Ledig stilling Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Avdelingsleder Anleggsanskaffelser Statnett

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Til avdeling Anleggsanskaffelser søkes nå en handlekraftig avdelingsleder med solid erfaring fra innkjøp, kontrakt og kontraktoppfølging fra entreprenørbransjen innen bygg og anlegg. Du har flere års ledererfaring og ønsker å bidra til å videreutvikle medarbeiderne i avdelingen og anskaffelsesenheten totalt, samt styrke konsernets fagmiljø innen strategiske offentlige anskaffelser.

Anskaffelsesenhetens overordnede formål er å legge til rette for gode anskaffelser, herunder rett behov, rett løsning, rette betingelser, samt effektiv og lovlig prosess. Enheten har konsernansvar for anskaffelser som omfatter prosjekter, drift og øvrig administrative funksjoner. Anskaffelsesenheten har videre ansvar for kategoriledelse, overordnet strategisk utvikling av anskaffelsesområdet, policy og retningslinjer samt systemer for den kommersielle håndteringen av anskaffelser. I tillegg har enheten målsetting om å sikre lavest mulige livsløpskostnader i samarbeid med øvrige enheter i selskapet og leverandørindustrien.

Avdelingen består av 7 ansatte og 3-4 innleide ressurser. Stillingen inngår i enhetens ledergruppe og rapporterer til direktør for Anskaffelsesenheten.


Sentrale ansvarsområder

  • Lede avdelingen
  • Ha det faglige og personalmessige ansvaret
  • Være pådriver for forbedrings- og utviklingsarbeid knyttet til kontrakt, forespørsler og forespørselsprosessene
  • Være kommersielt ansvarlig
  • Utvikle kategoriarbeidet under fagområdet bygg og anlegg, herunder leverandørutvikling
  • Bidra til bredt, tverrfaglig samarbeid innenfor og utenfor Anskaffelsesenheten knyttet til forespørsler, leverandør- og kontraktsoppfølging


Ønskede kvalifikasjoner

  • Sivilingeniør/ingeniør innen byggfag evt. tilsvarende relevant faglig bakgrunn
  • Ønskelig med kompetanse innen innkjøp/juridisk
  • Betydelig (5-10 års) og bred erfaring fra bygg- og anleggsbransjen (med vekt på Norge/Skandinavia) som entreprenør eller som stor byggherre
  • Kan vise til dokumenterte resultater fra ledelse
  • Solid erfaring fra prosjektarbeid og arbeid på byggeplass, med vekt på ledelse av anskaffelses-/tilbudsprosesser og kontraktsoppfølging basert på NS-entrepriser, herunder:
  • Erfaring fra entreprisemarkedet, kalkulasjon og tvistehåndtering
  • God kontraktkompetanse spesielt med NS 8405 og NS 8407, ønskelig også med kjennskap til beskrivelsen NS 3420
  • Et fortrinn med erfaring med regelverket for offentlige anskaffelser
  • God erfaring fra kontraktsforhandlinger, også som forhandlingsleder
  • Ønskelig med erfaring i kategoriledelse


Ønskede personlige egenskaper

  • Helhetlig,strategisk og kommersielt fokus
  • En interesse for å bidra til å utvikle enheten i strategiske og taktiske problemstillinger
  • Gode lederegenskaper
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • God tverrfaglig, teknisk forståelse
  • Målrettet, systematisk og løsningsorientert
  • Stor arbeidskapasitet
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk


Vi søker kandidater som gjenspeiler våre lederforventninger; ledere i Statnett er tydelige, utvikler og tenker helhet.

Vi tilbyr en faglig tung lederstilling som gir både synlighet og stort internt nedslagsfelt. Statnett har store anskaffelsesprosjekter foran seg og jobber kontinuerlig med viktige utbyggingsprosjekter av nasjonal betydning. Virksomheten legger stor vekt på tverrfaglig samarbeid i anskaffelsesprosessene og både tekniske, kommersielle og juridiske fagfelt er tungt involvert. Arbeidssted ved Statnetts hovedkontor i Nydalen i Oslo. Konkurransedyktige betingelser.

 

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess
Flere stillinger
Vis alle 15.279 ledige stillinger

Statnett bygger, eier og driver det sentrale kraftnettet i Norge, i tillegg til kraftforbindelsene mellom Norge og andre land. Statnett gjennomfører nå en rekke store og spennende prosjekter i kraftsystemet og har behov for flere kompetente og motiverte medarbeidere. For å fremme mangfold og variasjon blant våre 1300 ansatte ønsker vi søkere uavhengig av deres etniske bakgrunn, kjønn eller alder. Årlige medarbeiderundersøkelser viser at Statnett, sammenliknet med både kraftbransjen og norske arbeidsplasser generelt, har et godt arbeidsmiljø og fornøyde medarbeidere.

