Respekt, tillit og mot er styrende verdier for ansattes arbeid i Søndre Land kommune.
Fakta om stillingen og arbeidsoppgaver
NAV Søndre Land har ledig 100 % fast stilling som leder fra dags dato.
NAV Søndre Land har 13,5 årsverk og betjener innbyggerne i Søndre Land kommune. Lederen har det øverste administrative og faglige ansvaret for all virksomhet i NAV-kontoret og vil ha en sentral rolle i å drifte og utvikle arbeids- og velferdsforvaltningen i Søndre Land, herunder å sørge for at NAV-kontoret lykkes i å oppnå målene med reformen i samarbeidet mellom stat og kommune.
Lederen vil være ansvarlig for å tilpasse og iverksette overordnede føringer, følge opp resultatoppnåelsen i kontoret, samt videreutvikle organisasjonen slik at tjenestene fremstår som helhetlig for brukerne.
NAV er organisatorisk en del av kommunalområde helse, omsorg og velferd, og er kommunens arbeids- og velferdskontor. Lederoppgaven vil inkludere tett samarbeid med andre kommunale tjenester i kommunen, ulike eksterne aktører som helsetjenester, næringsliv, skole og lokalsamfunn.
Lederen rapporterer til kommunalsjef helse, omsorg og velferd, og fylkesdirektøren i NAV Oppland, og må kunne håndtere både statlige og kommunale styringssystemer.
Ønskede kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig utdanning fra høgskole eller universitet
- Ledererfaring med erfaring fra utviklings- og omstillingsarbeid
- Erfaring fra arbeid i NAV kan være en fordel
Vi ønsker at du:
- Har helhetsforståelse, samhandler og kommuniserer tydelig både internt og eksternt for å utnytte virkemidler og skape gode løsninger til beste for brukere og samfunn
- Forankrer og skaper forståelse for mål- og resultatkrav blant egne medarbeidere
- Gir ansvar, handlingsrom og får frem det beste hos medarbeiderne
- Du tar initiativ til kontinuerlig forbedring av våre tjenester, arbeidsprosesser og organisasjon
- Har kompetanse på kommunalt og/eller statlig økonomiområde
- Har evne til å lede en organisasjon hvor omstilling og fornyelse er vektlagt
- Har godt humør og evne til å bygge felles kultur, engasjement og kompetanse
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. Det vil også bli lagt vekt på at du har god forståelse av arbeids- og velferdspolitikken i en samfunnsmessig sammenheng og har stor interesse for personalarbeid.
Vi tilbyr
* En utfordrende og spennende lederstilling innenfor et viktig samfunnsområde
* Et kontor som er aktivt med i kommunalt og statlig endringsarbeid (prosjekter)
* Et NAV-kontor med mange dyktige medarbeidere
* Konkurransedyktig lønn
* Kommunen har gode forsikrings- og pensjonsvilkår i KLP
NAV er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. NAV er en IA-virksomhet, og vi vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.
Opplysninger ved:
Haavard Ingvaldsen, Fylkesdirektør i NAV, tlf. 91 84 65 61, haavard.ingvaldsen@nav.no
Randi Marta Berg, tlf. 91 64 38 86, randi.marta.berg@sondre-land.kommune.no
Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og faglig dyktige medarbeidere
Lønn etter avtale
Gode pensjonsordninger i KLP
For stillingen gjelder:
* Vitnemål og attester skal ikke oversendes, men medbringes ved evt. intervju
* Tilsettingsvilkår i henhold til gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
Hovedregelen er at søkerlister ikke er unntatt offentlighet, jfr.Offentleglova § 25. Dersom du ønsker at ditt navn ikke skal offentliggjøres, ber vi om din begrunnelse for dette i søknadsteksten.
Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om å ikke bli oppført på søkerlisten. Du vil i så fall bli varslet om dette.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste.
Søknad sendes
Alle søknader skal gå via Ledig stilling påvår nettside. * Arbeids og Velferdsforvaltningen
Adresse: Hovsbakken 1 2860 HOV
Web: http://www.sondre-land.kommune.no