Posten Norge

(Transport / Distribusjon / Logistikk, Salg / Markedsføring)

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. 

Konsernet har over 19.000 dyktige og kvalitetsbevisste medarbeidere, som lever for å levere og finne nye veier.

Kontinuerlig forbedring skal kjennetegne virksomheten. 

Våre verdier er redelighet, respekt, samhandling, mot og åpenhet.

Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten betjener privatkunder i det norske markedet og har ansvaret for daglig postdistribusjon og det landsdekkende postkontornettet. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden

Visjon

Verdens mest fremtidsrettede post- og logistikkonsern

Antall ansatte

19.000

Les mer om Posten Norge
,,
Visjon: Å være verdens mest fremtidsrettede post- og logistikkonsern

Bli kjent med Posten Norge!

,,
Vi utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk

Ledige stillinger hos Posten Norge

  • Home Delivery er et av spesialistområdene i Bring som tilbyr hjemkjøring og innbæring av tyngre gods på døren i hele Norge.
    20.02.2017 Oslo
  • Ønsker du en jobb i «Verdens mest fremtidsrettede post- og logistikkonsern»? Evner du å se muligheter og skape verdier? Er du god på optimering? Er du kunde- og serviceinnstilt? Trives du med å ta vare på kunder og evner du å utvikle våre kundeløsninger? Forstår du viktigheten av og er du god på å utnytte digitale plattformer og teknologi i driften og i kundegrensesnittet? Da kan du være den Business Area Manager vi søker for Bring Express Personal Delivery!  Bring Express er konsernets spesialist innen lokale samme dags leveringsoppdrag basert på fleksibilitet, hurtighet og presisjon som i hovedsak ikke går innom en terminal. Vi tilbyr standard, systematiserte og skreddersydde bud og lokale leveringsløsninger både til bedrifter og private. Innovasjon i kombinasjon med et stort kundefokus har siden starten preget vår virksomhet. Bring Express vokser stadig og består i dag av over 80 medarbeidere med en total omsetning på ca. kr. 350 millioner. Vi kjøper inn all transportkapasitet fra underleverandører som er spesialister på dette. Bring Express sitt tjenesteområde Personal Delivery er et nyopprettet område og stilling, som vi nå søker etter en forretningssterk leder med god kompetanse og forståelse også for digitalisering og tjenesteutvikling. Verden digitaliseres og kunder forventer enklere både bestillings- og leveringsløsninger. Tjenesteområdet vil ta tak i dette og utvikle oss i denne sammenhengen. Dette med utgangspunkt i våre etablerte samme dags lokale hjemleverings- og budtjenester for å videreutvikle disse og nye segmenter. Tjenesteområdet kjennetegnes av små og store kunder med behov for fleksibilitet, hurtighet og presisjon i avsender og mottaker leddene. Alle oppdrag går direkte fra avsender til mottaker samme dag, gjerne på minutter eller svært presist leveringsvindu, et område med stort potensiale fremover. Dette gjør det til et spennende og utviklende område for den rette. Kvalitet og presisjon er viktige suksessfaktorer sammen med en god kundedialog og forankring i virksomheten.     Vi ser nå etter en person som både er taktisk og operativ i sin natur. Som ser mulighetene og klarer å sette disse ut i livet. Er drivende og kan etablere gode kunderelasjoner samtidig som du holder i vår digitale utvikling. Du er opptatt av å bygge et sterkt team hvor oppgaver er godt forankret i lederne du har ansvaret for og som driver sine avdelinger, samt at du må kunne arbeide nært sammen med dine kollegaer både i Bring Express og konsernet forøvrig. Du må like å bli målt på resultater og relevante KPI’er, samt å realisere på disse. Vi holder i dag til i svært trivelige lokaler på Torshov i Oslo, som også er arbeidsstedet. Noe reising må påregnes. Arbeidsoppgaver ansvar for HMS på arbeidsplassen personalansvar for ledere og respektives ansatte  du vil bli målt på resultat- og vekstmål operativt ansvar for vår drift innen tjenesteområdet, samt utvikling av denne ansvar for oppfølging og utvikling av våre kunder og kundeløsninger hovedansvaret for å forretningsmessig utvikle våre digitale plattformer i kundefront Kvalifikasjoner relevant erfaring med utvikling- og operasjonalisering av digitale plattformer i virksomheter relevant erfaring fra ledelse, optimering, logistikk- og transportbransjen erfaring fra salg og forhandlinger meget god økonomiforståelse og har analytiske evner høy kompetanse om bruk av IT verktøy og digitale grensesnitt mot kunder og underleverandører, samt som analyseverktøy    høyere relevant utdannelse, hvor relevant erfaring kan kompensere for høyere utdannelse må beherske meget godt norsk og engelsk både skriftlig og muntlig    Personlige egenskaper service- og kundefokusert, ser muligheter og evner å operasjonalisere disse tydelig, strukturert anlagt og meget god vurderingsevne  svært gode analytiske egenskaper har egen evne og indre driv til å levere løsninger & mål forhandlingsvant, god skriftlig og muntlig formuleringsevne  gode lederegenskaper & relasjonsbyggende evner omgjengelig og positiv stor arbeidskapasitet, effektiv arbeidsform og gjennomføringsevne  Vi tilbyr  spennende stilling i Bring Express deltakelse i vårt nordiske og samfunnsviktige Konsern som satser både på ytre miljø og HMS krevende og varierte oppgaver i et hektisk og kunderettet miljø  stort nettverk gjennom tilgang til konsernets interne og eksterne medarbeidere, kunder og samarbeidspartnere god støtte og oppfølging både faglig og personlig i retning av vår visjon: "Verdens mest fremtidsrettet Post og logistikk konsern" ryddige arbeids-, lønns, forsikrings- og pensjonsordninger  Vi kan tilby en spennende stilling i et utfordrende og aktivt miljø som er i stadig utvikling. Vi ser en vekst i markedets behov for lokale fleksible, hurtige og presise leveranser til og mellom både bedrifter og private, og er således satt opp slik at vi raskt kan omstille oss og levere nye kunde- og leveringsløsninger. Du vil være sentral i dette arbeidet. Om dette virker interessant, ser vi frem til å høre fra deg.  
    22.02.2017 Oslo
  • Har du lyst til å lage brukervennlige og moderne webapps?
    10.03.2017 Oslo

