Ledig stilling

Åpen søknad – Haga Nilsen Eiendom AS Haga Nilsen Eiendom AS

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift og bransje er interessant og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

Bli med ABB og jobb i et team som er dedikert til å skape en fremtid hvor innovative, digitale teknologier gir bedre tilgang til renere energi. ABB er markedsleder på mange produktområder innen lavspenning som bidrar til økt effektivitet og lønnsomhet for våre kunder. I dagens marked er dette budskapet mer aktuelt enn noensinne og vi søker en Product Marketing Specialist med ansvar for våre DIN-modulære produkter og løsninger.Vi skal styrke vår produktgruppe for Smart Buildings med en ny Product Marketing Spesialist for våre DIN-modulære produkter, med ansvaret for support, prosjektering og salg av disse.I hovedsak innebærer stillingen å:- Sikre sunn forretningsmessig kvalitet og riktig markedstilpasning av DIN-modulære produkter fra ABB.- Sikre informasjonsflyt i hele organisasjonen slik at produktkunnskap og varemerke oppnår maksimal prioritering.- Generere aktiviteter ut mot markedet for en god og effektiv markedsføring.Aktuell kandidat vil jobbe i tett samarbeid med det øvrige produktapparatet som jobber både mot industri og installatør/grossistsegmentABB er et anerkjent varemerke. Trives du med salg og har et sterkt resultatfokus? Da er det kanskje nettopp deg vi søker! Ditt ansvar • Budsjettansvar for DIN-modulære produkter • Diverse og varierte salgs- og markedsaktiviteter • Kommunikasjon med distributører • Produktopplæring av selgere og kunder. • Salgssupport – bistå selgerne ved kundebesøk • Kommunikasjon med leverandører i Europa • Tilrettelegge for inn/utfasing av produkter • Definere standard/lagerført sortiment samt oppfølging av dette • Utarbeide/vedlikeholde FDV dokumentasjon samt oppdatering av diverse databaser • Teknisk support – bistå kundeservice/support • Behandle reklamasjoner Du vil samarbeide og jobbe tett med salgsorganisasjonen. Din bakgrunn Dine kvalifikasjoner: • Ingeniør/fagskole elektro/elektronikk eller høyere • Erfaring fra elektrobransjen, grossistsegment eller installasjonsbedrift • Erfaring innen markedsføring/salg er positivt • God kjennskap til Excel som arbeidsverktøy Personlige egenskaper: • Målrettet og resultatorientert • Utadvendt med god kommunikasjonsevne • Ryddig og strukturert • Stor arbeidskapasitet • Et ønske om å utvikle deg i jobben • Godt humør • Gode engelskkunnskaper • Må beherske norsk både skriftlig og muntlig • Interesse for teknologi   Mer om oss Vi kan tilby :• Grundig opplæring – både lokalt og på våre fabrikker• Tekniske og personlige utfordringer i et positivt og innovativt miljø• Ulike og utfordrende arbeidsoppgaver i et internasjonalt miljø• Fleksibel arbeidstid• Entusiastiske kolleger som er ivrige etter å dele sin kunnskap med deg• Arbeidsted er Billingstad.• Det må påregnes noe reising i jobben (ca 20-30 dager pr år).• Stillingen har ordning for bilgodtgjørelse.For mer informasjon om stillingen, vennligst kontakt Manuel Carreno på mobil +47 45280895 eller e-post manuel.carreno@no.abb.comSøknadsfrist; 27.10.2019Vi ser frem til å motta din CV og søknadsbrev gjennom ABB's jobbsøkerportalVi gjør oppmerksom på at i samarbeid med Meditor gjennomfører vi bakgrunnsundersøkelse på alle kandidater som mottar tilbud om ansettelse i ABB Norge. Dette for å sikre best mulig kvalitet i rekrutteringsprosessen, i henhold til ABBs selskapspolicy.   ReferansenummerNO69372332_E5 Publication date2019-10-09
17.10.2019 Oslo
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB is a pioneering technology leader in electrification products, robotics and motion, industrial automation and power grids, serving customers in utilities, industry and transport & infrastructure globally. Continuing more than a 125-year history of innovation, ABB today is writing the future of industrial digitalization and driving the Energy and Fourth Industrial Revolutions. To the shipping industry, ABB offers an extensive portfolio of integrated marine systems and solutions that improve the flexibility, reliability and energy efficiency of vessels. By coupling power, automation and marine software, proven fuel-efficient technologies and services that ensure maximum vessel uptime, ABB is in a unique position to improve the profitability of customers' business throughout the entire lifecycle of a fleet.The Global Product Specialist will support the Global Product Managers to optimize the product/system/service portfolio and return on investment. You will ensure ABB has a full understanding of market requirements in the integration and embedded control of systems for electric power and propulsion systems, and transform these requirements into product/system/service specifications and development plans.In this role you will be leading the integration of control systems into system portfolio of electric solutions for ships; presently:Power and Energy Management Systems for;• AC grid systems• DC grid systemsand control systems for;• Energy Storage Systems, Batteries• Fuel Cells• Propulsion and thruster drives• Ship type specific products• Establish a framework for how the overall integration and product functional requirements and development plan for embedded control systems shall be defined.