Ledig stilling

Åpen søknad – Hodne Gartneri AS Hodne Gartneri AS

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift og bransje er interessant og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

Har du gode lederevner og et stort engasjement for SHA? Da kan du være den vi ser etter!   Vi er på jakt etter ny avdelingsleder for SHA som kan lede og videreutvikle dette spennende og sterke fagmiljøet. SHA-avdelingen er kompetansesenter for og har fagansvar for SHA i Statnetts prosjekter, både  i plan-/prosjekteringsfasen og i utførelsesfasen.   Avdelingen leverer SHA rådgivning til prosjektene, både i form av dedikerte SHA rådgivere, men også som oppdragsbaserte leveranser. SHA-rådgiver er prosjektets faglige ressurs for å støtte prosjekt-og byggeledelsen i deres ivaretagelse av Statnetts ansvar og plikter i henhold til Byggherreforskriften for å sikre at prosjektet oppnår sine HMS mål. Du vil få  ansvar for videreutvikling og effektivisering av prosess, metodikk og støtteverktøy for SHA styring i prosjektene,  levere oppdrag innen revisjoner, beredskap, granskninger,  bygging av sikkerhetskultur samt videreutvikle SHA kompetansen til hele organisasjonen. Stillingen har organisatorisk tilhørighet i enhet for Byggeledelse og beredskap i divisjon Bygg og Anlegg og du vil være en del av ledergruppen i Byggeledelse og beredskap. Divisjon Bygg og Anlegg har som hovedoppgave å gjennomføre byggeprosjekter som selskapets operative byggherre, samt sikre at de valgte prosjektene bygges riktig mht. HMS, kvalitet, kostnad, tid og risiko. Sentrale arbeidsoppgaver: Videreutvikle avdelingen og medarbeiderne i tråd med Prosjektmodell 2.0 Effektiv ressursstyring til prosjektene Utvikle byggherreteamene ihht "den klare linjen" Effektivisere  SHA prosessen, metoder og verktøy gjennom bl.a. digitalisering Bidra i BB ledergruppe med utvikling og forbedringsarbeid på tvers av avdelingene Kvalifikasjoner: Høyere teknisk eller administrativ utdannelse Kunnskap og erfaring innen fagområdene som er underlagt avdelingen Ledererfaring Erfaring med utbyggingsprosjekter og prosjektarbeid Kjennskap til byggherreforskriften samt aktuelle lover og forskrifter Personlige egenskaper: Strategisk tenkning og planlegging med et helhetsperspektiv for Statnett Strukturert og systematisk Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner Personlig autoritet og gjennomføringskraft Utvikle og inspirere medarbeidere i et høyt kvalifisert fagmiljø Vi søker kandidater som gjenspeiler våre lederforventninger; ledere i Statnett er tydelige, utvikler og tenker helhet. For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Odd Egil Nisja, direktør Byggeledelse og beredskap, tlf. 92283392.For utfyllende informasjon om Statnett SF, se www.statnett.no. Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt. Hvorfor velge å jobbe i Statnett:          Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt Vi forvalter landets kanskje viktigste infrastruktur Vi gjennomfører store utbyggingsprosjekter for 35-45 milliarder de neste fem år Vi tilbyr utviklende og interessante arbeidsoppgaver med jobbmuligheter over hele landet Vi har gode karrieremuligheter og utvikler ledere internt Vi er en organisasjon preget av verdiene langsiktighet, fellesskap og respekt Vi har et bredt sosialt tilbud og gode ordninger for våre medarbeidere    
08.07.2019 Oslo
IA Business is currently seeking a Research Manager for the Marine & Ports business line. They will be responsible to ensure success in growing our business in a global environment, with a view towards meeting future customer value propositions, as part of our Marine & Ports business line’s Technology organization Oppgaver : • Manage the research portfolio within the business line, encompassing research done in consortia consisting of one or more of Marine & Ports’ local business lines, and including ABB Corporate Research Centers, and external and third-party partners• Landscape awareness, scanning, and homing in on Marine & Ports’ access to third-party, governmental, supra-national, international, developmental, defense and security, and civilian society funding for research and development• Based on the above, choosing, committing to, building a consortium, and forming and leading internally in ABB Marine & Ports a proposal capture team, for preparation of national (mainly Norway, Sweden, and Finland), EU, and instrument proposals• Build and lead selected research programs and associated R&D ecosystem consortia• Edit internal ABB Marine & Ports capture team contributions, or contributions of the overall consortia associated with the proposals, into clear text of selected proposals to be submitted to national funding schemes• Drive outside-in best practices for R&D execution based on identified external world class performance Krav: • M.Sc. or PhD. in Engineering (for example in mechanical, electrical, or software)• Proven track record in national and EU funding instruments and proposal preparation• Several years’ experience in an R&D or product development function• Excellent written and presentation skills in English, other European languages are an advantage• Good planning and leadership skills• A proactive, and systematic way of working with pronounced attention to detail• Willingness to travel Tilleggsinformasjon Interested in joining the team? We look forward to receiving your application via the online careers portal (www.abb.com/careers). Please submit your CV and motivation letter in English – documents in other languages will not be reviewed. Let’s write the future. TogetherGlobal Talent TeamWe reserve the right to withdraw the posting at any time.