Traineeprogram

Konserntrainee

Som trainee i Posten Norge blir du tatt opp i et to-årig utviklings-program. I løpet av programperioden vil du gå inn i flere ulike stillinger som gir deg bred kjennskap til konsernet, i tillegg til ledertrening gjennom blant annet faglige samlinger og en praksisperiode med mulighet for personalansvar. Etter endt traineeperiode står du fritt til å velge videre retning innad i konsernet. Som trainee i Posten Norge blir du tatt opp i et to-årig utviklings-program rettet mot unge talenter. I løpet av programperioden vil du gå inn i flere ulike stillinger som gir deg bred kjennskap til konsernet, i tillegg til ledertrening gjennom blant annet faglige samlinger og en praksisperiode med mulighet for personalansvar. Etter endt traineeperiode står du fritt til å velge videre retning innad i konsernet. Kandidatene vi jakter etter har: Mastergrad og eventuelt inntil 3 års arbeidserfaring Mangfold med hensyn til utdanning, personlige egenskaper, kjønn og kulturell bakgrunn Mot til å utfordre kulturen, tenke nytt og se nye løsninger Posten Norge ønsker variasjon og bredde i fagbakgrunn og interesser blant sine traineer. Områder av spesiell interesse er logistikk, IKT, økonomi, strategi, forretningsutvikling, ledelse, prosjektledelse, HR/HMS/OU, markedsføring, samfunnsfag, miljø og CSR.  Personlig utvikling Personlig utvikling av den enkelte trainee står i sentrum gjennom hele traineeprogrammet. Når du starter som trainee begynner også arbeidet med din egen utviklingsplan. Denne er du selv er ansvarlig for å utvikle og følge opp, og den fungerer som en rettesnor i de valg du tar underveis i traineeprogrammet – men også i din videre karriere. Ressursene du har å spille på er Postens traineekoordinator, en personlig mentor og traineeprogrammets voksende nettverk. I tillegg vil samlinger og kurs med fokus på ledertrening og arbeidsmetodikker gi deg nyttig faglig påfyll du kan anvende i dine daglige arbeidsoppgaver. Store valgmuligheter Programmets forankring i konsernledelsen gir mulighet til å hospitere innenfor alle Postens forretningsområder. Som trainee i Posten står du derfor fritt til å velge dine egne utfordringer, der du selv er med på å påvirke hvor stort ansvar og hvor store utfordringer du ønsker. Konsernets størrelse medfører også et stort internt arbeidsmarked. Som trainee har du mulighet til å opparbeide deg erfaring fra flere forretningsområder og fagfelt, og vil derfor være en ettertraktet ressurs både i og etter endt traineeperiode. Spennende konsern Ingen norske selskaper har de siste årene gjennomført større endringsprosesser enn Posten. Globalisering, elektronisk kommunikasjon, politiske endringer og tøffere konkurranse er hoveddriverne bak disse endringsprosessene. Posten har valgt å satse utenfor Norges grenser, og har gjennom en offensiv vekststrategi blitt et Nordisk konsern med videre vekstambisjoner. I tillegg blir eksisterende virksomhet stadig utsatt for ny og sterkere konkurranse, og Posten er avhengig av å tenke helt nytt for å møte denne konkurransen. Som trainee i Posten får du muligheten til å se både utfordringene knyttet til vår tradisjonelle virksomhet og mulighetene i voksende og fremspringende markeder. 
Antall traineer
7 (6-7)
Sted
Oslo

