Bærum Kommune
  • Abonner på stillinger
  • Følg
  • Les mer om Bærum Kommune
Registrer deg i CV-database
Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.

Bærum kommune – kanskje ditt viktigste valg
Førstekonsulent (ref.nr. 3139941541)
Viktig melding: Denne stillingen har utlopt / er ikke aktiv
Om stillingen

Førstekonsulent – oppfølging av botiltakene for enslige mindreårige flyktninger – ett års engasjement - Barneverntjenesten

Barneverntjenesten i Bærum kommune er en av Norges største barneverntjenester med cirka 180 faste stillinger. Barneverntjenesten består av barnevernsjef m/stab og ni avdelinger; Mottak/barnevernvakt, Barn, Ungdom, Omsorg, Tiltak, Administrasjon og tre avdelinger for botiltak for enslige mindreårige flyktninger.

Stillingen er for tiden plassert i Avdeling administrasjon. Avdelingen har oppgaver knyttet til organisasjonsutvikling, virksomhetsplanlegging og -styring, samt en bred portefølje av stabs- og støttefunksjoner for ledergruppen og den daglige driften av barneverntjenesten og botiltak for enslige mindreårige flyktninger.

Arbeidsoppgaver

  • Bistå ledelsen i å sikre gode prosesser og strategier i arbeidet med å etablere og videreutvikle botiltakene for enslige mindreårige flyktninger som tjenestested i Bærum kommune.
  • Etablere og følge opp gode systemer og rutiner for styring og internkontroll.
  • Oppgaver knyttet til økonomisk og praktisk oppfølging av botiltakene overordnet, inn- og utflytting av ungdommer mv.
  • Oppgaver innen avdelingens øvrige ansvarsområder; fortrinnsvis knyttet til virksomhetsplanlegging og oppfølging, oppfølging av stedlig ekspedisjon mv.
  • Diverse prosjekt- og lederstøtte i avdelingen og i samarbeid med andre avdelinger

Kvalifikasjoner
  • Relevant utdanning fra universitet eller høgskole på minimum bachelornivå. Relevante fagretninger er hovedsakelig innen økonomi eller økonomirelatert utdanning, administrasjon, prosjektledelse eller tilsvarende.
  • Gode ferdigheter i Excel og generelt svært gode data- og systemferdigheter
  • Kunnskap om og erfaring fra arbeid med organisasjonsutvikling, styring, internkontroll eller tilsvarende.
  • Erfaring fra offentlig forvaltning kreves. Fordel med erfaring fra kommunalt forvaltningsnivå. Erfaring fra stabs- og støttefunksjoner knyttet til enslige mindreårige flyktninger (eller oppvekstfeltet for øvrig) vil vektlegges.

Personlige egenskaper
  • God rolleforståelse
  • Evne til å håndtere både store og små oppgaver på strukturert og effektiv måte
  • Trives med å ha mange og til dels ulike oppgaver i et til tider hektisk miljø
  • Gode samarbeidsevner og serviceorientert holdning
  • Personlig egnethet vil tillegges stor vekt

Vi tilbyr
  • Arbeid i en av Norges største barneverntjenester som
    • aktivt deltar på en rekke utviklingsarenaer
    • etterstreber å være i forkant av den faglige utviklingen
    • som tør å satse og prøve ut nye veier og metoder innen barnevernfaget

  • En arbeidsplass som er utviklingsorientert og endringsrettet, og som setter arbeidsmiljø i høysetet
  • Stillingen er plassert i stillingskode 655935 førstekonsulent, kr 324 000 – 460 000 Avlønning vurderes etter utdanning og erfaring.
  • Gode forsikrings-, låne- og pensjonsordninger
  • Treningstilbud
  • Kulturtilbud
  • Bærum kommune er en IA (inkluderende arbeidsliv)-virksomhet
  • Stillingen er et engasjement med ett års varighet, med mulighet for fast tilsetting.
  • Alle som skal utføre arbeid på vegne av barnevernet må fremvise gyldig politiattest. Politiattesten må ikke være eldre enn tre måneder. Politiattesten skal ikke vedlegges søknaden.
  • Bærum kommune legger vekt på mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og rekruttere personer med flerkulturell bakgrunn.
  • Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har oppmodet om å ikke bli ført opp på søkerlisten, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig verksemd (offentliglova), § 25.
  • Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne siden.
  • Originaler eller bekreftede kopier av vitnemål og attester medbringes til et eventuelt intervju. Gyldig legitimasjon må fremvises.


Arbeidssted:
Brynsveien 88 A, 1346 Gjettum

Kontaktinfo:
Mari Hagve, Avdelingsleder, 482 84 842
Åshild Bakk Andersen, Førstekonsulent, 67 50 68 00
Line Sofie Dyrnes, Førstekonsulent, 67 50 68 00

Nøkkelinformasjon:
Annonsør: Bærum kommune
Ref. nr.: 3139941541
Stillingsbrøk: 100%
Engasjement
Startdato: 01.09.2016
Antall stillinger: 1
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]



Adresse: 1300 SANDVIKA


Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Internett: https://karrierestart.no/ledig-stilling/720419
Søknadsfrist : 20.07.2016

Fakta om stillingen og søknadsprosess

Antall stillinger: 1

Tiltredelse Stillingstype Arbeidssted
Etter avtale Fast ansettelse, Heltid Bærum