Klima- og forurensningsdirektoratet (tidligere SFT) ligger under Miljøverndepartementet og har 340 ansatte ved kollektivknutepunktet Helsfyr i Oslo. Vi iverksetter forurensningspolitikken og er veiviser, vokter og forvalter for et bedre miljø. De viktigste arbeidsområdene våre er klima, miljøgifter, hav og vann, avfall, luft og støy. Vi jobber for en forurensningsfri framtid.
Leder for seksjon for klimakvoter (38/11)
Viktig melding: Denne stillingen har utlopt / er ikke aktiv
Om stillingen
Fra 1. januar 2012 oppretter vi en ny avdeling med særlig fokus på klimaarbeidet vårt. Avdelingen vil ha om lag 55 medarbeidere fordelt på fem seksjoner og har ansvar for helheten i våre oppgaver på klimaområdet, både driftsoppgaver og strategisk utvikling. Oppgavene i avdelingen spenner fra internasjonalt arbeid til å tilrettelegge for regionalt og kommunalt klimaarbeid. Formidling av klimakunnskap og forvaltningsoppgaver bl.a. knyttet til kvoteregelverket vil være sentralt. En viktig del av arbeidet vil være analyser og virkemiddelvurderinger som grunnlag for politikkutvikling. Arbeidet med utvikling, koordinering og formidling av miljødata både nasjonalt og internasjonalt er et annet viktig ansvarsområde. Avdelingen har i tillegg ansvar for bruk av samfunnsøkonomiske analyser for hele direktoratet og for arbeidet med luftforurensning og støy. Vi søker leder til seksjon for klimakvoter. Seksjonen forvalter det norske kvotesystemet og regelverket knyttet til dette. Dette innebærer myndighetsutøvelse, drift av system og utvikling av regelverk inn mot EUs kvotesystem. Seksjonen har også ansvaret for utvikling og drift av registeret for klimakvoter. Seksjonen er opprettet midlertidig for to år (2012 ? 2013) for å kunne møte de ressurskrevende oppgavene med å implementere EUs kvotesystem. Stillingens hovedansvarsområder
Strategisk utvikling av området
Styring og prioritering av seksjonens oppgaver
Ledelse og videreutvikling av kompetente og engasjerte medarbeidere
Skape oppslutning og motivasjon om seksjonens arbeid
Skape konstruktive og gode relasjoner til samarbeidsaktører
Kompetanse
Du har høyere relevant utdanning på masternivå
Du har relevant arbeidserfaring
Du har evner til å lede og motivere medarbeidere
Du kommuniserer godt på norsk og engelsk
Du kombinerer evne til å sette deg inn i komplekst regelverk med evne til å tenke helhet
Det er ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning
Det er ønskelig med leder- eller prosjektledererfaring
Vi tilbyr
En spennende og utfordrende lederjobb
Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Et bredt spekter av sportslige og sosiale aktiviteter, blant annet trening i arbeidstiden.
Gode pensjons og boliglånsordninger
Fleksible arbeidstidsordninger tilpasset ulike livsfaser
Lønn fra 593 500 opp til 638 200 (seksjonssjef), avhengig av kvalifikasjoner. Særskilt kvalifisert søker kan vurderes høyere.
Spørsmål kan rettes tilAudun Rosland, avdelingsdirektør i den nye avdelingen, telefon 22 57 35 47 alt. 957 02 184, eller Alice Gaustad, seksjonssjef, telefon 22 57 36 43. Som IA- virksomhet ønsker vi en balansert alders- og kjønnssammensetting samt å rekruttere flere personer med redusert funksjonsevne og personer med innvandrerbakgrunn. Vi oppfordrer deg til å sende søknad med attester og vitnemål elektronisk. Søknadsfrist 30. oktober 2011. Ref.nr. 38/11.Kontakter:
Alice Gaustad, tlf: 22 57 36 43, , epost:alice.gaustad@klif.noAudun Rosland, tlf: 22 57 35 47, mob: 957 02 184, epost:audun.rosland@klif.noFor elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.