• Define testing requirements for embedded control systems with input from product management• Be overall responsible for integration of embedded control systems in electric solutions’ product portfolio Your responsibilities • Optimal integration of control systems at product and system level for electric power and propulsion systems • Ensure that architecture and functionality of electric solutions and embedded control systems are fully aligned in development and road map for embedded controls • Ensure that embedded control systems are validated and tested to reduce engineering and commissioning costs and risks Your background • Thorough understanding of the marine business and customer needs related to automation and control of ships • Thorough understanding of integrated solutions of electric propulsion, automation and control of ships • Experience in R&D, product management • Minimum 10 years of relevant experience in the industry • Global responsibility • Personal leadership through team collaboration • Target and solution orientated mindset   More about us As your employer, ABB can offer:• Technical and personal challenges in a positive and innovative environment.• Informal and good work relations between co-workers and managers.• Positive and exciting work environment in a global organization with future career opportunities.• Professional growth.• Various company benefits.For any questions regarding the position please contact Alf-Kåre Aadnanes, email: alfkare.adnanes@cn.abb.comThe application-deadline is 03.11.2019We are looking forward to receiving your CV and motivation letter through the ABB jobportalPlease note that in cooperation with Meditor Search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.   Reference NumberNO71869520_E1 Publication date2019-10-09
17.10.2019 Oslo
Ønsker du en sentral rolle i Norges nye datahub for kraftmarkedet? Elhub er et nytt, sentralt IT-system som distribuerer måleverdier og avregningsgrunnlag samt understøtter og effektiviserer markedsprosesser som strømsalg, innflytting/utflytting og opphør i det norske kraftmarkedet. Statnetts heleide datterselskap Elhub AS har ansvar for å forvalte Elhub. Elhub ble idriftsatt i februar 2018. Organisasjonen består av omlag 30 årsverk.  Elhub forenkler og forbedrer hverdagen for kraftleverandører og nettselskaper i Norge og vi skal, sammen med våre kunder, bidra til å utvikle det norske kraftmarkedet til å bli Europas mest effektive kraftmarked. Seksjon markedsstøtte har ansvar for at markedsprosessene i det norske kraftmarkedet fungerer hver dag. Seksjonen utfører aktiv rådgiving og støtte overfor Elhubs kunder og forvalter markedsaktører og struktur i Elhub. Vi utvider seksjonen og søker en strukturert medarbeider med god kjennskap til det norske kraftmarkedet. Arbeidsoppgaver Bistå aktørene i enkle henvendelser knyttet til generell bruk av Elhub, og mer avanserte henvendelser innenfor markedsprosesser og testing Følge opp aktørene på de områdene som til enhver tid gir størst verdiskapning for markedet og Elhub Bistå i drift av systemet Administrasjon av aktører, inkludert brukeravtaler og fakturering Delta i rullerende verifiseringsordning i helger Bistå i kontoradministrasjon; eksempelvis administrere på- og avrulling av ressurser, drift av lokaler og møterom, administrasjon av kontorplasser, fakturagodkjenning  Kvalifikasjoner Utdannelse på minimum bachelor-nivå. Fagretning innen ingeniørfag, IT, økonomi eller matematikk. Annen fagretning kan vurderes ved relevant erfaring Gode IT-kunnskaper God kunnskap om hvordan kraftmarkedet i Norge fungerer totalt sett Dypere kunnskap innenfor markedsprosesser og struktur i kraftmarkedet Gode norsk- og engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig Personlige egenskaper Du er kundeorientert og trives i en rolle der du har mye kontakt med Elhubs kunder og samarbeidspartnere Du er strukturert og samvittighetsfull Du har evne til å ta eierskap til og løse problemer, fullfører det du har iverksatt og kan dykke ned i problemstillinger ved behov Du har interesse for energimarkedet og ønsker å tilegne deg ny kompetanse Du er en lagspiller som kan bidra til utvikling av det faglige og sosiale miljøet For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Helle Collet Haug, tlf. 99162794. For utfyllende informasjon om Elhub, se www.elhub.no.  Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt. Elhub tilbyr Utfordrende, varierte og spennende arbeidsoppgaver i et fremtidsrettet og sterkt faglig miljø Tilrettelegging for faglig og personlig utvikling Gunstige pensjons- og forsikringsordninger Bedriftshelsetjeneste/ Bedriftshytter/ Bedriftsbarnehage/ Bedriftsidrettslag
