Skatteetaten

(Statlig / Offentlig / Kommunal sektor, Revisjon)

Vil du jobbe i en alltid aktuell etat, der du får ta del i sterke, utviklende fagmiljø og arbeide med samfunnsrelevante oppgaver? Velkommen til Skatteetaten!

 

Hos oss jobber om lag 6500 ansatte med ett felles samfunnsoppdrag: Bidra til å sikre finansieringen av velferdssamfunnet. I tillegg sørger vi for et oppdatert folkeregister. Våre kunder er alle landets innbyggere, bedrifter og foretak.  

 

I Skatteetaten møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn. Vi ansetter blant andre jurister, revisorer, økonomer, informatikere, sivilingeniører, statsvitere og informasjons- og kommunikasjonsutdannede. Vi er stolte av å huse et av landets ledende IT-miljøer, og er en stor leverandør av nettbaserte tjenester.

 

Visjon

Vi jobber ut fra visjonen om et samfunn der alle vil gjøre opp for seg. Målet er at det skal være enkelt å gjør det riktig.

 

Antall ansatte

Skatteetaten har ca. 6500 ansatte, fordelt over hele landet.

Les mer om Skatteetaten
Fakta
Hovedkontor
Oslo
Antall ansatte
5001-10000
Se alle fakta
Vi ser etter
Søknadsfrist:20.11.2018
Arbeidssted :Oslo
Video
Se flere videoer fra Skatteetaten
Dette kan vi tilby deg
Ingen "salgsargumenter" lagt til!
Kan variere med stilling / arbeidsted
Ingen frynsegoder lagt til!
Vi ser etter
Søknadsfrist:21.11.2018
Arbeidssted :Rogaland

