruppe 2 Bodø. Seksjon 3 skal avdekke grov skattekriminalitet og arbeider ofte med store og kompliserte saker innenfor skatte- og avgiftsområdet. Nedslagsfeltet er i hovedsak Nord-Norge, men enheten jobber også med enkeltsaker/sakskompleks i resten av landet. Enheten består av 21 medarbeidere og er sammensatt av jurister, revisorer og økonomer. Skattekriminalitet jobber i storgrad tverretatlig, særlig i samarbeid med politiet. Du vil jobbe både selvstendig og i team sammensatt av revisor/kontrollør og jurist. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester lastes opp som vedlegg til denne elektroniske søknaden Arbeidsoppgaver aktiv deltakelse i planlegging og gjennomføring av kontroller i tverrfaglige team behandle rapporter og skrive varsel og vedtak innenfor skatte og avgiftsområdene klagebehandling utferdigelse av anmeldelser til politiet deltakelse og tilrettelegging i forbindelse med eventuelle rettssaker faglig støtte innenfor seksjonens arbeidsområder Kvalifikasjoner juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap erfaring fra arbeidsområdet eller erfaring med saksbehandling fra annen offentlig virksomheter en fordel Personlige egenskaper gode samarbeids- og kommunikasjonsevner engasjert og initiativrik god til å uttrykke deg skriftlig og muntlig godt humør og evne til å skape et godt arbeidsmiljø evne til å arbeide selvstendig Vi tilbyr muligheten for å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og stort fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid en raus personalpolitikk trening i arbeidstiden medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger   Stillingen lønnes som skattejurist (kode 1413) fra kr 500 000 - kr 650 000 eller seniorskattejurist (kode 1501) fra kr 575 000 - kr 750 000 avhengig av kvalifikasjoner. De første seks måneder regnes som prøvetid.
22.10.2019 Bodø
HR stab i divisjon Innsats søker en jurist som motiveres av å jobbe med ulike problemstillinger knyttet til arbeidsgiverrollen. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. Arbeidsoppgaver rådgi og bistå ledere i personalspørsmål og arbeidsrettslige problemstillinger   ha en sentral rolle i samarbeidet med tillitsvalgte    sikre etterlevelse av gjeldende lover og avtaler  bidra til gjennomføring av forbedringstiltak   delta i relevante prosjekter etter behov Kvalifikasjoner juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap dokumentert erfaring fra tilsvarende arbeid fordel med erfaring fra offentlig virksomhet og kjennskap til statlig avtaleverk (HA/HTA) interesse og motivasjon for arbeidsrett og samhandling innenfor HR-området Personlige egenskaper analytisk og med evne til å vurdere ulike problemstillinger evne til å jobbe selvstendig men trives også i team strukturert og evner å prioritere mellom ulike oppgaver kvalitets- og leveranseorientert gode samarbeids- og kommunikasjonsevner Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid samt trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger Stillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364) fra kr 550 000 til kr 750 000, avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid. Noe reisevirksomhet må påregnes.
22.10.2019 Oslo
Multiconsult er et norsk kraftsenter med internasjonalt nedslagsfelt innen prosjektering og rådgivning. Gjennom flere kontorer i Norge og internasjonalt benytter vi 100 års erfaring til å skape ny historie. For oss handler muliggjøring om erfaring, rett kompetanse og riktig kompetansesammensetning blant våre nærmere 3000 medarbeidere.Multiconsult er notert på Oslo Børs og opererer innenfor følgende syv forretningsområder: Bygg & Eiendom, Industri, Olje & Gass, Samferdsel, Fornybar Energi, Vann & Miljø og By & Samfunn. Stillingstittel Ansvarlig Søker Ansettelsesforhold Heltid Stillingsbeskrivelse I forretningsenhet Vest har vi et innovativt arbeidsmiljø med ca. 300 medarbeidere. Tilsammen representerer vi de fleste fagmiljøer, og jobber både enfaglig og tverrfaglig. Multiconsults regionskontor i Bergen ligger på Nesttun langs bybanetraséen, omtrent 10 minutters kjøretur fra Bergen sentrum. Forretningsenhet Vest har også kontorer på Voss og Stord. Ved starten av 2019 opprettet vi en ny avdeling i forretningsenhet Vest for å satse tungt på tverrfaglig prosjektledelse. Spesialiteten vår er styring og ledelse, hvor kjernekompetansen er innenfor tverrfaglig oppdragsledelse, prosjektledelse, prosjekteringsledelse, byggeledelse, prosessledelse og prosjektstyring. Til sammen utgjør vi et prosjektledelsesmiljø som er i stand til å styre og lede de tverrfaglige og mest kompliserte oppdragene på Vestlandet innen Bygg & Eiendom, Industri og Samferdsel. Vi ser nå også behov for å styrke miljøet med ytterligere kompetanse som ansvarlig søker og myndighetskontakt. Vi er nå på jakt etter én til to personer med erfaring innen utarbeidelse eller saksbehandling av byggesøknader og med god kjennskap til offentlig byggesaksbehandling.  Arbeidsoppgaver Bistå med å videreutvikle fagområdet i FE Vest og i Multiconsult Norge Ansvarlig søker for alle typer tiltak Være rådgiver i forbindelse med forhåndskonferanser og oppstartsmøter Kontaktperson mot offentlige saksbehandlere Bistå øvrige RI-fag ifm. PRO-oppdrag og tilhørende PRO-ansvar Kvalifikasjoner Utdanning som jurist, sivilingeniør, ingeniør, arealplanlegger eller arkitekt  Minimum 5 års relevant erfaring med bakgrunn fra byggesaksbehandling og/eller planfaget Interesse for faget Generell god systemkompetanse Personlige egenskaper Strukturert og pliktoppfyllende Initiativrik og faglig engasjert Utviklingsorientert og flink til å dele kunnskap Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner God muntlig og skriftlig fremstillingsevne  Vi tilbyr En spennende stilling med varierte arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter En ekspansiv bedrift kjennetegnet av et sterkt merkenavn og et multifaglig miljø Gode pensjons- og forsikringsordninger Moderne lokaler sentralt på Nesttun, rett ved Bybanen Fem uker ferie, samt fri i romjulen og i påsken, og fleksibel arbeidstid En rekke personalgoder; firmaturer, firmahytter og idrettslag En arbeidsgiver som er opptatt av en sunn balanse mellom jobb og fritid Søknadsfrist 10/11/2019 Sted Bergen, NO (Primære) Generell informasjon For ytterligere informasjon om stillingen, vennligst ta kontakt med:Seksjonsleder Prosjektledelse Anders Haugsvær-Holst, på epost: anders.haugsvaer.holst@multiconsult.no eller telefon: 92 06 11 22
