S
  • Abonner på stillinger
  • Følg
  • Les mer om Stavanger Turistforening
Registrer deg i CV-database
Stavanger turistforening (STF) er Sørvestlandets største friluftsorganisasjon med mer enn 24.000 medlemmer og en omfattende virksomhet. Foreningen er Den Norske Turistforenings nest største medlemsforening målt i omsetning. STF har 44 hytter i fjell og fjord, og arrangerer årlig mer enn 500 turer og arrangementer. Organisasjonen er tuftet på en omfattende frivillig innsats, men driver samtidig en betydelig økonomisk virksomhet. Stavanger Turistforening arbeider for å profesjonalisere deler av virksomheten samtidig som entusiasmen og engasjementet i den frivillige delen ivaretas.

Kommunikasjonsrådgiver
Viktig melding: Denne stillingen har utlopt / er ikke aktiv
Om stillingen

Kommunikasjonsrådgiveren får ansvar for å spre STFs tilbud ut til medlemmer og øvrig befolkning gjennom eksisterende og nye kommunikasjonskanaler. Til stillingen ligger mye utviklings- og prosjektarbeid. Foruten å skjøtte tradisjonelle kommunikasjonsoppgaver som produksjon av trykksaker og drift av nettsider, er den overordnede oppgaven til kommunikasjonsrådgiveren å løfte mest mulig av STFs interne og eksterne kommunikasjon over i digitale kanaler (sosiale medier, apper, touchskjermer, osv).

Kommunikasjonsrådgiveren bør:

  • Være «innfødt» i sosiale medier og «førstelinjebruker» av nye løsninger
  • Ha solid kompetanse på tekstarbeid og kommunikasjon ¿ også på trykte flater.
  • Ha godt utviklet forståelse og blikk for bilder og grafisk design
  • Ha høy digital kompetanse
  • Ha erfaring og kompetanse innen prosjektbasert arbeid
  • Være allsidig, strukturert og selvstendig. Tempoet er høyt og oppgavene mange, samtidig er arbeidshverdagen fleksibel.
  • Brenne for friluftslivet. En sterk friluftsinteresse og engasjement for turistforeningens arbeid er en forutsetning for å trives i jobben.

Utviklingsoppgaver som kommunikasjonsrådgiveren leder og lander:
  • Nettsider, bildearkiv og digitale maler: Administrator, utvikling og ansvarlig for redaksjonelt innhold.
  • Sosiale medier: Administrator, utvikling og support
  • Intern kommunikasjon: Utvikling av system for intern kommunikasjon, informasjon og samhandling i organisasjonen inkludert de lokale turlagene. Drift og support.
  • Nasjonalt utviklingsarbeid: Være pådriver og pilot for nye nasjonale prosjekter i regi av DNT.

Kommunikasjonsrådgiveren samarbeider med ansatte innen kommunikasjon og marked i DNT (nasjonalt), STF (regionalt) og lokale turlag i alle kommuner i Sør-Rogaland.

Kommunikasjonsrådgiveren samarbeider særlig tett med leder for markeds- og kommunikasjonsavdelingen og rapporterer til denne. En viktig del av stillingen er også samarbeid med frivillige i Stavanger Turistforening. Stilling: 100 prosent fast stilling   Tiltredelse: Snarest   Lønn: På nivå med tilsvarende stillinger i andre interesseorganisasjoner   Betingelser: Vi tilbyr gode muligheter til å benytte foreningens 44 hytteanlegg og 500 aktiviteter, samt gode rabatter på turutstyr, bøker og kart som selges i Tursenteret.
Søknadsfrist: 15.januar 2016   Spørsmål om stillingen: Kontakt markedssjef Tove-Mette Sædberg på tlf 932 66 401 eller tovemette@stf.no

Krav til kompetanse

  • KompetanseNynorsk, Bokmål

Etter avtale

Epost: Tovemette@stf.no

Adresse: Postboks 239 Sentrum Olav V'2 gt. 18 4005 STAVANGER

Web: http://www.stavanger-turistforening.no

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Internett: https://karrierestart.no/ledig-stilling/638845
Søknadsfrist : 15.01.2016

Fakta om stillingen og søknadsprosess

Antall stillinger: 1

Tiltredelse Stillingstype Arbeidstid Arbeidssted
15.01.2016 Fast ansettelse, Heltid / deltid Dagtid Stavanger