Den ideelle kandidaten er en høyt motivert, detaljorientert lagspiller med suksess i å forbedre og levere komplekse prosjekter og løsninger for IT-, BI-, og salgsstøttesystemer – fortrinnsvis fra FMCG/varehandel. BSM er ansvarlig for den daglige drift, kontinuerlige forbedring, utvikling og implementering av disse systemene. Salgsstøttesystemet alene benyttes av rundt 170 salgsrepresentanter. Orkla Confectionery & Snacks har stor fokus på å optimalisere IT- og støttesystemene.
BSM jobber i skjæringspunktet mellom Forretning og IT, men er organisert inn under Forretningen og rapporterer til CFO.
Kombinasjonen av sterke analytiske evner, tekniske ferdigheter og et operasjonelt fokus er strengt påkrevd. I tillegg er det nødvendig med betydelig prosjekterfaring, men fremfor alt må du ha fremragende kommunikasjonsegenskaper mot alle lag og nivå i organisasjonen.
ANSVAR OG MYNDIGHET
Business Systems Manager er ansvarlig for den kontinuerlige drift og utvikling av selskapets IT- og salgsstøttesystemer, herunder:
• ansvar for å utforme og drive frem selskapets IT-strategi
• identifisere kontinuerlige behov, analysere og omsette disse til funksjonelle og tekniske kravspesifikasjoner
• oversette, forankre og implementere initiativer som kommer fra Orkla sentralt/Orkla IT
• sikre forståelse, forankring og gjennomføring av alle IT- initiativer
• ansvar for daglig drift, utvikling og vedlikehold (SLA) av selskapets IT-løsninger
• ansvar for opplæring av medarbeidere i selskapets eksisterende og nye IT verktøy
• sikre at alle medarbeidere har nødvendig hardware/software til å utføre sine arbeidsfunksjoner, samt sikre tilbakelevering av utstyr
• være rådgiver for ledere og selgere vedrørende arbeidsprosesser, rutiner og opplæring
• teknisk salgsstøtte
BUSINESS SYSTEMS MANAGER OPPFYLLER FØLGENDE KRAV OG ØNSKER:
UTDANNING
Relevant høyere utdannelse, men særdeles gode dokumenterbare resultater og erfaring kan kompensere.
ERFARINGSKRAV
* besittelse av betydelig kunnskap og bevist «hands-on» erfaring med drift, utvikling og kontinuerlig forbedring av IT-, BI-, og salgsstøttesystemer, fortrinnsvis fra et SAP- miljø
* stor interesse og teknisk forståelse for hvordan et IT- og salgsstøttesystem til enhver tid kan optimaliseres for å effektivisere hverdagen, øke inntjeningen og redusere kost
* smart, tenkende og handlekraftig
* minimum 5 års erfaring fra nærliggende arbeid.
NØDVENDIGE PERSONLIGE EGENSKAPER
• strukturert og systematisk
• liker å jobbe i/lede team
• fremragende kommunikasjonsevner
• initiativrik og på tilbudssiden
• sterk gjennomføringsevne
• forståelse for prosesser og utvikling av disse
• utpreget forretningsorientert
• opptatt av å forenkle og effektivisere
SPRÅK
Engelsk og norsk – skriftlig og muntlig er påkrevd.
ANDRE KRAV
Villighet og mulighet til å reise etter selskapets behov, delta på samreiser, kundearrangement og interne kurs/samlinger over flere dager i strekk.