Ledig stilling

Åpen søknad – Advokatfirmaet Hesselberg AS Advokatfirmaet Hesselberg AS

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift og bransje er interessant og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Les mer om stillingen, fakta og søknadsprosess

Viser 8 relaterte

RSM Advokatfirma AS er tilknyttet RSM Norge, og fungerer som både juridisk avdeling for revisjonsfirmaet RSM Norge og som selvstendig advokatfirma. RSM Advokatfirma yter juridiske tjenester med hovedvekt på skatt, merverdiavgift, selskapsrett og transaksjoner. Vi er alltid på utkikk etter flinke folk, og er interessert i å høre fra deg som er nysgjerrig på oss. KOMPETANSE Hvem er så du? Vi håper du har levert mastergraden med gode resultater for noen år siden, og at du har særlig interesse for skatt, merverdiavgift og/eller selskapsrett. Ideelt sett har du noe erfaring fra juridiske problemstillinger i et internasjonalt perspektiv. Vi tror du får energi av å fordype deg i faglige problemstillinger og av å jobbe selvstendig. Samtidig tror vi du har gode samarbeidsevner, og trives med å jobbe i tett relasjon med kunder og kollegaer. Du bør like å skrive og være flink til å kommunisere, både på norsk og engelsk, så vel muntlig som skriftlig. Hva kan du vente av oss? Vi er et lite advokatfirma, tilknyttet et akkurat passe stort revisjons- og rådgivningsselskap som fokuserer på kjernen av norsk næringsliv; de små og mellomstore virksomhetene. Det betyr at hos oss vil du være en litt større brikke i et litt mindre spill. Vi tror på det å jobbe tett med kunder og kollegaer. Dette er en unik mulighet til å lære av de beste, samtidig som du får jobbe selvstendig og dyrke fagnerden i deg ved å jobbe bredt innen våre juridiske områder. Hvis dette høres ut som deg eller noen du kjenner, nøl ikke med å ta kontakt med oss.
14.08.2019 Oslo
HR-staben i divisjon Innkreving har ansvar for at divisjonen har riktig kompetanse på kort og lang sikt, og for at vi har en kultur med endringskraft hvor ledere og medarbeidere tar ansvar og jobber mot felles mål. Vi bidrar til utvikling og gjennomføring av strategiske og operative HR-tiltak i tråd med virksomhetsstrategien. Vi er 11 HR-rådgivere fordelt på lokasjonene Trondheim, Mo i Rana og Bjørnevatn.Stillingens arbeidssted er Trondheim. Fra mars 2020 er vi å finne i nybygde og flotte lokaler i Holtermannsveien 1.        Skatteetatens verdier er profesjonell, imøtekommende og nytenkende. Vi ønsker at du identifisere deg med våre verdier.       Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.   Arbeidsoppgaver rådgivning og utredning av saker innenfor personalområdet og arbeidsrett medbestemmelse (HA og HTA) forberede og bistå i lønnsforhandlinger implementering av rutiner og retningslinjer oppfølging av avvik bistå i omstillingsprosesser andre oppgaver innenfor HR-området kan bli tillagt stillingen Kvalifikasjoner juridisk embetseksamen/ master i rettsvitenskap, det er ønskelig med arbeidsrett som spesialområde minimum 3 års erfaring fra HR-oppgaver, gjerne innenfor statlig avtaleverk (HA, HTA og SAL) erfaring med ulike IT-verktøy, som for eksempel excel og digitale arbeidsflater fordel med erfaring fra større virksomheter  Personlige egenskaper gode samarbeids- og kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig løsningsorientert og har god gjennomføringsevne selvstendig og strukturert stor arbeidskapasitet og trives med operative oppgaver tar ansvar utover eget arbeidsområde  Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse   Stillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364), fra kr 540.000 - 730.000, avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.  Noe reisevirksomhet må påregnes. 
19.11.2019 Trondheim
