Posten Norge AS, avdelingen for digitale kanaler i Konsernkommunikasjon, har blant annet ansvaret for at brukervennligheten/Usability blir ivaretatt i fremstillingen av produkter og tjenester som presenteres i konsernets digitale kanaler i Norden. Vi søker nå dyktige og engasjerte medarbeidere som ønsker å bidra til at Posten Norges kunder får en optimal kundeopplevelse i alle våre digitale kanaler.
Du vil som Senior Usability Specialist få ansvaret for god og konsistent brukeropplevelse og enhetlig innhold i digitale kanaler. Du vil yte rådgivning innen fagområdet og utarbeide og forvalte retningslinjer for brukeropplevelse og innhold i digitale kanaler. Avdelingen arbeider på tvers av Posten og Brings merkevarer og jobber på mange prosjekter samtidig. Du vil i stillingen derfor få anledning til å arbeide med brukervennlighet på et bredt spekter av plattformer – deriblant ekstranett, åpne nettsider, e-post, sosiale medier, mobil og intranett - og på noen av de mest spennende og innovative prosjektene i Norge og Norden.
Relevante arbeidsoppgaver:
- Interaksjonsdesign
- Målgruppe og behovsanalyse
- Rådgivning innen brukersentrerte prosesser
- Brukertesting
- Beskrive brukerkrav
- Etablering og forvaltning av retningslinjer rundt brukeropplevelse, design og innhold
- Hovedansvar for navigasjon og struktur i digitale medier
- Tett samarbeid med designmiljø
- Holde fagmøter, samlinger og formidle aktuelle kurs og seminar til webmiljøet i konsernet
- Enhetlig innhold i digitale kanaler
Søker må ha erfaring innenfor angitte ansvarsområder, være serviceinnstilt, og kunne jobbe med mange prosjekter samtidig.
Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte direktør for digitale kanaler konsern, Anne Stensrud Hognestad på teleron 917 15 631.
Les mer og søk stillingen via vedlagte link innen 8. mai 2011.
Vi ser frem til å motta din søknad.