Webanalytiker – bli med å lage fremtidens digitalbank!
Er du en racer til å fremskaffe innsikt om kunders brukeratferd i digitale kanaler? Og klarer du å dele funn og forslag til tiltak med resten av organisasjonen? Da vil du få muligheten til å være med å utvikle fremtidens digitalbank. Du blir en viktig ressurs i vårt utviklingsmiljø, og delta i mange spennende utviklingsprosjekter for våre digitale løsninger.
Du vil få ansvar for analyser av brukeratferd i våre digitale salgskanaler og andre digitale flater. Sette opp hypoteser, gjennomføre A/B-testing, analysere og dele funn og forslag til tiltak. Videre vil du eie vårt web-analyseverktøy ende-til-ende, hente inn og bearbeide data, samt kvalitetssikre kobling av datakilder.
Den vi søker har både operativ og strategisk erfaring fra webanalyse, med et eller flere av de største verktøyene på markedet. Vi ønsker deg som både har teknisk, analytisk og forretningsmessig forståelse av bruken, du liker statistikk og har over gjennomsnittet kontroll i Excel. Det er ønskelig med kunnskap om online markedsføring, SEO, PPC og bruk av analyseverktøy til testing og optimalisering av nettsider. Det er også ønskelig med kunnskap om analyse av mobil og nettbrett applikasjoner. Høyere utdannelse og relevant arbeidserfaring innenfor web-analyse.
Du vil jobbe med mange ulike avdelinger og beslutningstakere, og det er viktig at du er kvalitetsorientert, omgjengelig og kan kommunisere godt, både skriftlig og muntlig. Sterke analytiske evner og evne til å tolke tall og gjennomføre kvalitative og kvantitative analyser. Du må også kunne omsette innsikt til konkrete anbefalinger og tiltak.
Stillingen som webanalytiker er en nyopprettet stilling i vår markedsavdeling. Vår plattform er Adobe Marketing Cloud. Vi bruker Adobe Experience Manager som CMS, Adobe Analytics til webanalyse og Adobe Target til personalisering og A/B-testing. Vi jobber med å ta i bruk flere deler av plattformen for å lage personlige kundeopplevelser på nett. Adobe Marketing Cloud er ifølge Gartner markedslederen i verden for customer experience management, og det råeste av det som finnes i verden for å skape morgendagens webløsninger!
Arbeidsoppgaver
- Være fagansvarlig for web analyse i SpareBank 1
- Finne innsikt og sammenhenger basert på digital kundeadferd, og sammen med ulike team definere og implementere konkrete tiltak for å fjerne smertepunkter og optimalisere kundeløsningene
- Definere og sammenstille de mest sentrale kundereisene/traktanalysene på tvers av digitale kanaler
- Implementere og forvalte ønskende målepunkter og sørge for rutiner for å sikre høy datakvalitet
- Komme frem til hvor og hvordan kundereiser/ traktanalyser skal fremstilles, slik at de som skal bruke innsikten forstår hva som må gjøres for å bli mer effektive og øke måloppnåelse
Kvalifikasjoner- Høyere utdanning fra universitet/ høyskole
- Genuin interesse for teknologi, tall og forretning
- Nysgjerrig og sulten på ny kunnskap
- Liker å jobbe i team og fremstår trygg og troverdig for omgivelsene
Vi tilbyr- Å jobbe med den feteste analyseplattformen i verden
- Bli del av et team med dyktige digitale fagpersoner
- Deltakelse i utviklingsprosjekt som skal lage morgendagens digitale løsninger
- Konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger
- Arbeidssted enten i Tromsø, Trondheim, Oslo eller på Hamar
Arbeidssted:Hammersborggt. 2, 0106 Oslo
Kontaktinfo:Christin Løken, Markedsdirektør, +47 416 82 528
Nøkkelinformasjon:Annonsør: SpareBank 1
Ref. nr.: 32/17
Stillingsbrøk: 100%
Fast
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]Adresse: 0106 OSLO