Den nyetablerte seksjon for internkommunikasjon har i oppgave å legge til rette for god kommunikasjon i Oslo kommune. Det skal utvikles et nytt, felles intranett for hele kommunen og det vurderes å anskaffe verktøy for sosial samhandling og kommunikasjon. Dette vil gjøre arbeidshverdagen enklere og mer effektiv - og kanskje litt morsommere. Vil du være med på laget?
(2. gangs utlysning)
Arbeidsoppgaver
Vi ser etter en fremoverlent, dyktig og erfaren produkt- og innholdsforvalter, som får mye ansvar og en sentral rolle når det nå skal utvikles plattform for internkommunikasjon. Arbeidsoppgavene er mange og varierte innen områdene:
- systemforvaltning, inklusiv brukeradministrasjon og tilgangskontroll
- kontakt med eksterne leverandører - bestilling, utvikling og oppfølging
- løsnings- og informasjonsarkitektur, samt enkel konfigurering
- støtte kommunikasjonsrådgivere i deres arbeid med lokale intranett
- utvikling og tilgjengeliggjøring av opplæringsmateriell og brukerguider
- gjennomføre brukerundersøkelser og brukertesting
- bidra til godt innhold gjennom brukeranalyse og rapportering
- holde oss oppdatert på teknologisk utvikling, slik at vi kan ligge i forkant
- bidra til et miljø med dyktige og erfarne kollegaer, som mener humor og glimt i øyet er viktig
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som har relevant høyere utdanning og som har noen års erfaring med webforvaltning, utvikling av websider, publisering og analyseverktøy. Du har erfaring med oppfølging av leveranser og kostnader, gjerne prosjektledererfaring. I tillegg er det en fordel om du har erfaring med kundekontakt, leverandørkontakt og evner å formidle komplisert, teknisk informasjon på en lettfattelig måte.
Personlige Egenskaper
- Du brenner for mulighetene som ligger i god internkommunikasjon og ser viktigheten av god løsnings- og informasjonsarkitektur.
- Du er serviceorientert og har gode kommunikasjonsegenskaper i møte med både leverandører og våre interne kunder.
- Du har et godt overblikk, ser helhet og sammenhenger, og er samtidig opptatt av detaljer og god kvalitet på leveranser.
- Du liker høyt tempo og er en pådriver, som selv tar initiativ når du ser behov for det.
- Du er nysgjerrig og lærevillig, holder oversikt over brukernes behov og ser dette i sammenheng med trender og teknologiutviklingen.
- Du synes utvikling og endring er spennende og bidrar positivt til kommunens endringskapasitet.
Vi tilbyr
- Mulighet til å jobbe med en av Norges største og mest komplekse kunder, og bidra til endringsreisen.
- Et godt fagmiljø som legger vekt på kompetansebygging og utvikling.
- Lokaler med sentral beliggenhet, god offentlig kommunikasjon og med egen kantine og kaffebar.
- Medlemskap i Oslo pensjonsforsikring og mulighet for gunstige låne- og forsikringsordninger.
- Lønn etter avtale, fleksitidsordning.
Kontaktinformasjon
Mette Garmager, Seksjonsleder intern kommunikasjon i Oslo kommune, 91895860, mette.garmager@uke.oslo.kommune.no
Arbeidssted
Oslo
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]Adresse: 0663 OSLO