Vil du være med på å lede Bydel St. Hanshaugen inn i fremtiden? Vil du bidra til å utvikle bydelens strategier og administrasjon?
Vi søker en dyktig, engasjert og resultatorientert leder i bydelsdirektørens nye lederteam. Bydelen er i en spennende utvikling mot tillitsbaserte løsninger. Fremtidens kommunale tjenester vil kreve både god budsjett- og økonomistyring, samt tilpasning til en ny virkelighet preget av utstrakt digitalisering og tillitsbasert ledelse.
Bydelens tjenester er for tiden organisert i fem avdelinger: Oppvekstavdelingen, Helse- og miljøavdelingen, Velferds- og helseavdelingen, NAV kommune og Økonomi- og administrasjonsavdelingen. Økonomi- og administrasjonsavdelingen omfatter fagområder som økonomi og regnskap, HR - personal og lønn, IKT - tjenestereiendom og anskaffelser (innkjøp), arkiv/dokumenthåndtering, drift og service. Økonomi- og administrasjonsavdelingen ivaretar den administrative ledelsen av bydelens sentrale støttefunksjoner. Avdelingen bistår ledelsen med å påse at tjenesteytingen skjer i henhold til gitte økonomiske rammer, lover, forskrifter og reglementet forøvrig. Avdelingen utøver sekretariatfunksjonen for det politiske apparatet (bydelsutvalget, råd og komiteer). Økonomi- og administrasjonsavdelingen ivaretar oppgaver innen kvalitetssikring av anskaffelser, utbetaling av lønn og personalarbeid, bistand til kontraktsoppfølging, regnskap, økonomistyring og opplæring.
Arbeidsoppgaver
- Budsjett og økonomistyring
- Innovasjonsarbeid og digitalisering
- Kommunikasjonsarbeid og mediehåndtering
- Resultat-, budsjett - og personalansvar
- Ledelse, organisasjons- og tjenesteutvikling
- Kontinuerlig kvalitetsutvikling innenfor ansvarsområdet
- Sekretariat for bydelsutvalget
- Sørge for en effektiv drift og måloppnåelse i tråd med gjeldende politiske føringer, retningslinjer og behov
- Rapportering og strategiske planer for bydelen
- Økonomi og regnskap
- HR - personal og lønn
- IKT - tjenester
- Eiendom og anskaffelser (innkjøp)
- Arkiv/dokumenthåndtering
- Drift og service
Kvalifikasjoner
- Utdanning fra universitet eller høyskole innen økonomi/administrasjon/ledelse, samfunnsvitenskapelige fag, IKT, eller andre relevante områder. Fortrinnsvis på masternivå.
- Kunnskap og erfaring fra budsjett- og økonomistyring, samt HR-området
- Dokumenterte resultater
- Bred ledererfaring fra større virksomheter
- Relevant praksis fra offentlig sektor er en fordel
Utdanningsretning
- Økonomiske og administrative fag
Utdanningsnivå
- Høyskole/Universitet, Hovedfag/Mastergrad
Personlige Egenskaper
- God forståelse av rolledelingen mellom politisk og administrativ ledelse
- Samarbeidsevne og fleksibilitet
- Engasjert, resultatorientert med gjennomføringskraft
- God forståelse for økonomiske sammenhenger og analytiske egenskaper
- Evne til å skape resultater og fremstå som en tydelig leder og kulturbygger
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Språk
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- En utfordrende jobb i et spennende og utviklende arbeidsmiljø
- Engasjerte og kreative medarbeidere
- Gode utviklingsmuligheter
- Fleksibel arbeidstid
- Tiltredelse snarest mulig
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Kontaktinformasjon
Hilde Terese Hamre, bydelsdirektør, 48037255, hildeterese.hamre@bsh.oslo.kommune.no
Ole Kristian Brastad, avdelingsdirektør, 97659129, ole.brastad@bsh.oslo.kommune.no
Arbeidssted
Oslo
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]Adresse: 0170 OSLO