03.07.2019 Asker
Your responsibilities The challenge: Do you enjoy large responsibility and extensive contacts in your daily work? Are you ready to lead substation Automation projects up to 420 kV including civil works? As Project Manager with us, you will be responsible for the complete project, including HSE, Quality management, financials and on Time delivery for the project. As Project Manager, you will have many external contacts, with both customers and suppliers. You will be involved in challenging projects across Norway. Our customers perform their businesses in various fields, which means that the technology used also varies. Your background You have a relevant degree from college/university. To this, you add no less than five years’ experience working with engineering, projects or sales. It is qualifying if you are a certified Project Manager. Experience from project management in Substations Automation is preferred. It is an advantage if you are used to managing customer relations and know how to cultivate these. In your daily work, you will use software as MS Office and SAP. You are highly sociable and can create and maintain strong relations with colleagues, customers and suppliers. You are committed in your work and you have the ability to manage and structure your own time. The position also demands that you have a sense for business and act accordingly in your contacts with others. Scandinavian language (Swedish, Danish or Norwegian) fluent and English is required. More about us You will be a part of Grid Automation Unit in Oslo, a unit within ABB Power Grids division. We deliver complete substations Automation systems as well as upgrading existing Substations Automation systems in Norway. Our responsibilities are primarily within high and middle voltage products, transformers, protection and control systems as well as installation and commissioning.We can offer - Technical and personal development in a positive and innovative environment - Various and challenging work-tasks - Enthusiastic colleagues who are eager to share their knowledge with you - Employee Benefits (cabins and favorable employee agreements) - Good working environment.It is an exciting time to join ABB Power Grids. ABB and Hitachi have signed an agreement to create a joint venture (JV). By combining ABB Power Grids’ with Hitachi’s complementary strengths, we plan to form a new and stronger global leader in the power sector. ABB Power Grids and Hitachi will have more than 230 years of combined heritage and experience. Together, we will be well-positioned to shape the future of energy, with pioneering technologies, as the partner of choice for enabling a stronger, smarter and greener grid. The transaction is expected to be completed by the first half of 2020, subject to regulatory approvals. Join us on this exciting journey.Application deadline is 01.09.2019. We are looking forward to get your application through the ABB jobportal. For any questions regarding the position please contact Peder Pedersen on e-mail peder.x.pedersen@se.abb.com Please note that in cooperation with Meditor search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.