Lærlinger

Lærling hos Posten Norge

En lærlingplass i Posten Norge gir mulighet til å delta i verdiskapningen i en av Norges største bedrifter. Som lærling hos oss får du variert opplæring som oppfyller kravene i den offentlige læreplanen. Posten Norge ønsker å være en attraktiv lærebedrift, og har lang erfaring med lærlinger innen programområdet Service og samferdsel. De mest aktuelle læreplassene er for Yrkessjåførfaget og Logistikkoperatør, men også andre fag kan være relevante. Konsernet samarbeider med Opplæringskontoret for Service og samferdsel som formidler læreplasser. Ta kontakt med dem om det er noe du lurer på. Interesserte kan også ta kontakt med en Posten- eller Bringterminal i nærheten av der de bor. Finn ditt nærmeste Opplæringskontor.
Antall lærlinger
10 (flere)
Sted
Norge

Bli en Bring Express franchise-avdeling

Franchise
  • Hos Bring Express tror vi at personlig suksess kommer fra en grunnleggende profil definert ved: Sterk tro på individualitet Tro på seg selv Muligheten til å realisere egne drømmer Å være en Bring Express franchise-avdeling gir deg en konkret og håndgripelig måte å stimulere din egen gründerånd på, samtidig som du får mulighet til rask utvikling og vekst gjennom en meget tett integrert organisasjon, som setter pris på know-how, nasjonalt og internasjonalt nettverk og en tydelig vekststrategi. Det er både en stimulerende og lønnsom utfordring å bli en Bring Express franchise-avdeling. Gjennom nært samarbeid mellom lokale kontorer og en kontinuerlig oppdatering av selskapets pågående prosjekter, utvikling og retningslinjer, skaper vi mål vi kan arbeide sammen mot. Vi tror at en sterk, verdistyrt virksomhet, i egenskap av en åpen atmosfære og samarbeid mellom våre medarbeidere, vil skape de riktige forutsetningene for individuell vekst. Samtidig vil vi øke markedsandelen gjennom raske og fleksible løsninger som kan imøtekomme markedets stadig endrede krav. Takket være denne filosofien, er Bring Express i dag en organisasjon med over 1100 personer over hele Norden, med 500 fraktleverandører, som er stolte og glade for å kunne realisere sine egne karrieremål hver dag! Som en franchise-avdeling, tilbyr Bring Express deg muligheten til å bli en del av et omfattende nettverk, samtidig som du som gründer kan bygge eller utvide ditt eget firma på et solid grunnlag, med eksklusive rettigheter til å kunne opptre innen ditt eget geografiske område. Hvert område har sine egne, lokale bånd, personlige egenskaper og individuell kontakt med kundene. Og hver franchise-avdeling skaper derfor sine egne betingelser for grunnleggende velvære gjennom sitt personlige engasjement! Les mer om Bring Express her

Rekrutteringskalender

  • FEB 20
    2017
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)
  • FEB 22
    2017
    1 STILLING UTLØPER I DAG (SISTE SØKNADSFRIST)

Interessert i denne arbeidsgiveren?

Bildegalleri

Registrer deg i CV databasen og del din CV!

Opprett en brukerkonto, og del din CV og kandidatprofil slik at aktuelle arbeidsgivere får tilgang til deg dersom du matcher en nåværende eller fremtidig jobbmulighet.

  • Opprett en profesjonell kandidatprofil og CV på få minutter
  • Del profilen med aktuelle arbeidsgivere og rekrutterere
  • Bli oppdaget og kontaktet av arbeidsgivere og hodejegere

Fra arkivet - reklamefilmer

Fakta om Posten Norge

Adresse

Posten Norge AS, 0001 Oslo