<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Bydelsdirektør Bydel Alna Oslo kommune, Byrådsavd. for eldre, helse og sos.tjenester

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv


Bydel Alna er en flerkulturell bydel som ligger i Groruddalen. Bydelen har 49 291 innbyggere, der noe over halvparten har innvandrerbakgrunn, og hvor det er store variasjoner i levekår. Bydelens vedtatte budsjett for 2017 er på ca. 1.9 mrd.

Bydelen er med i Groruddalssatsingen, som er et samordnet statlig og kommunalt utviklingsprogram med målsetting å styrke levekår i utsatte områder. Bydel Alna ønsker å være en attraktiv arbeidsplass for kompetente, selvstendige, kvalitetsbevisste og engasjerte medarbeidere.


Vi søker en bydelsdirektør som har ambisjoner om å videreutvikle tjenestetilbudet i Bydel Alna og delta i kommunens pågående innovasjons- og moderniseringsprosesser. Vedkommende må være en lagspiller og ha erfaring fra omstillingsarbeid i en større virksomhet. Tillitsbasert styring og ledelse står sentralt i Oslo kommune. Bydelsdirektøren må kunne sette tydelige mål og ha evne til å motivere sine medarbeidere ved å utvikle og dra nytte av deres kompetanse og kreativitet. Søkere må kunne dokumentere resultater fra tidligere jobber.

Bydelsdirektøren er faglig og administrativ leder for bydelens tjenesteområder.

Ansettelse i åremål på seks år med mulighet til fornyelse én gang.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune oppfordrer spesielt ledere med innvandrerbakgrunn å søke. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

Du kan lese mer om bydelen på våre nettsider.

Arbeidsoppgaver

  • Arbeidsgiver for bydelens ca. 1 150 årsverk
  • Lede mål-, strategi- og budsjettarbeidet i bydelen
  • Styre utviklingsprosesser og gjennomføre omstillingstiltak innenfor gitte rammer
  • Sørge for effektiv drift og måloppnåelse
  • Administrere sekretariatet for bydelsutvalget

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på høyskole-/universitetsnivå
  • Relevant ledererfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet
  • Solid kompetanse innen økonomi- og ressursstyring
  • Resultater fra endrings- og omstillingsarbeid
  • Forståelse for og innsikt i politiske beslutningsprosesser

Personlige Egenskaper

  • Du forstår raskt komplekse utfordringer og tilnærmer deg disse rasjonelt og analytisk
  • Du er systematisk i ditt arbeid, planlegger godt og gjør gode prioriteringer
  • Du har høy gjennomføringskraft og oppnår gode resultater
  • Du skaper innovative løsninger og forbedringer, identifiserer og utnytter muligheter
  • Du samarbeider godt med andre, bygger nettverk og får gjennomslag for idéer og planer
  • Du kan handle på eget initiativ, skape fremdrift og tar ansvar for resultater
  • Du har strategiske evner og er opptatt av tjenesteutvikling

Vi tilbyr

  • Deltakelse i nettverk og samarbeidsfora med andre toppledere i Oslo kommune
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn iht. avtale om lønns- og arbeidsvilkår for toppledere i Oslo kommune

Kontaktinformasjon

Knut Røli, BU-leder, 481 23 223
Nina Backer-Røed, seksjonssjef, 900 84 942
Endre Sandvik, kommunaldirektør, 23 46 11 30

Arbeidssted


0606 Oslo

For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]




Adresse: 1252 OSLO


Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Se flere annonser

Intility er en komplett plattformtjeneste som ivaretar et ende-til-ende driftsansvar for IT-miljøene til over 600 selskaper i Norge og resten
23.11.2021 Oslo
Ønsker du å starte karrieren din i en bedrift som satser på lærlingene sine, og hvor et vellykket opphold kan
03.02.2022 Oslo
Har du lyst å bruke din test- og utviklerkompetanse på systemer som virkelig gjør en forskjell for både deg selv
20.04.2022 Rana
Har du lyst å bruke din test- og utviklerkompetanse på systemer som virkelig gjør en forskjell for både deg selv
20.04.2022 Trondheim
Skatteetatens løsninger er samfunnskritiske og finansierer velferdssamfunnet vårt. Det er høye krav til stabilitet, sikkerhet og brukervennlighet i våre systemer.
04.05.2022 Flere steder
Vi ser etter to engasjerte og utviklingsorienterte jurister til Søknad og prosessgruppe i Bjørnevatn utenfor Kirkenes. Vi er en del
04.05.2022 Sør-Varanger
Gruppen i Sandefjord søker en ny kollega som vil få som hovedoppgave å utvikle og forbedre vår måte å jobbe på.
04.05.2022 Sandefjord
For å løse alle våre spennende oppgaver trenger vi flere Javautviklere – og ser spesielt etter deg som har sterk
10.05.2022 Flere steder
Vis alle 32.018 ledige stillinger