Ledige stillinger hos Skatteetaten

Vil du jobbe med anskaffelser og IKT-jus i et av Norges beste IKT-miljøer? Vi er på jakt etter deg som har erfaring og kompetanse fra gjennomføring av offentlige IKT-anskaffelser. Arbeidsoppgaver juridisk og anskaffelsesfaglig rådgivning planlegging, ledelse og gjennomføring av anskaffelsesprosesser samt ansvar for egen portefølje ansvar for leveranse- og leverandøroppfølging, og kontraktforvaltning på IKT-området klagebehandling, forhandlinger, og tvisteløsning. juridisk utredningsarbeid innen bl.a. anskaffelses-, kontrakts- og opphavsrett utviklingsoppgaver innen metodikk, prosesser, rutiner og maler i Skatteetaten Kvalifikasjoner juridisk embetseksamen eller master i rettsvitenskap minimum to års erfaring med større IKT-anskaffelser god anskaffelses- og kontraktsrettslig kompetanse god erfaring med gjennomføring av forhandlinger og leverandørdialog erfaring med kontraktsforvaltning god kunnskap og erfaring med standardavtaler innenfor IKT-området erfaring med tjenestekontrakter (SaaS/PaaS) er en fordel erfaring med kategoristyring er en fordel erfaring fra det offentlige er en fordel Personlige egenskaper gode samarbeids- og kommunikasjonsevner du er løsningsorientert er strukturert og jobber selvstendig tilegner deg og deler ny kompetanse Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som har en av Norges beste pensjonsordningerStillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364), fra kr 700 000 – kr 900 000 avhengig av kvalifikasjoner. De første 6 månedene regnes som prøvetid.Generelt:Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.Vi vil at skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne. Derfor oppfordrer vi spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.
20.11.2018 Oslo
Vikariat i perioden 01.02.2019 – 15.09.2019 Vi søker etter en dyktig medarbeider som skal arbeide med saks- og rådgivningsoppgaver innen fagområdet økonomitjenester. Stillingen er plassert i seksjon Økonomi i avdeling Administrative tjenester. Seksjonen består av 17 medarbeidere i tillegg til leder. Du vil jobbe i team med ulike fagoppgaver. Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. Arbeidsoppgaver oppfølging og kontroll av elektronisk fakturabehandling vedlikehold av kunderegister og leverandørregister kontrolloppgaver ved remittering/utbetalinger oppfølging og kontroll av utgiftsrefusjoner veiledning og brukerstøtte innenfor økonomitjenester andre oppgaver innen økonomiseksjonens oppgaveportefølje ved behov Kvalifikasjoner det kreves relevant og oppdatert praksis innen tilsvarende arbeidsoppgaver herunder erfaring fra regnskapsføring etter SRS eller NRS noen års praktisk erfaring fra fakturasystemer og økonomisystemer er påkrevd generell økonomi- og regnskapsforståelse kjennskap til statlig økonomiregelverk er en fordel god kjennskap til Office-produkter er en fordel erfaring fra bruk av Unit 4(Agresso økonomisystem) og Basware (fakturasystem) er en fordel Personlige egenskaper gode samarbeids- og kommunikasjonsevner kan arbeide selvstendig og teambasert trives med repeterende oppgaver og rutiner har en nøyaktig og systematisk tilnærming til problemstillinger imøtekommende og serviceorientert omgjengelig Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som har en av Norges beste pensjonsordningerStillingen lønnes som førstekonsulent (kode 1408), fra kr 415 100 – kr 472 300 avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.Generelt:Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.Vi vil at skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne. Derfor oppfordrer vi spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
20.11.2018 Lillehammer
Vi søker etter sikkerhetsarkitekter, gjerne med prosjektledererfaring til Skatteetatens infrastrukturtjenester. Som sikkerhetsarkitekt vil du inngå i et faglig kompetent team som skal sikre at etaten fortsatt er i front når det gjelder nyskapende, innovative og brukervennlige løsninger som ivaretar etatens høye krav til kvalitet og IT-sikkerhet. Arbeidssted: Grimstad, Mo i Rana eller Oslo Arbeidsoppgaver delta i langsiktig planlegging av IT-infrastrukturen, med særskilt vekt på informasjonssikkerhet utvikle målbilder, arkitektur og konsepter for infrastruktur i samarbeid med andre fagmiljøer innen sikkerhet, arkitektur og prosjektgjennomføring, samt etatens leverandører rådgivning innen infrastruktur- og sikkerhetsspørsmål til prosjekt og linje delta i og lede prosjekter med leveranser relatert til infrastruktur eller sikkerhet holde deg faglig oppdatert og bidra til kompetanseheving innen relevant fagfelt bygge relasjoner og etablere samarbeid med andre etater/samarbeidspartnere Kvalifikasjoner du må