Les mer om Statnett

Stillingsbeskrivelse

Til avdeling Anleggsanskaffelser søkes nå en handlekraftig avdelingsleder med solid erfaring fra innkjøp, kontrakt og kontraktoppfølging fra entreprenørbransjen innen bygg og anlegg. Du har flere års ledererfaring og ønsker å bidra til å videreutvikle medarbeiderne i avdelingen og anskaffelsesenheten totalt, samt styrke konsernets fagmiljø innen strategiske offentlige anskaffelser.

Anskaffelsesenhetens overordnede formål er å legge til rette for gode anskaffelser, herunder rett behov, rett løsning, rette betingelser, samt effektiv og lovlig prosess. Enheten har konsernansvar for anskaffelser som omfatter prosjekter, drift og øvrig administrative funksjoner. Anskaffelsesenheten har videre ansvar for kategoriledelse, overordnet strategisk utvikling av anskaffelsesområdet, policy og retningslinjer samt systemer for den kommersielle håndteringen av anskaffelser. I tillegg har enheten målsetting om å sikre lavest mulige livsløpskostnader i samarbeid med øvrige enheter i selskapet og leverandørindustrien.

Avdelingen består av 7 ansatte og 3-4 innleide ressurser. Stillingen inngår i enhetens ledergruppe og rapporterer til direktør for Anskaffelsesenheten.


Sentrale ansvarsområder

  • Lede avdelingen
  • Ha det faglige og personalmessige ansvaret
  • Være pådriver for forbedrings- og utviklingsarbeid knyttet til kontrakt, forespørsler og forespørselsprosessene
  • Være kommersielt ansvarlig
  • Utvikle kategoriarbeidet under fagområdet bygg og anlegg, herunder leverandørutvikling
  • Bidra til bredt, tverrfaglig samarbeid innenfor og utenfor Anskaffelsesenheten knyttet til forespørsler, leverandør- og kontraktsoppfølging


Ønskede kvalifikasjoner

  • Sivilingeniør/ingeniør innen byggfag evt. tilsvarende relevant faglig bakgrunn
  • Ønskelig med kompetanse innen innkjøp/juridisk
  • Betydelig (5-10 års) og bred erfaring fra bygg- og anleggsbransjen (med vekt på Norge/Skandinavia) som entreprenør eller som stor byggherre
  • Kan vise til dokumenterte resultater fra ledelse
  • Solid erfaring fra prosjektarbeid og arbeid på byggeplass, med vekt på ledelse av anskaffelses-/tilbudsprosesser og kontraktsoppfølging basert på NS-entrepriser, herunder:
  • Erfaring fra entreprisemarkedet, kalkulasjon og tvistehåndtering
  • God kontraktkompetanse spesielt med NS 8405 og NS 8407, ønskelig også med kjennskap til beskrivelsen NS 3420
  • Et fortrinn med erfaring med regelverket for offentlige anskaffelser
  • God erfaring fra kontraktsforhandlinger, også som forhandlingsleder
  • Ønskelig med erfaring i kategoriledelse


Ønskede personlige egenskaper

  • Helhetlig,strategisk og kommersielt fokus
  • En interesse for å bidra til å utvikle enheten i strategiske og taktiske problemstillinger
  • Gode lederegenskaper
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • God tverrfaglig, teknisk forståelse
  • Målrettet, systematisk og løsningsorientert
  • Stor arbeidskapasitet
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk


Vi søker kandidater som gjenspeiler våre lederforventninger; ledere i Statnett er tydelige, utvikler og tenker helhet.

Vi tilbyr en faglig tung lederstilling som gir både synlighet og stort internt nedslagsfelt. Statnett har store anskaffelsesprosjekter foran seg og jobber kontinuerlig med viktige utbyggingsprosjekter av nasjonal betydning. Virksomheten legger stor vekt på tverrfaglig samarbeid i anskaffelsesprosessene og både tekniske, kommersielle og juridiske fagfelt er tungt involvert. Arbeidssted ved Statnetts hovedkontor i Nydalen i Oslo. Konkurransedyktige betingelser.

 

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Eventuelle spørsmål kan rettes til Visindi AS ved Atle Ronglan, tel. 966 27 089 eller Renate Karlsnes Skilnand, tel. 930 50 038. Alle henvendelser behandles konfidensielt. Søk på stillingen via www.visindi.no snarest og senest innen 3. april.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Rekrutteringskalender

  • APR 30
    2017
    2 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • MAI 01
    2017
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • MAI 07
    2017
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
Flere muligheter
7 ledige stillinger
Traineeprogram
Internship / Praktikanter
Lærlinger




Fakta om Statnett