22.10.2019 Bergen
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB is a supplier of solutions for increased productivity and energy efficiency. ABB Industrial Automation provide safety and automation systems, IT-solutions, drives and electrical systems, telecommunication systems and instrumentation to onshore and offshore installations. We deliver solutions to a wide variety of industries e.g. aluminum, cement, chemical, food and beverage, life sciences, metal, mining, oil & gas, power generation and pulp & paper. ABB’s Industrial Automation-operations in Norway are located in Oslo, Bergen, Stavanger, Hammerfest and Stord.In order to build up the commercial and contractual capabilities within ABB IAEN Project Execution and Service organization would like to recruit a Contract Manager. The holder of this position is responsible to manage and lead commercial and contractual activities in ABB OGC projects. The role reports to Head of section for Project Support in ABB IA Energy Industries and to Project Manager. Your responsibilities • Ensure that all Contract Management activities are executed in accordance with the contractual requirements, ABB Contract Management Framework and relevant ABB directives and instructions. • Ensure proper handling of contractual and risk aspects throughout various stages of projects. • Enforces and defends ABB contractual interest including monitoring and assessment of changes and deviations, as well as defending and enforcing claims. • Ensures timely and accurate execution of commercial aspects of contracts (payments, claims, variations orders, warranties, provisions and bank credits etc.) • Act as a liaison towards ABB AS legal department on judicial matters to secure adherence to ABB Global guidelines. • Furthermore, the role would also support and lead initiatives to improve the section within process -and competence development • Act as a subject matter expert within commercial management section; Commercial and contractual issues Your background Master degree in Legal and/or Business or equivalent practical experience. At least 5 years of relevant commercial and contracts/legal experience Additional Qualifications: • Experience with projects within areas such as civil and public procurement • Strong problem solving, contractual negotiation, and interpersonal skills • Ability to effectively communicate with stakeholders and project team in a proactive and positive manner whether through verbal, written or presentation format • Ability to analyze, draft, and negotiate complex agreements • Demonstrated interpersonal skills, leadership and initiative with results in dynamic environments   More about us We can offer:• A job in a profiled technological company with global activities• Excellent possibilities to learn and develop• Challenging and varied tasks within electrical engineering & system design.• Flexible working conditions and a large degree of responsibility.• Competitive conditions• Possibilities for International assignments.• Great colleagues and a fun work environment• Flexible working environmentThe position is located at ABB’s office in Oslo.Application deadline; 6.11.2019we are looking forward to receiving your application and CV through the ABB jobportalFor any questions regarding the position please contact Rune Bruksås on e-mail rune.bruksas@no.abb.com or phone +47 97146436Please note that in cooperation with Meditor Search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.   Reference NumberNO68979234_E1 Publication date2019-10-15
17.10.2019 Oslo
Dine viktigste oppgaver vil bli å: sette deg inn i og forstå kundenes virksomhet og behov, gjennomføre finansiell revisjon av våre oppdragsgiveres regnskaper, kommunisere godt og skape begeistring sammen med kunder og kollegaer, bidra til å ta vare på og videreutvikle RSMs kultur, omdømme og kompetanse bidra til å styrke tilliten til finansiell informasjon i markedet KOMPETANSE Vi søker deg som: fortrinnsvis studerer MRR eller siviløkonom med finansrettede fag har minst like gode karakterer som de fleste andre er interessert i en karriere innen revisjon og har en utpreget stå-på-vilje er strukturert og lærevillig er omgjengelig og lett å samarbeide med behersker det norske språket skriftlig og muntlig på en upåklagelig måte har interesse for teknologi og digitale løsninger Endelig søknadsfrist er 31. oktober 2019, men søknader vurderes fortløpende.
27.06.2019 Bergen, Stord, Voss
Dine viktigste oppgaver vil bli å: sette deg inn i og forstå kundenes virksomhet og behov, gjennomføre finansiell revisjon av våre oppdragsgiveres regnskaper, kommunisere godt og skape begeistring sammen med kunder og kollegaer, bidra til å ta vare på og videreutvikle RSMs kultur, omdømme og kompetanse bidra til å styrke tilliten til finansiell informasjon i markedet KOMPETANSE Vi søker deg som: fortrinnsvis studerer MRR eller siviløkonom med finansrettede fag har minst like gode karakterer som de fleste andre er interessert i en karriere innen revisjon og har en utpreget stå-på-vilje er strukturert og lærevillig er omgjengelig og lett å samarbeide med behersker det norske språket skriftlig og muntlig på en upåklagelig måte har interesse for teknologi og digitale løsninger Endelig søknadsfrist er 31. oktober 2019, men søknader vurderes fortløpende.
27.06.2019 Oslo
Vis alle 19.134 ledige stillinger