01.10.2019 Oslo
Hydro is a fully integrated aluminium company with 35,000 employees in 40 countries on all continents, combining local expertise, worldwide reach and unmatched capabilities in R&D. In addition to production of primary aluminium, rolled and extruded products and recycling, Hydro also extracts bauxite, refines alumina, and generates energy to be the only 360° company of the global aluminium industry. Hydro offers various internship positions across business areas in Norway. This year we are recruiting over 50 interns for the summer of 2020! An internship in Hydro is a great way for you to try out and learn more about your field of study. You will be obtaining a valuable experience and you get to tackle relevant tasks and real challenges, with support from experienced colleagues. You will also get to participate in a joint program with all the Hydro interns, allowing you to learn more about our business and acquire interdisciplinary knowledge. All the while, we expect and want you to have a fun experience during the summer. The positions This year we offer over 50 internship positions distributed across Norway within various fields. We have grouped our internship positions into three categories: IT Business, Economics & Analytics Engineering/Technology Please click here to see all available positions and apply. Please select the category you are interested in and read about the various positions we offer within your field of expertise. When you have found the position(s) you would like to apply for, click on the "apply" button. You will then get to choose your three most preferred positions within the category you have selected. Qualifications Minimum three years of completed studies (3rd or 4th year student) Good academic results Good communication and cooperation skills Engagement through student activities is an advantage The Hydro Internship Program Summer Internship in Hydro: 8 weeks (mid. June to mid. August) Theory into practice Real tasks and challenges Dedicated buddy/mentor A taste of a potential career Common program with all interns: Two-day introduction program Plant visit / excursion Social events Group case assignment Closing event Do you want to shape our story with your personality, expertise and ambitions? Application Deadline: November 3rd 2019. Only applications received through our online system will be considered, not via e-mail.
17.09.2019 Norge
Vil du bli med på laget for et bedre miljø og skape noe av betydning?     GK Rør er Norges største rørentreprenør og har i dag ca 600 ansatte fordelt på 15 ulike avdelinger i hele Norge. Vi er i stadig vekst og nå trenger vi din kompetanse på våre lokasjoner på innlandet for å optimalisere drift av eksisterende anlegg og på nybygg. Hos oss vil du få spennende faglige utfordringer og utviklingsmuligheter i et bredt og godt fagmiljø.   GK Rør Innlandet har kontorsted på Hamar, Gjøvik, Lillehammer, Otta, Vågå og Haugesund, så hvis du ønsker å jobbe for et spennende selskap med utfordrende oppgaver hvor din kompatanse er verdifull, hører vi gjerne i fra deg.   Arbeidsoppgaver:   Lede arbeidslaget med fokus på fremdrift, produksjon, vareflyt og kvalitet   Aktiv deltagelse i prosjekt- og bygge møter   Prosjektoppfølging og oppfølging av timeregistrering   Koordinering mot underleverandør   Ivareta selskapets HMS- og kvalitetsrutiner     Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper:   Rørlegger Svennebrev   Faglig og bred erfaring fra rørleggerfaget   Serviceinnstilt og løsningsorientert   Gode lederegenskaper og gjennomføringsevne   Kjennskap og erfaring med økonomiske begreper   Førerkort klasse B/BE   Beherske norsk skriftlig og muntlig     Vi kan tilby:   En interessant stilling i en offensiv bedrift i vekst og med solid økonomi   Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter   Kurs og etterutdanning   Gode datasystemer for prosjekt- og økonomistyring   Gode pensjons-, lønns- og forsikringsforhold   Gode kollegaer i et tverrfaglig arbeidsmiljø    Som ansatt i GK vil du være en ambassadør for at bedriftens verdigrunnlag ivaretas;    Skikkelighet, Verdiskapning, Innovasjon og endring, Lagånd og Langsiktighet     Søknader vil bli behandlet fortløpende!     Vi ser frem til å høre fra deg!  