Do you want to shape our story with your personality, expertise and ambitions? At Hydro we are a global family of 35 000 people that extract, produce, shape and reuse the world’s most flexible and sustainable metal into infinite innovations and applications. We seek a talented Legal Counsel to join our Company Secretariat. Working closely with Hydro’s top management, the Company Secretariat is responsible for corporate governance matters in Hydro. This is an exciting opportunity for a pro-active lawyer to apply your legal expertise while gaining a broad understanding of Hydro’s global activities and value chain, through participation in Hydro’s governing bodies. For the right candidate, the position offers an attractive platform for professional and personal development.   Area of Responsibility You will report to the Company Secretary and comprise the second legal resource in the secretariat. Your primary tasks will include to: Assist the Company Secretary in supporting the day-to-day activities of the President and CEO Provide advice on governance and securities law related matters Assist with preparations and follow-up from meetings in the Corporate Management Board Support the Company Secretary with legal secretary tasks for the Board of Directors, the Corporate Assembly and the Nomination Committee, including organizing meetings and assisting in setting the agendas Assist with preparations and coordination of the Company’s General Meetings Assist with inside information handling and assessments in relation to shares and bonds issued by the company, develop and maintain policies and provide employee training on such topics Contribute to continuous improvement and maintenance of governance related work processes and steering documents Assist with various administrative tasks, e.g. the company’s registration in Register of Business Enterprises Qualifications Master’s degree in Law 2-5 years’ relevant work experience Knowledge of corporate and securities law Excellent written and verbal communication skills Fluency in Norwegian and English Proven ability to work efficiently and deliver high quality documentation, also in periods of high workload To succeed in this role, you must demonstrate the ability to work independently and in a highly collaborative manner. You have a structured approach with great attention to detail and you thrive in a hectic and demanding environment where you can contribute to a high-performance culture. As the Company Secretariat’s responsibilities cover a wide range of tasks, we are looking for a positive, flexible, self-driven and solution-oriented candidate. Additional Information The position is based in Oslo and reports to the Company Secretary. Please note that interviews for this vacancy will be scheduled for December 12 and 16.Please enclose all relevant transcripts with your application (academic records/diplomas, certificates etc.). Only applications received through our online system will be considered, not via e-mail. As part of our recruitment process, we use Semac for background check.  
14.11.2019 Oslo
Merverdiavgiftsgruppen i Juridisk Avdeling, Seksjon Næring, har det overordnede ansvaret for Skatteetatens rettsanvendelse og regelutvikling innenfor merverdiavgift og merverdiavgiftskompensasjon, inklusive internasjonale spørsmål på områdene. Gruppens arbeidsoppgaver er særlig knyttet til rettslige avklaringer av sentrale og prinsipielle problemstillinger, utarbeidelse av høringsnotat og lov- og forskriftsforslag, bistand til etatens større utviklingsprosjekter, løpende bistand til Finansdepartementet, ansvar for å følge med den internasjonale utviklingen og oppfølgning av rettssaker av prinsipiell karakter. Du kommer til å arbeide sammen med engasjerte og kompetente kollegaer i et tverrfaglig miljø med spennende oppgaver med stor samfunnsmessig betydning. Oppgavene er varierte og utfordrende, og du vil få god anledning til å bruke og utvikle både dine faglige og personlige egenskaper.  Vi er en stor etat hvor våre ledere må evne å tenke helhetlig og trives med å samarbeide på tvers av ulike fagmiljø. Ledere i Skatteetaten motiveres av å være i en lederrolle, ønsker å bruke tid på lederskap og er villige til å utvikle eget lederskap. