Vi søker sykepleiere og helsefagarbeidere som sommervikarer sommeren 2018.
Døgnbemannet responssenter.
Kristiansand kommune har våren 2017 etablert et døgnbemannet responssenter for velferdsteknologi i helse- og omsorgstjenesten. Responssenteret mottar alarmer og varsler fra trygghetsteknologi og sensorer hjemme hos brukere i helse-og omsorgstjenesten.
Responssenteret skal besvare, følge opp og videreformidle alarmer fra
trygghetsalarmer og annen teknologi som fallsensorer, GPS, døralarmer, elektroniske medisindispensere med mer.
Responssenteret er etablert på Valhalla helsesenter sentralt i Kristiansand. Valhalla helsesenter er en del av Lokalmedisinske tjenester i Virksomhet behandling og rehabilitering i Kristiansand kommune. Responssenteret vil være samlokalisert med Øyeblikkelig hjelp døgnopphold (ØHD) og ambulerende nattjeneste, og vil inngå som en del av fagmiljøet ved Valhalla helsesenter.
Responssenteret er etablert i tråd med nye nasjonale anbefalinger på området, og vil tilstrebe å følge de råd som gis i veilederen. [Nasjonale anbefalinger].
Responssenteret er etablert med drift 24 timer i døgnet hver dag hele året, og er bemannet med både sykepleiere for fagarbeidere med helsefaglig kompetanse.
Arbeidsoppgaver
- Bemanne operatørplass i responssenteret
- Håndtere 2. parts og 3 parts kommunikasjon via teknisk løsning
- Motta henvendelser, bedømme vurdere og følge opp, samt evt. kalle ut ressurser i henhold til gjeldende retningslinjer
- Systemoppfølging av brukere
- Kvalitetssikring og avvikshåndtering av tjenesten
- Bidra til et godt faglig samarbeid med samarbeidspartnere
Kvalifikasjoner
- Autorisert sykepleier, eller autorisert helsefagarbeider.
- Annen helsefaglig bakgrunn som for eksempel ambulansemedarbeider og helsesekretær kan vurderes
- Arbeidserfaring av nyere dato.
- Kunne flytende norsk skriftlig og muntlig og beherske engelsk muntlig
- Bruke IT verktøy effektivt, herunder å kunne dokumentere raskt skriftlig.
- Erfaring fra hjemmebaserte tjenester vektlegges.
- Fordel med erfaring fra callsenter eller fra andre tjenester over telefon.
- Fordel med kompetanse innen velferdsteknologi.
- Krav om relevant politiattest.
Personlige Egenskaper
- Personlig egnethet tillegges stor vekt.
- God evne til å opptre med respekt og profesjonalitet i tjenesten
- God hørsel og god evne til å kommunisere gjennom telefon.
- Gode egenskaper i muntlig dialog og menneskeforståelse.
- Evne til raskt å vurdere brukeres behov, og veilede bruker på en trygg og effektiv måte.
- Interesse for fag og kvalitet i tjenesten.
- Evne til å tilpasse seg endringer og behov i tjenesten.
- Evne til å strukturere, organisere og prioritere arbeidsoppgaver.
- Er effektiv, stabil og sosial.
- Evne til å arbeide effektivt under stressede situasjoner.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsmiljø for helsepersonell som er interessert i teknologi.
- Spennende fagmiljø i et etablert helsesenter.
- Opplæring og innføring i nye måter å møte fremtidens utfordringer på.
- Alle stillingene planlegges med turnus på helg og dag/kveld eller natt.
- Du kan angi hva slags stillingsprosent og arbeidstidsordning du foretrekker (natt eller dag/kveld).
- Kommunale pensjonsrettigheter.
- Lønn etter gjeldende tariff.
Kontaktinformasjon
Renate Neteland Olstad, Avdelingsleder, 95770769
Arbeidssted
Kristiansand S
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]Adresse: 4631 KRISTIANSAND S