19.08.2019 Oslo
Your responsibilities Technical and commercial support for Service inquiries, both short and long term assignments Assist and prepare layout of commercial concepts (solutions, courses, service agreements, etc.) Responsible for follow-up on defined service agreements (own portfolio) Technical follow-up and collaboration with technical support at the department. Perform meeting with field engineers before and after assignments. Prepare and ensure that field engineers are well prepared for assignments. Assist in the preparation and follow-up of offers, recommend upgrades and retrofit solutions Participate in the implementation of projects and upgrades with associated documentation Responsible for updated documentation and procedures, as well as update and revise documentation by field assignment. Your background Education/Experience; B.Sc. Experience and interest within electrical, automation, electronics / instrumentation Must be fluent in both written and verbal English and Norwegian Personal qualities; Technical interest and understanding Good interpersonal skills High work capacity and ability to work under stress and short deadlines Good communication skills Motivated to handle interdisciplinary issues Collaboration, proactive and solution oriented Organized Flexible and available also after planned working hours when required Experience; Knowledge of frequency converters will be considered an advantages, but is not a requirement. Experience from service and field assignments related to the oil and gas industry is also desirable. The position does not hold personnel responsibility, reports to Service Operation Manager More about us We offer:• A positive, exciting and fast paced environment• Administrative and technical challenges in an exciting market segment• Comfortable and good working conditions, with casual and good contact between employees and managers at all levels• Personal development and career opportunities• A youthful and innovative environmentFor any questions regarding the position you are welcome to contact Bjørnar Olsen, e-mail: bjornar.olsen@no.abb.comApplication-deadline; 08.09.2019We look forward to receiving your motivational letter and CV via the ABB portal.Please note that in cooperation with Meditor search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.
19.08.2019 Bergen
Vil du være med på å forme vår historie med dine personlige egenskaper, kompetanse og ambisjoner? Hydro har 35 000 ansatte verden over som utvinner, produserer, former og resirkulerer verdens mest fleksible og bærekraftige metall og leverer et utall nyskapende produkter og løsninger. Hydro Sunndal er Europas største og mest moderne anlegg for produksjon av primæraluminium. Ferdigproduktene fra støperiene er legert pressbolt og støpelegeringer av høy kvalitet. I tillegg til verdiskapende aluminiumproduksjon er Sunndalsøra også langt fremme innen forskning og utvikling, med sin omfattende kompetanse innen støperivirksomhet.Område Kai i Støperi og logistikkenheten består av 37 dyktige medarbeidere. Vi søker etter Handlingsansvarlig/Metallkontrollør på ferdigvare på Kai/Logistikk ved Hydro Sunndal.   Ansvarsområde Metallkontrolløren har overordnet ansvar for å gjennomføre detaljplanlegging og kvalitetskontroll av alle støperiprodukt fra Sunndal verk. Stillingen må jobbe tett med begge produksjonsplanleggerne, fagleder skipning og alle skift som jobber med produksjon og logistikk. I stillingen ligger også å utvikle den metallkontrollprosessen, logistikk og samarbeid på tvers av teamene, herunder å ta i bruk ny teknologi. Kvalifikasjoner Stillingen krever relevant fagbrev eller tilsvarende Kompetansetrinn 3 for alle driftsroller innen kompetansefeltet, og kompetansetrinn 2 innenfor enheten Erfaring fra produksjonsarbeid med gode kunnskaper om prosessen og verdikjeden Gode evner til å lede, motivere og korrigere andre, for å nå felles målsettinger Annen informasjon Helse, miljø og sikkerhet (HMS) er integrert i Hydro’s daglige virke. Det er vårt ansvar å beskytte våre ansattes helse og sikkerhet, og bidra til en bærekraftig utvikling i de nærmiljøene vi opererer. Vi søker derfor ansatte som vil bidra positivt til dette, gjennom sunne og bevisste HMS-holdninger og -handlinger. Vi ber deg vennligst legge ved alle relevante vitnemål og karakterutskrifter med din søknad. Vi aksepterer kun elektroniske søknader. Søknadsbrev og CV mottas ikke på e-post. I vår rekrutteringsprosess benytter vi oss av Semac bakgrunnssjekk.