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. Arbeidsoppgaver ansvarlig for regelutvikling på gruppens ansvarsområder fokus på etatens rettsanvendelse sikre avklaringer av prinsipielle problemstillinger ha tett dialog med Finansdepartementet og divisjonene i Skatteetaten samarbeid med andre i Juridisk avdeling og øvrige enheter i direktoratet delta aktivt i organisering og videreutvikling av avdelingens oppgaver med sikte på effektiv og kvalitetsmessig oppgaveløsning deltakelse i seksjonens og avdelingens ledergrupper innspill til avdelingens og etatens styringsdokumenter personalansvar for ca 14 medarbeidere Kvalifikasjoner juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskaperfaring med faglig strategisk tenkning bred erfaring fra fagområdet du skal lede erfaring fra privat virksomhet eller domstolene og lignende erfaring innen ledelse god skriftlig og muntlig fremstillingsevne god virksomhetsforståelse, forståelse for samfunnsutviklingen og potensiale for digitalisering gjerne erfaring fra Skatteetaten Personlige egenskaper gode samarbeids- og kommunikasjonsevner evne til å skape engasjement og tilrettelegge for ulike behov har pågangsmot og gjennomføringsevne tar initiativ og ansvar utover eget ansvarsområde Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikkmedlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger Stillingen lønnes som underdirektør (1059), fra kr 900 000 – kr 1 000 000 avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere avlønning vurderes. De første seks månedene regnes som prøvetid. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.
29.10.2019 Oslo
Om praktikantoppholdet Finansmarkedsavdelingen i Finansdepartementet søker etter praktikanter (jusstudenter) for våren 2020. Et praktikantopphold hos oss er en fin mulighet til å bli kjent med Finansmarkedsavdelingen, utvikle seg faglig og få et innblikk i samspillet mellom jus, økonomi og politikk på finansmarkedsområdet. Som praktikant vil du være tilknyttet en av avdelingens to juridiske seksjoner og arbeide med regelverk og enkeltsaker innenfor avdelingens ansvarsområde. Aktuelle kandidater må ha fullført 3. studieår og ha gode eksamensresultater. Praktikantoppholdet varer i fire til seks uker, og avlønnes med om lag kroner 30 000 per måned. Kontaktpersoner: Erik Styren, tlf. 22 24 45 25, e-post: erik.styren@fin.dep.no Ingrid Hertzberg, tlf. 22 24 45 35, e-post: Ingrid.Hertzberg@fin.dep.no  
12.11.2019 Oslo
Vi inviterer deg til å ta i bruk din erfaring og nysgjerrighet  i en stilling hvor du har som mål å bringe det beste ut av Rambøll til våre kunder gjennom å vinne flere store oppdrag. For denne rollen trenger du helhetstankegang og evne til å lede prosessen fra tilbud til kontrakt. Er du vår nye Tilbudsleder (Tender Manager)? Klikk på søkeknappen for å legge inn din søknad.   Inviting bright minds Vil du bli utfordret faglig og utvikle ekspertisen din i et åpent, fleksibelt og samarbeidsorientert arbeidsmiljø? I Rambøll får du brukt din kunnskap til å skape et bedre samfunn og øke livskvaliteten for menneskene som bor der. Du blir en del av et globalt selskap som har vært i vekst siden oppstarten i 1945. Vi jobber sammen på prosjekter som bidrar til bærekraftig endring, både sosialt, økonomisk og for miljøet.   Bli en del av vår enhet for salg og forretningsutvikling Som vår nye Tilbudsleder (Tender Manager) blir du en del av vår enhet for Salg - og Forretningsutvikling. Enheten er nasjonal og du vil inngå i et team av erfarne og dyktige tilbudsledere. Du vil jobbe både lokalt, nasjonalt og globalt med kollegaer i hele landet. Du rapporterer til Markedssjef Samferdsel & Byutvikling.   Som tilbudsleder vil du primært jobbe for Samferdsel & Byutvikling, men vil også samarbeide tett med Rambølls øvrige markedsorganisasjon nasjonalt og internasjonalt, juridiske ressurser og fagspesialister.   Du vil ha hovedansvar for hele prosessen fra det besluttes å utarbeide tilbud til kontrakt er tildelt og prosessen evaluert. I dette ligger også ansvaret for å lede, koordinere og utvikle tilbudsarbeidet og –prosesser i selskapet.   Vi leverer tilbud på mange forskjellige flerfaglige samferdselsprosjekter innen veg, bane og konstruksjoner. Du må derfor håndtere flere tilbud samtidig, både store og mindre prosjekter. Rollen forutsetter en stor grad av selvstendighet og sosiale ferdigheter for å lede ressurser på tvers av selskapet i spesifikke tilbudsprosesser.   