Bergen Kommune
  • Abonner på stillinger
  • Følg
  • Les mer om Bergen Kommune
Registrer deg i CV-database

Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.

Seksjonsleder ved byggesaksavdelingen - Plan- og bygningsetaten
Viktig melding: Denne stillingen har utlopt / er ikke aktiv
Om stillingen

Plan- og bygningsetaten er den største byutviklingsaktøren i kommunen med mål om å gjøre Bergen til en attraktiv by for alle. Gjennom byplanlegging og saksbehandling utvikler vi gode bystrukturer i tråd med kommuneplanens samfunnsdels mål om den kompakte gå-byen. Byggesaker, oppmåling, drift og vedlikehold av kommunenes plan- og eiendomsregister og kartbaser er også vårt ansvarsområde. Vi har mange spennende arbeidsoppgaver som befinner seg i skjæringspunktet mellom næringsliv og politikk. Våre roller varierer mellom myndighetsutøvelse, forvaltning, rådgivning og utvikling. Plan- og bygningsetaten har ca. 220 medarbeidere fordelt på 6 fagavdelinger og 3 stabsstøtte avdelinger. Våren 2019 flytter vi inn i nye moderne, aktivitetsbaserte lokaler i Autogården i Johannes Bruns gate.

Byggesaksavdelingen består av til sammen 35 ansatte fordelt på 3 seksjoner. Våre oppgaver er knyttet til saksbehandling av innsendte byggesøknader i tråd med plan- og bygningsloven, forskrifter og aktuelle planer. I tillegg bidrar vi med intern og ekstern informasjon vedrørende plan- og bygningsloven.
Vi skal nå rekruttere en dyktig seksjonsleder til et av landets største byggesaksmiljø. Vi ønsker en engasjert seksjonsleder med gode lederegenskaper og fagkunnskaper, og søker etter arkitekt/ingeniør/jurist innenfor fagområdet bygg og anlegg.

Arbeidsoppgaver

  • Byggesaksavdelingens oppgaver er knyttet til saksbehandling av innsendte byggesøknader. Seksjonsleder vil få ansvaret for kompetansebygging, faglig veiledning, arbeidsledelse, motivasjon, ressursstyring og daglig personaloppfølging for 8 - 10 medarbeidere. Seksjonsleder har også ansvar for overholdelse av tidsfrister og faglig kvalitet av seksjonens leveranser.

Kvalifikasjoner

  • Utdannelse innenfor relevant fagfelt fra høyskole eller universitet
  • Fordel med erfaring fra offentlig saksbehandling
  • Ledererfaring vektlegges
  • Gode kunnskaper om plan - og bygningsrett

Utdanningsretning

  • Juridiske fag
  • Bygg og anlegg
  • Arkitekt / Design
  • Administrasjon og Ledelse

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet, Diplom- / Bachelorgrad

Personlige Egenskaper

  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Uformelt og trivelig arbeidsmiljø
  • Gode og fleksible arbeidstidsordninger
  • Lønn etter avtale

Språk

  • Norsk

Vi tilbyr

  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Uformelt og trivelig arbeidsmiljø
  • Gode og fleksible arbeidstidsordninger
  • Lønn etter avtale

Kontaktinformasjon

Sylvi Søvik Wathne, Byggesakssjef, Logg inn for å se kontaktinformasjon/ Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted

Bergen

Nøkkelinformasjon:

Annonsør:Bergen kommune

Ref. nr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon48
Stillingsbrøk: 100%
Fast heltid
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 20.01.2019




Adresse: Bergen


Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Internett: https://karrierestart.no/ledig-stilling/1192804
Søknadsfrist : 20.01.2019

Fakta om stillingen og søknadsprosess

Antall stillinger: 1

Tiltredelse Stillingstype Arbeidssted
20.01.2019 Fast ansettelse, Heltid Bergen