ha master- eller bachelorgrad innen informasjonsteknologi eller tilsvarende og minimum 5 – 10 års erfaring med infrastruktur, IT-sikkerhet eller sikkerhetsløsninger må ha dokumentert erfaring med drift og/eller utvikling av IT-infrastruktur, sikkerhetsløsninger eller arbeidsflater for brukere må kunne sikkerhetsklareres må kunne kommunisere med teknisk personell og med beslutningstakere, samt fremstille idéer og løsningsforslag visuelt må ha erfaring fra spesifikasjon, design eller implementering av infrastrukturløsninger må ha god forståelse for teknisk arkitekturarbeid og fremtidens teknologimuligheter beherske norsk muntlig og skriftlig godtI tillegg er det ønskelig med én eller flere av følgende kvalifikasjoner: gode engelskkunnskaper både muntlig og skriftlig bør ha erfaring med kunde- og/eller leverandøroppfølging bør ha erfaring med prosjektledelse erfaring fra konsulentvirksomhet eller lignede Personlige egenskaper gode samarbeids- og kommunikasjonsevner løsningsorientert, analytisk og evne til å finne gjennomførbare og sikre løsninger evne til raskt å sette deg inn i nye problemstillinger og tenke helhetlig du har høy arbeidskapasitet og kan jobbe med flere oppgaver parallelt du er strukturert og har evne til å arbeide på standardiserte måter Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver og store fagmiljø kompetanseutvikling fleksitid og betalt overtid trening i arbeidstiden en raus personalpolitikk medlemskap i Statens pensjonskasse som har en av Norges beste pensjonsordningerStillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364) / senioringeniør (kode 1181) fra kr 700 000 – kr 950 000 avhengig av kompetanse og erfaring. De første seks månedene regnes som prøvetid.Generelt:Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.Vi vil at skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne. Derfor oppfordrer vi spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. Andre opplysninger Reisevirksomhet: Noe reisevirksomhet må påregnes
20.11.2018 Grimstad
Vi søker en jurist/advokat som vil bli en del av en gruppe på ca. 36 jurister og økonomer med forskjellig skatte- og avgiftsfaglig bakgrunn. Vi søker etter deg som har interesse for skatte- og avgiftsrett og som ønsker å jobbe i et sterkt faglig miljø med et bredt spekter av skattefaglige spørsmål. Sekretariatet utreder klagesaker og skattefaglige spørsmål innenfor norsk bedriftsbeskatning, internasjonal selskapsbeskatning, personskatt og merverdiavgift m.m. Arbeidsoppgaver Utarbeide innstillinger til Skatteklagenemnda Foreta en grundig og selvstendig juridisk vurdering av klagesaker Bidra i faglige diskusjoner og delta i utvikling av fagmiljøet i sekretariatet Kvalifikasjoner Juridisk embetseksamen/Master i rettsvitenskap Fordel med erfaring fra å kvalitetssikre juridiske vurderinger Gode juridiske kvalifikasjoner og akademiske resultater blir vektlagt Meget god skriftlig framstillingsevne Interesse for skatt og avgiftsrett Fordel med relevant erfaring fra næringslivet Personlige egenskaper Evne til å planlegge, strukturere og organisere ditt arbeid Gode samarbeidsevner Evne til å kombinere grundighet og effektivitet Vi tilbyr Muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker innen et bredt bransjespekter Utfordrende arbeidsoppgaver Kompetanseutvikling Fleksitid Medlem i HjemJobbHjem-ordningen Trening i arbeidstiden En raus personalpolitikk Medlemskap i Statens pensjonskasse, en av Norges beste pensjonsordningerStillingen lønnes som som seniorskattejurist kr 565 000 – kr 1 050 000 avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene er å anse som prøvetid.   Generelt:Legg ved kopi av vitnemål og andre relevante vedlegg i den elektroniske søknaden. Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten. Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne. Derfor oppfordrer vi spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadsskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
21.11.2018 Rogaland
Vi har ledig en midlertidig stilling med 12 måneders varighet og vi søker en nyutdannet jurist med interesse for skatte- og avgiftsrett. Vi legger stor vekt på gode akademiske prestasjoner. Hos oss vil du få en unik mulighet til å opparbeide deg kompetanse og erfaring innen skatte- og avgiftsrettslige emner. Du får jobbe med ca 36 jurister og økonomer med forskjellig yrkesmessig bakgrunn. Arbeidsoppgaver: Utarbeide innstillinger til Skatteklagenemnda Foreta en grundig og selvstendig juridisk vurdering av klagesaker Bidra i faglige diskusjoner og delta i utvikling av fagmiljøet i sekretariatet Kvalifikasjoner Master i rettsvitenskap Nyutdannet eller ferdigstiller ditt masterstudie i løpet av høsten 2018 Gode akademiske resultater vil bli vektlagt Meget god skriftlig framstillingsevne Interesse for skatte– og avgiftsrett Personlige egenskaper Evne til å planlegge, strukturere og organisere ditt arbeid Gode samarbeidsevner Evne til å kombinere grundighet og effektivitet Vi tilbyr Muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker innen et bredt bransjespekter Utfordrende arbeidsoppgaver Kompetanseutvikling Fleksitid Medlem i HjemJobbHjem-ordningen Trening i arbeidstiden En raus personalpolitikk Medlemskap i Statens pensjonskasse, en av Norges beste pensjonsordningerStillingen lønnes som som skattejurist kr 480 000 – kr 515 000. De første seks månedene er å anse som prøvetid.   