Spennende IKT-stilling i Vegdirektoratet Applikasjonsforvalter Seksjon for Forvaltning og Videreutvikling med sine over 80 engasjerte medarbeidere, er en del av IKT-avdelingen i Statens vegvesen. Vi har ansvaret for hele etatens applikasjons- og systemportefølje,både egenutviklede og innkjøpte løsninger. Vi jobber nært sammen med fagseksjonene i utvikling, forvaltning og videreutvikling av deres systemer. Smidig prosjektmetodikk (SCRUM) er innført og våre prosesser følger ITIL standard.
Seksjonen skal ansette en ny forvalter for etatens prosjekteringsløsninger. Dette omfatter avanserte DAK systemer (Autocad/NovaPoint) med hyppige releaser av nye versjoner til over 700 brukere i Norge. Vi søker en person med bred IT-teknisk erfaring i å planlegge, konfigurere, teste, bestille og rulle ut nye systemer, samt å bistå fagavdelingene ved kravspesifisering, utvikling og driftsetting. Du vil inngå i et team på 4 personer som er lokalisert ulike steder på Østlandet. Det må påregnes noe reising til vårt hovedkontor i Oslo, spesielt i oppstartsfasen.
Dine arbeidsoppgaver vil være:
* Planlegge og implementere oppgraderinger av applikasjoner og systemer
* Konfigurering, oppsett og pakking av programvarepakker til Etatens DAK-miljø som består av over 700 brukere
* Avtalehåndtering og oppfølging av leverandører og distributører av bl.a. AutoDesk DAK og tilhørende programmer
* Bistå fagavdelingen og de landsdekkende regionene i tilpasning og innføring av nye systemer
* Rådgiving, kravspesifisering, budsjettering og oppfølging av fagavdelingens IT-verktøy.
Vi søker personer med:
* Høyere IT-utdanning fra universitet eller høyskole, minimum 3 år
* Erfaring fra større IT- og forvaltningsmiljøer
* Erfaring fra testing av Windows-applikasjoner
* Kunnskap om applikasjonsservere, databaser og klientsystemer
* Kjennskap til ITIL og Statens Standardavtaler
* Erfaring fra Linux og Windows (server og klient)
* Erfaring fra Autocad (bruk/drift) er ønskelig.
For kandidater med sterk og allsidig praksis fra de aktuelle fagområdene og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes.
Vi legger vekt på at du:
* Har evne til å ta initiativ og jobbe selvstendig og strukturert
* Har god gjennomføringsevne og god rolle- og prosessforståelse
* Har gode kommunikasjonsevner
* Liker å jobbe i et miljø med høyt tempo
Vi kan tilby:
* Lønn etter avtale i henhold til etatens lønnspolitikk
* Spennende arbeidsoppgaver i en etat i stadig utvikling
* Gode utviklingsmuligheter i en stor, landsdekkende organisasjon med internasjonalt engasjement
* Godt arbeidsmiljø i moderne og lyse lokaler sentralt i Drammen med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter
* Fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
* Medlemskap i en av de beste pensjonsordningene i Norge
* Mulighet for gunstig boliglån og gode forsikringsordninger
Kontaktpersoner: Øyvind Øverby, tlf 948 00 892 eller Norma Enes, tlf 909 35 798
Statens vegvesen tilstreber likestilling. Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. Vi oppfordrer kvinner og personer med innvandrerbakgrunn til å søke stillingen.
Vegdirektoratet er en IA-virksomhet. Arbeidsforholdene legges til rette for medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.
Søk stillingen på www.vegvesen.no/jobb - ledige stillinger i Vegdirektoratet innen 29.08.2013 eller gå videre til ?send søknad/ søk her?.
Sted: Drammen
Tiltredelse: Snarest
Kontakter:
Øyvind Øverby, tlf: 47 94800892
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]