15.08.2019 Sunndal
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) is a pioneering technology leader with a comprehensive offering for digital industries. With a history of innovation spanning more than 130 years, ABB is today a leader in digital industries with four customer-focused, globally leading businesses: Electrification, Industrial Automation, Motion, and Robotics & Discrete Automation, supported by its common ABB Ability™ digital platform. ABB’s market leading Power Grids business will be divested to Hitachi in 2020. ABB operates in more than 100 countries with about 147,000 employees. www.abb.com Your responsibilities The role as Head of Global Business Services is responsible for accounting and finance for ABB Norway, including management responsibility and advisory function. The main responsibilities are; Accounting: • Responsible for ensuring compliance with accounting laws and regulations. • Participate in identifying accounting issues, solve and implement these (both Norwegian and USGAAP financial statements). • Responsible for preparation and reporting of USGAAP and Norwegian financial statements. Tax/VAT: • Participate in identifying and resolving tax and VAT issues. • Responsible for tax calculation and reporting. General responsibilities: • Active partner in the internal control function. • Resource partner for the management team, accounting and controlling functions. • Management responsibility for the accounting and finance team. • Active participation in various internal projects. • Part of the Global Business Services, accounting and finance community. Your background We believe that the right person for this role; • Can display the professional expertise and interest within the accounting area. We also believe that an appropriate person will have the following qualifications: • Completed Master in Accounting and Audit or similar • 5 - 10 years experience, preferable from an Audit firm or similar • Experience from a managerial position • Norwegian and English: Good written and oral Personal characteristics; • Flexible and open-minded • Systematic • Good communication skills • Team player • Initiative • Accountable • Accomplisher More about us Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.As an employer ABB can offer;• Opportunities to maintain and develop the accounting, tax and VAT skills from an international perspective.• Various and challenging work-tasks in an international and innovative environment• Positive and exciting working environment in a global organization with enthusiastic colleagues who are eager to share their knowledge with you• Flexible working time with balance between office work and some travelling• Employee Benefits (cabins and favorable employee agreements)• Possibilities for International assignments• Competitive conditions The position is located at ABB’s office in Billingstad in AskerWe are looking forward to receiving your application through the ABB job portalFor any questions regarding the position please contact Pål Morstad on e-mail pal.morstad@no.abb.com or phone +47 22 87 46 50 or Jeppe Arntzen on e-mail jeppe-kjetil.arntzen@no.abb.com or phone +47 22 87 46 43Applications will be assessed continuously. Applications deadline is 08.09.2019.Please note that in cooperation with Meditor Search we conduct a background screening on all candidates that receive an offer of employment in ABB Norway. This to ensure best quality in our recruitment process, according with ABBs company policy.
15.08.2019 Asker
Elhub er en sentral aktør i et marked som bidrar til å sikre hele Norge sikker og kostnadseffektiv strøm. Vår visjon er å bidra til utviklingen av Europas mest innovative og effektive kraftmarked. Vi har over mange år utviklet IT-systemer som gjennom automatiserte prosesser støtter opp under denne visjonen. Elhub er selve bærebjelken i informasjonsutvekslingen i det norske kraftmarkedet og skal fungere som en katalysator for innovasjon ved å gjøre informasjon lett tilgjengelig på en nøytral måte for alle. Dette skal bygge opp under den videre elektrifiseringen av Norge og dermed veien mot et nullutslippssamfunn. Vi er på jakt etter flere som brenner for automatisering av infrastrukturprovisjonering. Dere vil bli en del av plattformteamet vårt som skal jobbe med å tilby Elhub sine ansatte muligheten til å enkelt sette opp nye miljøer for produksjon, test, utvikling eller PoC. Vi bygger opp et inhouse utviklingsteam og ser etter både nyutdannede og dere som husker da Altavista var den beste søkemotoren. Dere får vært med å sette premissene for hvordan vi skal skape en mest mulig