Generelt:NB! Legg ved kopi av vitnemål og andre relevante vedlegg i den elektroniske søknaden. Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten. Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne. Derfor oppfordrer vi spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadsskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
21.11.2018 Rogaland
Verdsettelsesrådgiver søkes til avdeling for gjensidige internprisavtaler (MAP/APA) i Sandvika Til vår Avdeling for gjensidige internprisavtaler (MAP/APA) søker vi en ny medarbeider. Avdelingen har fått delegert fra Finansdepartementet et nasjonalt ansvar for å ivareta oppgaven som kompetent myndighet etter skatteavtalene i saker om internprising. Ansvaret omfatter tvisteløsning i enkeltsaker om internasjonal dobbeltbeskatning etter gjensidig avtale prosedyren i skatteavtalene (Mutual Agreement Procedure - MAP). Avdelingen har også et nasjonalt ansvar for å inngå avtaler med andre stater om fremadrettet avklaring av skattemessige transaksjonspriser i konsern (Advance Pricing Agreements - APA). Basert på spesialkompetansen avdelingen har, er den også tillagt roller som bidragsyter og deltaker internt i etaten, overfor Finansdepartementet, og i internasjonalt arbeid. Det er i Storbedriftsmiljøet i etaten opprettet en egen kompetansegruppe med særskilt verdsettelseskompetanse, og dedikerte ressurser i MAPAPA avdelingen arbeider hovedsakelig med verdsettelsesspørsmål. Foruten å bidra i MAP/APA prosesser bistår disse ressursene også etaten for øvrig med særskilt kompetanse innen virksomhetsverdsettelse og verdsettelse av materielle og immaterielle eiendeler. Verdsettelsesgruppen skal gi den enkelte saksbehandleren det best mulige beslutningsgrunnlaget i form av analyser og råd som er faglig forankret, kvalitetssikret, relevante og konsistente i sin tilnærming. Til denne gruppen søker vi etter en verdsettelsesrådgiver. Skatteetaten omorganiseres fra 1.1.2019. Avdeling for gjensidige internprisavtaler (MAP APA) videreføres da som en seksjon i en utvidet Storbedriftsavdeling, der internprising og verdsettelse vil være viktige satsingsområder. I stillingen får en dermed være en del av et stort og slagkraftig fagmiljø som etaten ønsker å videreutvikle. Vi ber om at CV med vitnemål/karakterutskrifter, samt relevante attester, lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. Arbeidsoppgaver som verdsettelsesrådgiver vil du typisk bidra i et team på 2-3 personer som settes opp for å følge opp og bistå i en konkret sak og du vil til enhver tid kunne være involvert i og arbeide med flere saker du vil bistå og rådgi de enkelte saksbehandlere med særskilt verdsettelseskompetanse i saker og forhandlinger knyttet til verdifastsettelsesspørsmål eller problemstillinger med betydelig innslag av verdifastsettelsesrelaterte og/eller komplekse finansielle/økonomiske forhold foreta kontroll og etterprøving av verdsettelsesanalyser fremlagt av storbedrifter som del av sin skattedokumentasjon og/eller Transfer Pricing dokumentasjon bidra med å analysere, forklare og belyse spesifikke verdsettelsestekniske og/eller finansielle forhold ifm. saksarbeidet i etaten og forberedelse av MAPAPA saker foreta egne verdsettelsesanalyser og andre økonomiske/finansielle analyser foreta analysearbeid og research i finansielle databaser (Bloomberg, Moodys) samt analyse av selskapsregnskaper bidra til videreutviklingen av gruppens metodeverk, modeller og analyseverktøy bidra til interne kompetansetiltak med fokus på verdsettelse i forbindelse med MAP og APA prosesser vil du kunne bidra med saksforberedelse, samt delta i drøftelser med andre lands myndigheter om verdiansettelser i konserninterne transaksjoner Kvalifikasjoner relevant økonomiutdanning på masternivå med relevante fagkombinasjoner innen finans/økonomi gjennomgående gode eksamensresultater nyutdannet eller med 2-3 års relevant erfaring som for eksempel erfaring fra et anerkjent rådgivnings- eller revisjonsmiljø gode engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig, er