Storebrand Asset Management (SAM) er en ledende nordisk kapitalforvalter med over 1000 milliarder kroner under forvaltning. Vi ser etter en engasjert person som ønsker å bidra til en fantastisk kundeopplevelse for våre institusjonelle kunder. Rollen inngår i avdelingen Client Deliveries som består av 10 personer som er ansvarlig for operasjonell kundeoppfølging, kunderapportering og regnskapsleveranser. Du vil være del av et kundeteam på 4 personer som jobber med operasjonell oppfølging av våre største institusjonelle kunder. Kundeteamet samarbeider tett med salgssiden, er ansvarlig for å tilrettelegge for nye kundeforhold, sikrer at leveransene går som avtalt og følger opp kunder via mail og kundemøter. Gruppen fungerer som et bindeledd mellom kunden, salg og våre operasjonelle prosesser. Målet er å sikre høy kundetilfredshet, standardiserte løsninger som bidrar til lønnsomhet og tjenester som beveger seg i takt med kundenes behov.
Viktigste arbeidsoppgaver:
- Oppfølging av eksterne og konserninterne institusjonelle kunder
- Ta initiativ til, og gjennomføre, tiltak for å øke kundetilfredshet, økt selvbetjeningsgrad for kundene og eliminere feil som treffer kundene våre.
- Jobbe med analyser av kundelønnsomhet
- Sikre en effektiv samarbeidsmodell mot salg
- Støtte salgsavdelingen ifbm nysalg og RFP prosesser
- Bidra i tverrgående problemstillinger og prosjekter
- Bidra i automatisering- og digitaliseringsprosesser
Vi ser etter følgende faglige kvalifikasjoner:
- Fortrinnsvis høyere utdannelse innen økonomi/finans eller teknologiske fag
- Operativ erfaring fra kapitalforvaltningsvirksomhet og salg er en fordel
- Kompetanse om finansmarkeder og verdipapirer
- Teknisk forståelse og evne til å ta i bruk nye verktøy samt erfaren bruker av excel
- Erfaring fra arbeid med kunder er en fordel
- 2-4 års arbeidserfaring
Kritisk adferd for å lykkes i stillingen:
- Kundeorientert
- Analytisk og strukturert
- Trives med ansvar og liker utfordringer
- Lærer fort og er nysgjerrig
- Proaktiv, tenker nytt og tar initiativ til forbedringer
- Gode samarbeidsevner
Hva du kan forvente av oss:
- Godt onboarding-program for alle nyansatte
- Kontinuerlig kompetanseutvikling gjennom jobboppgaver, faggrupper og kurs
- Mulighet for erfaringsutbytte, karriere og nettverk over landegrensene
- Nordens største kompetansemiljø innenfor bærekraft, og fokus på bærekraftige investeringer og samfunnsansvar
Våre fordeler:
- God pensjon, helseforsikring, ansattlån og rabatter og fordeler på forsikringer
- Moderne lokaler på Lysaker, kun ti minutter med tog fra Oslo S, godt tilrettelagt for bruk av sykkel. Vi har også utlån av el-sykler
- Stor treningshall, styrkerom og spinningrom på huset
- Firmahytter på attraktive steder, blant annet Hafjell, Sjusjøen, Hemsedal, Larvik, Sandefjord og Strømstad
- Kunstforening og diverse rabattavtaler
Stillingene vil rapportere til Leder av Client Deliveries Linh Tran.
Spørsmål om stillingen kan rettes til Linh Tran.
Søknadsfrist 29. august 2021
Adresse: Lysaker