Dine hovedoppgaver og ansvarsområder vil være: Hovedansvar for hele tilbudsprosessen, fra det besluttes å utarbeide et tilbud til kontraktstildeling og evaluering av prosessen Lede tilbudsteam, møter og fremdrift i tilbudsprosesser Videreutvikle tilbudsarbeidet / - prosessen og sørge for opplæring av organisasjonen Styre- og delta aktivt i markedsarbeid Være oppdatert på Rambølls strategier, tjenester og ressurser   Vi støtter den faglige utviklingen din Medarbeiderne våre er vår viktigste ressurs, og den faglige veksten din en forutsetning for vår suksess. Fra du starter hos oss får du støtten du trenger for å utvikle deg videre. I denne rollen vil det faglige utgangspunktet ditt for eksempel være: Høyere utdannelse innen økonomi, jus eller ingeniørfag Erfaring fra salg eller tilbudsarbeid Ønskelig med bransjekunnskap innen samferdsel / byutvikling Ønskelig med kjennskap til regelverket for offentlige anskaffelser, kontraktstandarder og entrepriseformer   I denne rollen vil det være en fordel om du også motiveres av utfordringer, er ansvarsbevisst og evner å fokusere på kundens behov og mål. Vi tenker at du er initiativrik, strukturert og kvalitetsbevisst. Du er strategisk, har god forretningsforståelse og evner å formidle innholdet i Rambølls rolle som samfunnsrådgiver til kunden. Du kommuniserer godt både på norsk og engelsk.     Rambøll i Norge Rambøll er et av Norges ledende selskap innen rådgivende ingeniørtjenester, arkitektur og design. I Norge har vi 15 kontorer med tilsammen 1500 eksperter, som jobber tverrfaglig på store og små prosjekter. Hos oss kan du bidra til å skape innovative og bærekraftige løsninger til nytte for kunden, sluttbrukeren og samfunnet.   Slik søker du Søk via nett, ved å trykke på søkeknappen og laste opp CV, søknad og annen relevant dokumentasjon. Vi ser frem til å høre fra deg. Søknadsfrist: 20.11.2019.   Har du spørsmål?Kontakt gjerne Inger Anne Tho Bjørvik, Markedssjef Samferdsel & Byutvikling +47 952 36 477
06.11.2019 Oslo, Tønsberg, Drammen
Skattekontoret i Oslo søker erfaren seniorskattejurist med god kompetanse i skatterett som ønsker å arbeide med sammensatte, varierte og kompliserte problemstillinger. Stillingen vil inngå i Finansseksjonen i avdeling Fokusområder. Seksjonen har grupper i Bergen, Hamar, Haugesund, Lillehammer og Oslo, og skal gjennom effektiv virkemiddelbruk sikre riktig fastsetting av skatt og avgift innenfor etatens til enhver tid prioriterte risikoer. Risikoene vil endre seg i takt med samfunnsutviklingen, og etatens overordnede risikovurdering. Som jurist i avdeling Fokusområder vil du være med på å sikre et viktig samfunnsoppdrag. Seksjonen har ansvar for prioriterte risikoer innen finansområdet. Ved oppstart vil ulike problemstillinger innen restruktureringer være hovedarbeidsområde, og det er derfor nødvendig med erfaring fra, eller interesse for arbeid med dette. Arbeidet omfatter anvendelse ulike virkemidler for å sikre økt etterlevelse, samt klagebehandling. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. Arbeidsoppgaver kunne ta fagansvar innen prioriterte risikoer  benytte ulike virkemidler rettet mot skattepliktige med kompliserte og sammensatte skatte- og avgiftsforhold    delta og bidra på interne og eksterne arenaer med foredragsvirksomhet   skrive uttalelser til sekretariatet for Skatteklagenemnda  bistå etatens prosessfullmektiger i rettssaker    delta i nasjonale arbeidsgrupper/prosjekt  bidra i seksjonens øvrige oppgaver   Kvalifikasjoner juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap   minst 3 års erfaring innen arbeid med skattemessige problemstillinger   god skriftlig og muntlig engelsk fremstillingsevne   fordel med god kompetanse og interesse for finansrelaterte temaer  fordel med god kompetanse og erfaring i arbeid med restruktureringer Personlige egenskaper evne til raskt å sette deg inn i nye problemstillinger og tenke helhetlig  gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og evne til å skape engasjement  stort pågangsmot og gjennomføringsevne  utadvendt, initiativrik og engasjert  strukturert og fleksibel     Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker   utfordrende oppgaver og store fagmiljø   kompetanseutvikling   fleksitid   trening i arbeidstiden   en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger Stillingen lønnes som seniorskattejurist (kode 1501) fra kr 650 000 til kr 850 000 avhengig av kvalifikasjoner. For særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.  De første seks månedene regnes som prøvetid. Noe reisevirksomhet må påregnes.