nødvendig Utdanningsretning Økonomi Utdanningsnivå Høyskole / Universitet, Hovedfag / Mastergrad Personlige egenskaper engasjert og med positiv innstilling nysgjerrig på å løse sammensatte og kompliserte finansielle problemstillinger gode samarbeidsegenskaper og evne til å arbeide i tverrfaglige team og prosesser evne til å jobbe selvstendig og gjennomføringskraft sans for presisjon kombinert med evne til å se helheten og få frem kjernen i en kompleks problemstilling og/eller omfattende datagrunnlag gode analytiske evner og forretningsforståelse, samt god regnskapsforståelse gode fremstillings - og presentasjonsevner både skriftlig og muntlig, på norsk og engelsk gode Excel ferdigheter Vi tilbyr muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver – særskilt rettet mot internasjonale forhold god kompetanseutvikling fleksitid en god personalpolitikk trening i arbeidstiden medlemskap i Statens pensjonskasse som har en av Norges beste pensjonsordningerStillingen lønnes som rådgiver (kode 1434) og vil bli plassert innenfor et lønnsintervall fra kr 450.000 – 560.000 avhengig av kvalifikasjoner og erfaring.Stillingen har 6 måneders prøvetid.Generelt:Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten. Andre opplysninger Reisevirksomhet: Noe reisevirksomhet må påregnes
25.11.2018 Akershus
Seniorøkonom søkes til TP-teamet ved SFS i Sandvika Sentralskattekontoret for storbedrifter, Gruppe 1-3-1 Sandvika, søker etter erfaren økonom med kompetanse på internprising. Kontoret har flere tverrfaglige team bestående av jurister, økonomer og revisorer som har internprising som sin kjerneoppgave, og kontoret ønsker å styrke et allerede sterkt faglig miljø innenfor dette fagfeltet med en erfaren økonom. Du vil inngå i et godt faglig og sosialt miljø ved et kontor som vektlegger kunnskapsdeling og samhandling. Skatteetaten vil omorganiseres med virkning fra 1.1.2019. Internprising og verdsettelse er imidlertid videreført som satsningsområder i etaten, og stillingen vil videreføres i den nyopprettede seksjonen for internprising, som er en del av Avdeling Storbedrift. Seksjon for internprising vil ha landsdekkende ansvar for alt arbeid med internprising i skatteetaten. Vi ber om at CV med vitnemål/karakterutskrifter, samt relevante attester, lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. Arbeidsoppgaver: ansvar for kontroll av kompliserte internprisingsspørsmål for store multinasjonale konsern i saker som gjelder betydelige beløp dialog med konsern/selskaper og deres representanter/rådgivere bidra til å styrke kontorets satsing innen internprising og være en ressursperson i retts- og regelverksutvikling på området noe arbeid med veiledning, fastsetting og kontroll av selskap i kontorets manntall kan bli aktuelt utarbeidelse av sammenlignbarhetsanalyser utarbeidelse av vedtak utarbeidelse av redegjørelser til skatteklagenemnda bistå kontorets prosessfullmektiger i rettssaker Kvalifikasjoner høyere økonomisk utdanning på masternivå, gjerne med spesialisering innenfor finans eller regnskap minst 4-5 års relevant erfaring. Søkerne må ha erfaring med arbeid med internprising fra enten privat virksomhet eller skatteetaten. det kreves god kunnskap om og erfaring med fagområdet internprising og utarbeidelse av sammenlignbarhetsanalyser. kompetanse på verdsettelse og verdsettelsesmetoder (DCF, multipler o.l.) vil bli tillagt vekt kompetanse på regnskap vil bli tillagt vekt kompetanse på internasjonal bedriftsbeskatning og skatteavtalerett vil bli tillagt vekt gode fremstillings - og presentasjonsevner både skriftlig og muntlig, på norsk og engelsk gode Excel ferdigheter Personlige egenskaper engasjert og med positiv innstilling nysgjerrig på å løse sammensatte og kompliserte finansielle problemstillinger gode samarbeidsegenskaper og evne til å arbeide i tverrfaglige team og prosesser evne til å jobbe selvstendig og gjennomføringskraft sans for presisjon kombinert med evne til å se helheten og få frem kjernen i en kompleks problemstilling og/eller omfattende datagrunnlag Vi tilbyr mulighet til å jobbe med samfunnsaktuelle saker utfordrende oppgaver – særskilt rettet mot internasjonale forhold god kompetanseutvikling fleksitid en god personalpolitikk trening i arbeidstiden medlemskap i Statens pensjonskasse som har en av Norges beste pensjonsordningerStillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364) og vil bli plassert innenfor et lønnsintervall fra kr 560.000 – 850.000 avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. Stillingen har 6 måneders prøvetid.Generelt:Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten. Andre opplysninger Reisevirksomhet: Noe reisevirksomhet må påregnes
25.11.2018 Akershus

