Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon48 Presentasjon av stillingen:
Kemneren i Drammensregionen er et interkommunalt samarbeid mellom kommunene Drammen, Røyken, Hurum, Sande og Svelvik. Vi holder til i moderne lokaler på Gamle Kirkeplass i Drammen og har 31 ansatte. Våre hovedoppgaver er regnskapsføring og innkreving av skatter, avgifter og kommunale fordringer, samt kontroll og informasjon overfor arbeidsgivere. Vi er i dag organisert som § 27-samarbeid, men vil fra 1.januar 2020 inngå i Nye Drammens egen driftsorganisasjon.
Kemneren i Drammensregionen søker nå etter ny fagansvarlig for innkreving av skatt og avgift. Fagansvarlig vil få fag- og resultatansvar for fellesinnkrevingen av skatt og avgift. Stillingen omfatter ikke personalansvar.
Tiltredelse snarest. Lønn etter avtale.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
For å gjenspeile mangfoldet i befolkningen, oppfordrer vi personer med innvandrerbakgrunn til å søke.
Det mottas kun elektroniske søknader; se Drammen kommunes nettsider, www.drammen.kommune.no, under "Ledige stillinger".
Arbeidsoppgaver
Stillingen krever god oversikt over regelverk, instrukser, retningslinjer og rutiner som gjelder innkreving av skatt og avgift, og fagansvarlig har ansvar for at oppgaver utføres i henhold til enhver tid gjeldende regler og rutiner. Som fagansvarlig vil du få ansvar for å etablere og organisere god tjenesteutøvelse i samarbeid med resten av innkrevingsmiljøet.
Stillingen som fagansvarlig omfatter videre:
¿ Etablering og oppdatering av kontorets interne rutiner på fagområdet
¿ Deltagelse i arbeidet med kontorets virksomhetsplan og handlingsplan samt bidra til at kontoret som helhet oppnår ønsket faglig utvikling
¿ Ansvar for rapportering og analyse på fagområdet
¿ Ansvar for internopplæring av kontorets ansatte innenfor fagområdet, og selv delta i nødvendig opplæring eksternt og internt for å opprettholde et tilfredsstillende kompetansenivå
¿ Holde kemner oppdatert om status i daglig drift og fagfelt med behov for utvikling
¿ Ansvar for internkontroll i henhold til interne rutiner
Kemneren har en uttrykt målsetning om medarbeidere som tar ansvar for å nå felles mål gjennom å gjøre seg selv og andre gode. Som medarbeider hos Kemneren i Drammensregionen skal du ha fokus på service og profesjonalitet i utførelsen av dine arbeidsoppgaver ¿ både internt og eksternt. Vi er opptatt av å ivareta en god arbeidskultur og et godt arbeidsmiljø. Du vil bli del av et sterkt fagmiljø med fokus på oppgaveløsning i fellesskap og kompetansedeling både i og på tvers av fagmiljøene.
Fagansvarlig rapporterer til kemner hvert kvartal og etter nærmere avtale ved behov.
Kemnerkontoret vurderer fortløpende den interne arbeidsfordelingen, og det tas forbehold om at arbeids- og ansvarsområder kan bli utvidet/endret.
Kvalifikasjoner
¿ Minimum 3-årig utdanning fra universitet/høyskole fra relevante fagområder
¿ Erfaring fra innkrevingsarbeid ¿ særlig innenfor tvangsfullbyrdelse
¿ God kjennskap til skatteoppkreverfunksjonen og fagsystemet SOFIE er ønskelig
For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves språkkunnskaper tilsvarende nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere.
Utdanningsretning
Juridiske fag
Økonomi
Utdanningsnivå
Høyskole / Universitet, Diplom / Bachelorgrad
Personlige Egenskaper
¿ God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
¿ Selvstendighet og gode samarbeidsevner
¿ Personlig egnethet for stillingen tillegges stor vekt
Vi tilbyr
¿ utfordrende og samfunnsnyttige oppgaver i et godt faglig miljø
¿ uformelt og trivelig arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer i
¿ en organisasjon hvor kompetanseutvikling og nytenkning vektlegges
¿ fleksibel arbeidstid og god pensjonsordning
Kontaktinformasjon
Elise Eek Jensen, Kemner, Logg inn for å se kontaktinformasjon / Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Drammen
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Drammen kommune
Stillingsbrøk: 100%
Fast
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 15.09.2019
For elektronisk søknadsskjema: