Avdeling for konserninnkjøp søker innkjøpsrådgiver
Oslo kommune foretar årlig innkjøp av varer og tjenester for ca 27 milliarder kroner, hvorav konsernovergripende rammeavtaler (samkjøpsavtaler) utgjør ca 2,2 milliarder. Utviklings- og kompetanseetaten ved avdeling for konserninnkjøp er en av Norges ledende innkjøpsorganisasjoner. Anskaffelsene er omfattende og utføres i samarbeid med mer enn 50 virksomheter og foretak i kommunen som leverer tjenester til Oslos befolkning. Avdelingen er Oslo kommunes kompetansesenter innen anskaffelser og følger opp kommunens anskaffelsesstrategi på vegne av Byrådsavdeling for finans.
Konserninnkjøp har 34 høyt kompetente medarbeidere. Avdelingen har ansvar for rådgivning ved anskaffelser, konkurransegjennomføring, inngåelse av samkjøpsavtaler, utvikling og forvaltning av regelverk, kontrakter og maldokumenter, opplæring og kursvirksomhet overfor kommunens ansatte og saksbehandling overfor KOFA. Kommunens rammeavtaleportefølje er et strategisk virkemiddel for å oppnå økonomiske effekter, og bidrar til å nå kommunens overordnede mål innen samfunnsansvar og tjenesteutvikling. Vår bistand til konkurransegjennomføring innebærer å gjennomføre anskaffelser på vegne av andre virksomheter i kommunen.
Konserninnkjøp er et faglig ambisiøst og engasjert miljø i vekst. Vi søker en kollega som vil bidra til å videreutvikle fagområdet.
Arbeidsoppgaver
- Du vil bli en del av et sterkt fagmiljø i Konserninnkjøp i Oslo kommune. Som en av flere blir du ansvarlig for anskaffelser med betydelig omfang og verdi på vegne av Oslo kommune. Vi gjennomfører store og komplekse anskaffelser som bidrar til digitalisering og effektivisering av kommunens oppgaver. Mange av anskaffelsene vil trolig være IKT-relaterte.
- Du vil gjennomføre både konsernovergripende rammeavtaler og anskaffelser på vegne av andre virksomheter i kommunen. For begge kategorier av anskaffelser vil du lede prosessen fra planlegging til kontraktsinngåelse. For de konsernovergripende rammeavtalene kan det også være aktuelt å forestå overordnet oppfølging av kontraktene.
- Sentrale leveranser i anskaffelsesprosessen er kontraktstrategi, konkurransedokumenter og evalueringer. Rollen vil ha utstrakt kontakt med både leverandører og interne interessenter.
Kvalifikasjoner- Relevant høyere utdannelse
- Erfaring med gjennomføring av større anskaffelsesprosesser (primært offentlige anskaffelser) og erfaring med prosjektledelse
- Det er en fordel om du kjenner SSA.
Personlige egenskaper- Du er analytisk og strukturert med forretningsmessig fokus på mål og resultater.
- Stillingen vil ha utbredt kontakt med beslutningstakere på ulike steder og nivåer i kommunen. Du kommuniserer tydelig og effektivt, skriftlig så vel som muntlig. Du inngir tillit og bygger raskt relasjoner til de du jobber sammen med.
- Åpen, sosial, uformell, og samarbeidsorientert.
Vi tilbyr- En svært spennende, utfordrende og synlig stilling
- En unik sjanse til læring og utvikling i et sterkt fagmiljø
- Oslo kommunes fordelaktige forsikrings - og pensjonsordning og fleksitidsordning.
- Lønnsplassering i lønnstrinn 45 – 63 som for tiden utgjør lønnsspenn fra kr. 559.900,- til kr. 796.300,- i Oslo kommunes regulativ. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønnsplassering vurderes. Lønnsplassering er avhengig av erfaring og kompetanse.
- Kantine, fleksitidsordning og et godt arbeidsmiljø der det er lagt til rette for å leve i en god balanse mellom faglige krav og livet utenfor jobben
Arbeidssted:Strømsveien 102, 0663 Oslo
Kontaktinfo:André Joachim Frank, Seksjonsleder, 934 83 279
Kjetil Østgård, avdelingssjef, 932 27 659
Nøkkelinformasjon:Annonsør: Oslo kommune, Utviklings- og kompetanseetaten
Ref. nr.: 3379586020
Stillingsbrøk: 100%
Fast stilling
Antall stillinger: 1
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]Adresse: 0663 OSLO