Digital markedsfører reiseliv - 1 års vikariat som rådgiver
Reiseliv og Kulturavdelingen i Innovasjon Norge har ledig et 1-års vikariat, der vi søker en digital markedsfører. Denne personen vil få en sentral rolle i arbeidet med å følge opp og iverksette den digitale markedsføringen av Norge som reisemål i inn- og utland.
Det innebærer effektiv og treffsikker kommunikasjon på tvers av land og målgrupper, og vurdering og oppfølging av kommunikasjon i ulike kanaler.
Stillingen vil også være en viktig rådgiver innenfor digital markedsføring og sosiale medier i forhold til våre satsninger internasjonalt og nasjonalt.
Sentrale oppgaver og ansvarsområder:- Følge med på og holde oversikt over trender, utviklingstrekk og beste praksis innenfor markedsføring i digitale medier
- Være en drivkraft og inspirasjonskilde innenfor arbeidet med digital markedsføring, dele beste praksis og erfaringer både internt i Innovasjon Norge og med reiselivsnæringen
- Iverksette og følge opp eksisterende strategi for digitale medier herunder daglig oppfølging av sosiale medier
- Veileder for lokale markeder, internasjonale prosjektledere og leverandører om effektiv markedsføring i digitale og sosiale medier
- Følge opp effekten av tiltak og bidra til at kampanjene når sine mål, både for Innovasjon Norge og våre partnere
- Bidra til å tilpasse og iverksette markedsføringskonseptet til digitale og sosiale medier
- Ta initiativ til å gjennomføre, i nært samarbeid med markedsansvarlig, profilerende og taktiske tiltak i digitale medier som gir effektiv utnyttelse av ressurser og best mulig synergi på tvers av kanaler
- Bidra til å utvikle og optimalisere kampanjesidene på reiselivsportalen VisitNorway
- Oppfølging, optimalisering og rapportering på SEM og Google PPC
Utdanning, erfaring og kvalifikasjoner:- Høyere relevant utdanning innenfor markedsføring/kommunikasjon
- Bred erfaring med digital markedsføring, medieplanlegging og særskilt bruk av sosiale medier
- Forståelse for tradisjonelle medier, og hvordan tradisjonelle og digitale medier kan spille sammen for å oppnå best mulig resultat
- God kjennskap til forbrukerne og hvordan de bruker nye plattformer/digital teknologi, kunnskap om hvilke muligheter ny teknologi skaper for markedsføring.
- Interesse og ikke minst lidenskap for digital markedsføring, ny teknologi og sosiale medier
- Dokumenterbar kompetanse og resultater innen digital markedsføring
- God kunnskap om oppfølging og effektmåling i digitale kanaler
- Gode prosjektlederegenskaper
- Erfaring fra reiselivsbransjen
- Gode engelskkunnskaper
- Internasjonal erfaring
Øvrige egenskaper:Kandidaten bør være selvgående, engasjert og initiativrik med god forretningsforståelse. Du bør også ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner med vilje til å dele kompetanse, ideer og innsikt med andre. Det forutsettes at du innehar en analytisk og strukturert arbeidsmetodikk.
Vi kan tilby:- Svært spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Tiltredelse snarest.
Eventuelle spørsmål om stillingen kan rettes til avdelingsleder for team forbruker, Ingrid Nernæs på telefon 46 46 06 50 eller portalsjef for visitnorway, Hans Petter Aalmo på telefon 97 12 26 63.
Søknadsfrist: 19.06.2014
Vi mottar kun elektroniske søknader sendt via vedlagte søknadslinkSted: Oslo
Kontakter:
Hans Petter Aalmo, , mob: 97 12 26 63 Ingrid Nernæs, tlf: 47 22 00 26 67, mob: 47 46 46 06 50
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]