Etter noen år som flyvertinne i SAS bestemte hun seg for å skifte beite. Hun studerte økonomi og administrasjon, og tok eiendomsmeglerutdanning før hun begynte å jobbe for Skanska Bolig i 2006.

 

– Det som gjør at det er så morsom å selge boliger i Skanska er at vi er med og tar ansvar helt fra tomtekjøp til innflytting. Vi er med og påvirker produktet vi har ansvar for å selge. Det er veldig spennende hver gang. Hvert prosjekt har sin egen dynamikk.

 

– Mitt første prosjekt var BoKlok i Drammen. Vi hadde en intern gjettekonkurranse om vi klarte å selge 1000 boliger på Østlandet det året. Jeg tror vi endte på 1006. Det var bonanza.

 

– Neste prosjekt var Prins Oskars Hage i Drammen. Jeg gikk ut i mammapermisjon i 2007. Da jeg kom tilbake på slutten av 2008, var det full finanskrise og fortsatt ferdigstilte usolgte boliger i prosjektet. Etter finanskrisen har det gått både opp og ned. Nå er det skikkelig opp!

 

– Måten vi selger boliger på har endret seg mye i løpet av disse ti årene. Den største endringen er faktisk måten vi markedsførere boligene. Før brukte vi store ressurser på annonsering i trykte medier. Nå foregår det aller meste på sosiale medier. Så mye som 99 % av markedsføringskostnadene benyttes i sosiale medier. Vi bruker mindre penger på markedskommunikasjon, men er mye mer målrettet. Nå designer vi budskapet til den målgruppen vi ønsker å henvende oss til. Dette forutsetter at vi holder oss oppdatert. I tillegg krever det at visningslokalene er av høyere kvalitet enn før. Det er der beslutningen tas...!

 

Les mer om Nina i Skanskas digitale magasin, Relasjon