Vil du bidra til å bedre levekårene og styrke arbeidslivstilknytningen til brukere ved NAV Sagene?
NAV Sagene har et ledig vikariat i perioden 01.03.2018 til 28.02.2019 med mulighet for forlengelse.
Sosialtjenesten i NAV Sagene har totalt 110 ansatte. Vi er målgruppeorganisert med en mottaksseksjon, familieseksjon, oppfølging langtidsledige og oppfølging rus og psykiatri. I tillegg kommer en boligseksjon, og et utviklingssenter med en arbeid og helseseksjon, en seksjon for flyktninger, og en jobb og praksis seksjon. Vi har og en økonomi/service seksjon som arbeider med forvaltning og økonomisk rådgivning. Sosialtjenesten har en bred vifte av tiltak for arbeidsledige, familier, ungdom og brukere med utfordringer ifht rus og psykiatri. Det er tett samarbeid internt, samt med eksterne samarbeidspartnere i bydelen og med 2 linjetjenesten. Sosialtjenesten har også et samarbeid med sosionomutdanningen ved HIOA og underviser jevnlig sosionomstudenter.
Vi søker nå en engasjert og dyktig medarbeider som vil jobbe med oppfølging av brukere og saksbehandling med sikte på bedring av brukers levekår og styrking av brukers arbeidslivstilknytning.
Søknad må i tillegg til CV inneholde kopi av vitnemål og attester.
For å effektivisere rekrutteringsprosessen har Oslo kommune innført elektronisk søknadsskjema. Vi ber derfor om at alle søknader sendes elektronisk
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling og oppfølging av søknader om økonomisk sosialhjelp etter lov om sosiale tjenester i NAV
- Tett oppfølging av og samarbeid med brukere med sikte på bedre levekår, kvalifisering og arbeid
- Samarbeid med andre relevante instanser
- Ansvar for daglig oppfølging av en klientportefølje
Kvalifikasjoner
- Bred erfaring fra sosialtjenesten i NAV, gjerne fra familiearbeid eller arbeid med oppfølging av langtidsledige.
- Kjennskap til og erfaring fra saksbehandlingssystemene Fasit, Modia, Gosys og Arena.
- God kunnskap om virkemidler, tiltak og stønadsordninger i NAV, og i helse- og velferdssystemet utenfor NAV.
- Lyst til å arbeide med saksbehandling, rådgivning, oppfølging og tverrfaglig samarbeid.
- God kompetanse når det gjelder saksbehandling, administrasjon og evne til å håndtere mange oppgaver.
- Personlig egnethet vektlegges
Utdanningsnivå
Personlige Egenskaper
- Lyst til å styrke brukers arbeidslivstilknytning.
- Evne til å håndtere mange oppgaver og mange brukere, og ha stor grad av fleksibilitet og eget initiativ.
- Lyst til å arbeide med saksbehandling, rådgivning, oppfølging og tverrfaglig samarbeid
- Evne til å ha en imøtekommende og løsningsorientert holdning overfor brukere, samarbeidspartnere, arbeidsgivere og kollegaer
- Evne til å jobbe selvstendig og systematisk
- Ha stor arbeidskapasitet og like utfordringer
- God formuleringsevne både skriftlig og muntlig
Vi tilbyr
- Mulighet for trening i arbeidstiden.
- Lønnsplassering i lønnstrinn 32 til 41 i Oslo kommunes regulativ, avhengig av ansiennitet
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
Kontaktinformasjon
Cristina Bredesen Mallidis, Seksjonsleder familieseksjonen,
Logg inn for å se kontaktinformasjon /
Logg inn for å se kontaktinformasjonTanya Palkin, Seksjonsleder oppfølgingsseksjonen,
Logg inn for å se kontaktinformasjon /
Logg inn for å se kontaktinformasjonArbeidssted
Oslo
Adresse: 0555 OSLO