06.11.2019 Oslo
RSM er nesten helt overflødig Vi har et bredt tjenestespekter innen revisjon, transaksjoner og skatt, men det har jo de store selskapene også. Vi har fantastisk flinke folk, men det er vi jo ikke alene om. Vi har kontorer utenfor Oslo, men de andre har jo absolutt flere. Firmaturer, festligheter og idrettslag har vi også, vi som dem. Sånn sett er vi nesten overflødige. Men bare nesten. I kontrast til store selskaper, er vi akkurat passe store. Dermed blir hver enkelt person litt viktigere og litt mer synlig. Menneskene hos oss er vår viktigste ressurs, og vi legger mye energi i det å videreutvikle RSM som en attraktiv arbeidsplass. RSM kjennetegnes i stor grad av lagånd og samarbeid mellom kollegaer. Vi tror på å ta vare på og videreutvikle våre ansatte gjennom å gi tidlig ansvar og mange muligheter, og vi tilbyr individuelle utviklingsplaner slik at den enkelte ansatte får sitte i førersetet for sin egen fremtid. Du vil derfor oppleve stor variasjon i arbeidsoppgaver, type kunder og bransjer. Vi er også kåret til en av Norges beste arbeidsplasser av Great Place to Work. Det i seg selv kan jo ikke være et dårlig utgangspunkt? Mange vil nok fortsatt velge en av de store, men det kan godt være du gjør lurt i å det minste vurdere oss. Kanskje du ikke er en av de som alltid følger flokken likevel? Hverdagen i det mellomstore revisjonsselskapet Som akkurat passe stor i konkurranse med store selskaper, har vi kanskje hakket mer tid å vie våre kunder, noen knepp mer personlig oppfølging og litt ekstra vilje til å prioritere kundene - selv de som ikke er store. For kundene våre er i all hovedsak mellomstore, eierstyrte virksomheter - altså kjernen i norsk næringsliv. I et akkurat passe stort selskap får du samme faglige utfordringer som i store virksomheter, bare med akkurat passe kort vei til beslutningene. Du får jobbe i et passe stort miljø, i passe store team og med nærhet både til kunden og partneren. For å lykkes i vår arbeidshverdag tror vi du kommuniserer og samarbeider godt, og at du evner å skape begeistring sammen med kunder og kollegaer. Hos oss får du muligheten til en faglig spesialisering, og evner du å veilede andre ansatte og å gi konstruktive innspill på veien, kan prosjekt- og personalledelse også være aktuelt for deg.   KOMPETANSE Hvem ser vi etter? Vi søker deg med høyere økonomisk utdanning, sterkt faglig engasjement og god analytisk forståelse. Du har minst to årsoppgjør på samvittigheten. Videre søker vi deg med god teknologisk forståelse og kompetanse slik at du kan være med på å bidra til at RSM også i fremtiden kan være relevant for våre kunder. Du trives i dialog med kunden og demonstrerer solid forretningsforståelse. For å trives i RSM tror vi du har en utpreget stå-på-vilje, er lett å engasjere, jobber systematisk og bidrar aktivt med å gjøre deg selv og dine kollegaer gode. Du må beherske norsk skriftlig og muntlig på en god måte.
07.08.2019 Oslo, Bergen, Stord, Voss
Vis alle 21.356 ledige stillinger

Stillingsbeskrivelse

Vi er alltid interessert i komme i kontakt med dyktige kandidater.

Dersom du synes vår bedrift og bransje er interessant og stillingene vi normalt ansetter til er aktuelle for deg, kan du sende oss en åpen søknad. I søknaden ønsker vi at du inkluderer en CV og et søknadsbrev der du forteller om deg selv og hvorfor du er interessert i å jobbe hos oss.

Ved å sende oss en åpen søknad, blir du samtidig registrert i vår CV database slik at vi kan ta direkte kontakt med deg dersom det dukker opp en jobbmulighet.

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Du sender din åpne søknad digitalt via søknadssystemet til KarriereStart.no.

Søknadsfrist : Behandles fortløpende

Kontaktperson

Daglig leder / CEO

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Fakta om Advokatfirmaet Hesselberg AS