Bli kjent med oss

Oslo kommune har 15 bydeler som samlet disponerer ca. 50 % av Oslos årlige driftsbudsjett til helse- og omsorgstjenester for befolkningen. Det gjelder tjenester til eldre og funksjonshemmede, helsestasjoner, kommune- og skolehelsetjeneste, barnehager, ungdomsarbeid, kvalifiseringstiltak, sosiale tjenester, barnevern, rustiltak og boligvirkemidler. Hver bydel ledes politisk av et bydelsutvalg og administrativt av en bydelsdirektør. Byrådsavdeling for eldre, helse og sosiale tjenester ved kommunaldirektøren er bydelsdirektørens arbeidsgiver. Les mer om Oslo kommune, Byrådsavd. for eldre, helse og sos.tjenester

Stillingsbeskrivelse


Bydel Alna er en flerkulturell bydel som ligger i Groruddalen. Bydelen har 49 291 innbyggere, der noe over halvparten har innvandrerbakgrunn, og hvor det er store variasjoner i levekår. Bydelens vedtatte budsjett for 2017 er på ca. 1.9 mrd.

Bydelen er med i Groruddalssatsingen, som er et samordnet statlig og kommunalt utviklingsprogram med målsetting å styrke levekår i utsatte områder. Bydel Alna ønsker å være en attraktiv arbeidsplass for kompetente, selvstendige, kvalitetsbevisste og engasjerte medarbeidere.


Vi søker en bydelsdirektør som har ambisjoner om å videreutvikle tjenestetilbudet i Bydel Alna og delta i kommunens pågående innovasjons- og moderniseringsprosesser. Vedkommende må være en lagspiller og ha erfaring fra omstillingsarbeid i en større virksomhet. Tillitsbasert styring og ledelse står sentralt i Oslo kommune. Bydelsdirektøren må kunne sette tydelige mål og ha evne til å motivere sine medarbeidere ved å utvikle og dra nytte av deres kompetanse og kreativitet. Søkere må kunne dokumentere resultater fra tidligere jobber.

Bydelsdirektøren er faglig og administrativ leder for bydelens tjenesteområder.

Ansettelse i åremål på seks år med mulighet til fornyelse én gang.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune oppfordrer spesielt ledere med innvandrerbakgrunn å søke. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

Du kan lese mer om bydelen på våre nettsider.

Arbeidsoppgaver

  • Arbeidsgiver for bydelens ca. 1 150 årsverk
  • Lede mål-, strategi- og budsjettarbeidet i bydelen
  • Styre utviklingsprosesser og gjennomføre omstillingstiltak innenfor gitte rammer
  • Sørge for effektiv drift og måloppnåelse
  • Administrere sekretariatet for bydelsutvalget

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på høyskole-/universitetsnivå
  • Relevant ledererfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet
  • Solid kompetanse innen økonomi- og ressursstyring
  • Resultater fra endrings- og omstillingsarbeid
  • Forståelse for og innsikt i politiske beslutningsprosesser

Personlige Egenskaper

  • Du forstår raskt komplekse utfordringer og tilnærmer deg disse rasjonelt og analytisk
  • Du er systematisk i ditt arbeid, planlegger godt og gjør gode prioriteringer
  • Du har høy gjennomføringskraft og oppnår gode resultater
  • Du skaper innovative løsninger og forbedringer, identifiserer og utnytter muligheter
  • Du samarbeider godt med andre, bygger nettverk og får gjennomslag for idéer og planer
  • Du kan handle på eget initiativ, skape fremdrift og tar ansvar for resultater
  • Du har strategiske evner og er opptatt av tjenesteutvikling

Vi tilbyr

  • Deltakelse i nettverk og samarbeidsfora med andre toppledere i Oslo kommune
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn iht. avtale om lønns- og arbeidsvilkår for toppledere i Oslo kommune

Kontaktinformasjon

Knut Røli, BU-leder, 481 23 223
Nina Backer-Røed, seksjonssjef, 900 84 942
Endre Sandvik, kommunaldirektør, 23 46 11 30

Arbeidssted


0606 Oslo

For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]




Adresse: 1252 OSLO


Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Fakta om Oslo kommune, Byrådsavd. for eldre, helse og sos.tjenester