effektiv og enkel hverdag for våre utviklere. Les mer om hvem vi er og hvordan vi jobber . Sentrale arbeidsoppgaver: Være med å bestemme hvordan Elhub skal automatisere infrastrukturprovisjonering og bygging av miljøer. Være med i kryssfunksjonelle team for å se hvordan automasjon kan videre effektivisere Elhub. Være ansvarlig for verktøykjeden som muliggjør en raskere utvikling og testing i Elhub. Kvalifikasjoner: Utdannelse på masternivå innen matematikk, informatikk/IT/ingeniørfag (Relevant arbeidserfaring kan erstatte utdanningskravet) Kan programmere og/eller har lang erfaring med scripting (python, shell, java). Har erfaring med RDBMS og NoSQL databaser (erfaring med Oracle er et pluss) Operasjonell erfaring med linuxsystemer. Interesse/Erfaring med automatisering av infrastruktur og applikasjon (ansible containere,terraform osv) Interesse/Erfaring med bygging av CI/CD pipelines. Personlige egenskaper: Analytisk og løsningsorientert Selvstendig og initiativrik Gode samarbeidsevner Gode norsk- og engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Christian Haugen Matvik, 92 46 96 94 For utfyllende informasjon om Elhub AS, se elhub.no Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg og vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Vi gjennomfører rekrutteringen fortløpende. Elhub forvalter person- og bedriftssensitive opplysninger og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar også sikkerhetsklarering av kandidater der det er aktuelt. Hvorfor velge å jobbe i Elhub:          Fleksibel arbeidstid og god pensjonsordning Kontor i åpent landskap i lyse og trivelige lokaler i Oslo Sterkt fokus på egenutvikling gjennom kurs, konferanser etc. Et godt fagmiljø innen IT, kraftmarkedsforståelse og prosjektmetodikk En kunnskapsrik organisasjon, utfordrende arbeidsoppgaver og et hyggelig og uformelt miljø Sentrale posisjoner i det norske kraftmarkedet, med kontaktflater mot mange aktører i bransjen
07.08.2019 Oslo
Bli med ABB og jobb i et team som er dedikert til å skape en fremtid hvor innovative, digitale teknologier gir bedre tilgang til renere energi. Forretningsenheten ABB IAEN Channel Management leverer et komplett spekter innen automasjon og instrumenteringsprodukter. Vi ønsker nå å utvide vårt team og søker nå etter en person med kompetanse innen instrumentering, automasjon eller elektrofag. Vi ser helst at du er utdannet ingeniør eller har sterk kunnskap innen feltinstrumentering. Du bygger nettverk og tar vare på de gode relasjonene, setter deg krevende mål og er kjent for å nå disse. Du motiveres av salgsprosessen og holder tak i alle faser av den. Du er selvgående og vet hva som forventes av deg. Ditt ansvar • Ansvarlig for å skaffe nye kunder i Norge • Oppfølging av eksisterende kunder • Utarbeide tilbud og spesifikasjoner • Bidra til utarbeidelse av markedsplaner og markedsaktiviteter • Kontakt med våre leverandører • Reising må kunne påregnes • SAP og Salesforce Din bakgrunn • Engasjert og proaktiv • Jobbe strukturert og selvstendig • Erfaring fra salg av tekniske løsninger • Kundeorientert, serviceinnstilt og resultatbevisst • Et bredt nettverk og god kjennskap til norsk industri • Relevant utdanning eller erfaring innen instrumentering vil være en fordel • Meget god formuleringsevne i norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig • God innsikt i bruk av MS Office og gjerne erfaring fra SAP og Sales force • Førerkort kl. B Mer om oss Bidra ved å bruke dine egenskaper og ferdigheter til å fremme den fjerde industrielle revolusjon gjennom å skape en bærekraftig fremtid. Bli med ABB og ta del i vårt globale nettverk hvor du kan samarbeide og være del av våre ledende fagmiljøer og team. Let's write the future, together.Vi tilbyr;• Grundig opplæring• Stillingsbrøk: 100%• Et godt, energisk arbeidsmiljø• Betydelig grad av frihet under ansvar• Konkurransedyktige betingelserArbeidsted er hovedsakelig i Oslo, men vi kan også vurdere kandidater sittende på andre lokasjoner i Norge.Kvinner oppfordres til å søke.Spørsmål om denne stillingen kan rettes til Roger Fredsvold, enten på e-post: roger.fredsvold@no.abb.com eller mobil 92844124.
12.08.2019 Asker
Vis alle 21.859 ledige stillinger
Les mer om Hodne Gartneri AS

Stillingsbeskrivelse

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift og bransje er interessant og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Du sender din åpne søknad digitalt via søknadssystemet til KarriereStart.no.

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Kontaktperson

Daglig leder

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Fakta om Hodne Gartneri AS