Traineeprogram

Traineeprogram i IT - Skatteetaten

Ønsker du å starte karrieren i et av landets ledende IT-miljøer? Med traineeprogrammet i IT ønsker vi å sikre oss unge talenter, både for å fremme nyskapning i offentlige tjenester og for å sørge for at kunnskap overføres mellom generasjoner. Programmet stimulerer også til nettverksbygging og muliggjør nye samarbeid på tvers i organisasjonen. Vi søker deg som er nyutdannet eller er i ferd med å avslutte din mastergrad. Vi vurderer også deg som har 1-2 års arbeidserfaring etter endt utdanning. Du må gjerne ha en tverrfaglig bakgrunn med informatikk som basis. I tillegg er du samarbeidsvilling, ambisiøs, fleksibel og nytenkende. Traineeprogrammets organisering Programmet er 2-årig med en kombinasjon av faste og individuelt tilpassede hospiteringer. Du får besøke sentralskattekontor og skattekontor i regionene. Du vil oppleve samarbeid mellom mange enheter og profesjoner, hovedsakelig innen jus, skattefag og IT. Varierte og utfordrende oppgaver som sikter på å bred innsikt i organisasjonenes arbeidsområder.    Din kompetanseutvikling Foruten tett oppfølging av traineekoordinatoren som administrerer programmet, er det lagt opp til en rekke utviklingsaktiviteter: Kurs innen prosjektledelse. Tilbud om ITIL-sertifisering. En egen mentor med en sentral stilling i SITS følger deg og din faglige utvikling I hver gruppe traineene hospiterer, får de oppfølging av linjeleder og fadder. Ansettelsesforhold SITS tilbyr stabile og gode ansettelsesforhold med konkurransedyktige lønnsbetingelser. Du blir en del av et mangfoldig og trivelig arbeidsmiljø med fokus på kompetanseutvikling. Du får også goder som trening i arbeidstiden, aktivitetsdager, fleksitid, betalt overtid og sommertid fra mai til september. Etter endt traineeperiode er du ansett som en attraktiv ressurs til spennende stillinger i SITS.
Antall traineer
2 (3)
Sted
Oslo, Grimstad

Internship

Sommerjobb i Skatteetaten

Igjennom sommeren vil du få mulighet til å bli kjent med Skatteetaten som organisasjon, og få innblikk i oppgaver og utfordringer en stor offentlig aktør står ovenfor. Du vil jobbe med et prosjekt gjennom sommeren, og vil få mulighet til å bygge kompetanse og knytte langsiktige kontakter. Prosjektene vil variere fra år til år, avhengig av hva vi har behov for. Vi har tidligere hatt inne kandidater med IT bakgrunn, økonomer, organisasjon, med mer. Fristen for å søke sommerjobb i 2018 er utløpt. Sommerjobber for 2019 vil bli utlyst i desember 2018. Dersom du ønsker å få tilsendt stillingsutlysningene når de legges ut, kan du registrere din profil på vår jobbagent.
Sted
Oslo

Rekrutteringskalender

  • NOV 20
    2018
    5 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 21
    2018
    2 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • NOV 25
    2018
    2 STILLINGER UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)

Interessert i denne arbeidsgiveren?

Bildegalleri

Registrer deg i CV databasen!

Opprett en brukerkonto, og del din CV og kandidatprofil slik at aktuelle arbeidsgivere får tilgang til deg dersom du matcher en nåværende eller fremtidig jobbmulighet.

  • Opprett en profesjonell kandidatprofil
  • Del profilen med aktuelle arbeidsgivere
  • Bli oppdaget av hodejegere

Filmer

Skatteetaten rekrutterer ca. 300 nyansatte i året over hele landet. Våre største utdanningsgrupper er jurister, økonomer og revisorer og nå vil vi vise hvilke spennende oppgaver vi har å tilby. Skatteetaten har store fagmiljøer og mange utviklingsmuligheter.
Hør mer om vårt treningsprogram...eeeh.... Traineeprogram skal det vel være...:)!
I Skatteetaten er vi 500 mennesker som jobber med nyutvikling og videreutvikling av IT-løsninger som brukes av hele Norges befolkning. 70 av oss jobber med Java-utvikling. I løpet av årene som kommer skal vi bli flere.

Fakta om Skatteetaten

Adresse

se www.skatteetaten.no for kontaktinformasjon