Sandanger Advokatfirma DA tilbyr forretningsjuridisk rådgivning, hovedsaklig til bedrifter og selvstendig næringsdrivende.

Les mer om Sandanger Advokatfirma DA

Stillingsbeskrivelse

Stilling ledig

Vi er på utkikk etter jusstudenter for engasjement som trainee for første, og etterhvert også annet, halvår 2016. 

Søkere må være viderekomne studenter, kunne vise til gode resultater fra rettsstudiet (B eller bedre i snitt), ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, kommersiell legning og interesse for forretningsjus.

Vi kan tilby interessante arbeidsoppgaver, god veiledning/opplæring, og konkurransedyktige betingelser. Noe sekretærarbeid må påregnes. Engasjementet kan gjerne vare over flere måneder og tilpasses studentens studiehverdag i intensitet og arbeidstid. Studenten får fri tilgang til eget kontor som også kan benyttes til arbeid med studiene, herunder skriving av masteroppgave. 

Kortfattet søknad med CV og karakterutskift sendes til post@sandco.no. Søknader mottas løpende. Tiltredelse etter nærmere avtale.

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Spørsmål om stillingen kan rettes til Hogne Sandanger på telefon nr 93 46 45 18 eller e-post adresse post@sandco.no.

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Kontaktperson

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Fakta om Sandanger Advokatfirma DA