08.08.2019 Haugesund, Gjøvik, Lillehammer, Hamar, Vågå, Sel
Bravida sin avdeling for Rør og Ventilasjon i Telemark/Vestfold har over lang tid vært en av de mest veldrevne og lønnsomme i selskapet. Avdelingen har 50 ansatte og omsetter for ca. 120 mill. innen prosjekt og service. Årsaken til denne suksessen ligger i et sterkt fagmiljø, bærende relasjoner til lokalt næringsliv og et godt arbeidsmiljø hvor samarbeid og en “dette får vi til” - innstilling gjennomsyrer organisasjonen. Avdelingen vil ved nyttår samlokalisere med Bravidas Elektroavdeling på Nenset, noe som ytterligere vil forsterke den samlede slagkraften i regionen. Dagens avdelingsleder søker seg etter mange år i selskapet over i nye utfordringer, og vi ser derfor etter en ny avdelingssjef.Som avdelingsleder har du et totalansvar, og en sentral rolle i hvordan avdelingen utvikler seg både operativt og strategisk. Du vil være avdelings frontfigur i markedet og sørge for synlighet og kjennskap der dette er naturlig og nyttig. Leder vil stå i spissen for en kompetent og dedikert gruppe ansatte som hver dag gjør det de kan for å gi kundene markedets beste kundeopplevelse. Målet er å bygge videre på den veksten selskapet har opplevd de siste årene, forvalte og sikre det eksisterende og utvikle selskapet videre. De ansatte opplever sitt arbeid som meningsfylt og motiverende og ditt ansvar vil være å inspirere til fortsatt utvikling og engasjement hos disse. Et uvanlig lavt sykefravær forteller også en del om de ansattes opplevelse av det å jobbe i selskapet. Historisk har Avdelingsleder vært en sterk fagperson med bakgrunn fra bransjen. Det å snakke “stammespråket” har vist seg å være svært nyttig, både internt og eksternt. Vi ser derfor gjerne at du har kompetanse innenfor områdene rør/ventilasjon, har erfaring med kalkulasjon av større og komplekse prosjekter og aller helst prosjektledererfaring.  Arbeidsoppgaver: Overordnet ansvar for avdelingen, herunder økonomi, personal, marked og salg Bidra til at avdelingens krav til lønnsomhet i alle prosjekter ivaretas Bistå i kalkulasjon og tilbuds/anbuds-bearbeidelse samt delta i kontraktsforhandlinger Bygge gode relasjoner til både eksisterende og nye kunder. Bidra til aktiv oppfølging og salg Være aktiv og synlig til stede i de ulike prosjektene og ute på byggeplassene Sørge for god samhandling og økt synergi mellom de ulike fagområdene. Særlig gjelder dette under, og etter samlokaliseringen med elektro Bidra til at Bravidas “best-practice” blir implementert i avdelingen Sikre optimal kostnadsstyring og ressursbruk Ansvar for at virksomheten drives i tråd med lover og forskrifter samt i samsvar med Bravidas kultur og merkevare    Kvalifikasjoner: Høyere teknisk relevant utdannelse (minimum Teknisk Fagskole), gjerne supplert med merkantil tilleggsutdannelse. Solid bransje- og ledererfaring, og dokumenterbare gode resultater Gode kunderelasjoner/nettverk i bransjen og ideelt også lokal tilhørighet God økonomiforståelse, god skriftlig og muntlig fremstillingsevne og komfortabel med bruk av moderne dataverktøy Det er ingen ulempe om du har god prosjekterfaring   Personlige egenskaper: Du er tydelig, strukturert og profesjonell Du er fremoverlent og ser kontinuerlig etter forbedringsområder og nye forretningsmuligheter Endringer motiverer deg og du kan raskt sette deg inn i komplekse problemstillinger  Du evner å stole på dine medarbeidere og gir spillerom og tillit i forhold til andres kompetanse  Du er trygg og inngir pondus i egenskap av den du er og din kompetanse, men er raus og blir begeistret når andre kommer med gode ideer du ikke selv har tenkt på Du liker å bevege deg rundt i organisasjonen, stiller spørsmål og lytter til hva dine medarbeidere mener og hvordan de har det   I Bravida får du: Jobb i et kjent Nordisk selskap med markedsledende produkter og tjenester Muligheten til å lede og videreutvikle en av de mest lønnsomme avdelingene i selskapet Motiverte og hardtarbeidende medarbeidere som trives i hverandres selskap Spennende faglige utfordringer og muligheten til å gjøre en forskjell i en spennende region Muligheten til å utvikle deg som leder gjennom ulike kurs og programmer Gode lønns, forsikrings- og pensjonsordninger   For ytterligere informasjon om stillingen kan du kontakte Senior Rådgivere i Dfind Executive Atle Sæther på telefon 91 91 39 99 evt. atle.sather@dfind.no eller Hallgeir Bakken på telefon 90 55 12 02 evt. hallgeir.bakken@dfind.no. Søk på stillingen her: https://www.dfind.no/karriereutvikling/sok-jobb/sok/avdelingsleder-a0w0N00000BwzyFQAR/ Søknader behandles fortløpende og vil bli behandlet strengt konfidensielt.  
25.09.2019 Skien
Hvem ser vi etter? Vi ser nå etter prosjektledere med lang erfaring fra konsulentbransjen, og som ønsker å skape verdier for våre kunder. Kandidatene må være faglig sterk og ha lidenskap for kontinuerlig forbedring. Vi ønsker utadvendte, tillitsskapende og inspirerende personligheter med høy integritet. Vi er på utkikk etter deg som ønsker å skape varige forbedringer hos våre kunder – og har resultater å vise til. Du har kompetanse og erfaring fra minst en av følgende sektorer: Telecom Kraft Industri og produksjon Offentlig sektor Olje og gass Du har fagkompetanse innenfor en eller flere av områdene under: Salg av konsulenttjenester Strategisk rådgiving Operativt forbedringsarbeid Digitalisering av tjenester Lean Six Sigma Omstilling og omorganisering av virksomhet Prosjektledelse Forbedring av arbeidsprosesser Du har formell kompetanse, arbeidserfaring og sertifiseringer: Utdannelse på masternivå, med gode akademiske resultater 10 - 20 års erfaring fra konsulentvirksomhet eller forbedringsarbeid i linjen Dokumenterte resultater Analytiske evner og økonomisk forståelse Erfaring som program-/prosjektleder med målbare resultater Sertifiseringer innen prosjektledelse og lean/six sigma er en fordel, men ikke et krav Hva kan vi tilby deg? I Karabin får du jobbe med interessante og utviklende prosjekter på tvers av bransje og fag. Du vil utvikle deg da du arbeider med spesialister innen ulike fagfelt, med en felles lidenskap for å skape resultater. Høy innsats og godt arbeid synliggjøres og belønnes. I Karabin har vi en flat struktur, korte beslutningsveier og en norsk selskapskultur. De riktige kandidatene kan få tilbud om eierskap i selskapet. Du vil utgjøre en forskjell da du er med på å skape målbare, dokumenterte effekter for våre kunder. Vi vil at du bruker din kunnskap og dine ferdigheter i en større sammenheng. Du blir en del av et levende arbeidsmiljø hvor du bygger relasjoner profesjonelt og sosialt. Vi bygger en unik bedriftskultur, og legger stor vekt på sosialt samvær utover arbeidstid. Du får bli en del et inspirerende forbedringsmiljø som sammen utvikler Norges beste konsulentselskap.
09.01.2019 Oslo
Dresser-Rand Kongsberg is looking for a Cost Estimator. POSITION OBJECTIVE / SCOPE:• Cost estimation for new equipment proposals• Maintain master cost for new equipment PRINCIPAL RESPONSIBILITIES: • Cost estimation as part of the demand organization coordinated by Team Lead Demand • Follow global rules for GSP/LTO (Lead To Order) and follow other processes (locally/globally) related to cost estimation. • Perform cost estimating functions for a variety of units, components, parts and service, based on customer and/or marketing specifications or requirements • Generate cost estimates for products from a cost request or price book file • Generate cost estimates for special items not covered by price books or cost files • Support project management with cost estimates for changes and modifications • Update cost files by comparing recent contract cost and market data • Create/maintain and distribute price books and cost files for products • Align cost calculation programs and databases with what is used by D-R world wide • Review and provide improvements and necessary changes for policies and processes used as part of the function • Work closely with SCM, engineering & planning to align scope, cost and delivery schedules • Support other organizations to create engineering, manufacturing & purchasing targets KNOWLEDGE / FORMAL EDUCATION REQUIREMENT:   • Bachelor degree in Engineering or College/university degree in Economics and Business Administration (long experience can compensate for formal education) • 5 years’ experience from the oil and gas industry is preferred• Experience with project and product cost calculations or cost reporting is preferred • Product knowledge of rotating equipment and associated systems is preferred Job ID: 101745 Organisation: Power and Gas Experience Level: Experienced Professional Job Type: Full-time
18.02.2019 Kongsberg
Vis alle 21.438 ledige stillinger

Stillingsbeskrivelse

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift og bransje er interessant og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Du sender din åpne søknad digitalt via søknadssystemet til KarriereStart.no.

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Kontaktperson

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Fakta om Haga Nilsen Eiendom AS