Narvik kommune har ca. 18400 innbyggere. Kommunen er et kommunikasjonsknutepunkt mellom jernbane, europaveier, båt og fly. Narvik er et handelssenter og en skoleby, Høgskolen i Narvik har med sitt teknologiske miljø stor betydning som motor i næringsutviklingen. Næringsvirksomheter i vekst og nye virksomheter som er under etablering bidrar til optimisme og fremtidstro i kommunen. Byen har nærhet til og gode muligheter for et allsidig friluftsliv sommer og vinter, og er i verdensklasse innen alpine utfordringer. Kommunen vår har gode helsetjenester og full barnehagedekning. Et rikt og variert kulturliv preger vår kommune og region. Velkommen som søker!
Enheten IT drift og utvikling drifter og vedlikeholder ca. 65 servere og ca. 2500 klientmaskiner. Kommunen ønsker å bedre tjenestetilbudet for interne og eksterne brukere og legger stor vekt på at våre IT-løsninger er fremtidsrettet.
Enheten IT drift og utvikling har ledig 100% fast stilling som
IT-konsulent
Viktig melding: Denne stillingen har utlopt / er ikke aktiv
Om stillingen
Hovedoppgaver er utvikling og drift av kommunens IT systemer i henhold til enhetens rammebetingelser og strategiske målsettinger. Vi søker en konsulent som både kan ivareta IT-strategiske valg og være en sentral ressurs i byggingen av IT-arkitekturen i Narvik kommune. Stillingen skal også være en kjerneressurs i strategiske IT satsninger ut fra et forretningsperspektiv der det må påregnes å ta del i prosjektarbeid ved innføring av nye forretningskritiske systemer for å sikre organisasjonens behov. Kommunens IT-løsninger baserer seg på blant annet følgende teknologier:
- Windows - Linux - VMWare - Checkpoint - Oracle, MS-SQL - Fiberoptikk - Trådløse nett - IPvpn - TP labling - SAN
For stillingen kreves: - Relevant utdanning fra universitet/høyskole innen IT-fag - Språkkunnskaper: Norsk og engelsk
Teknisk IT-kompetanse innen IT drift eller utvikling kan kompensere for manglende teoretisk utdanning.
Tilleggsutdanning/kurs og yrkeserfaring innen serverdrift, operativsystemer, nettverksarkitektur, databaser og brannmurer er ønskelig.
Det er utarbeidet stillingsbeskrivelse og kravspesifikasjon for stillingen. Det legges vekt på søkers personlige egenskaper, herunder samarbeids- og kommunikasjonsevner, engasjement og evner til å være resultatorientert og beslutningsdyktig.
Narvik kommune kan tilby variert arbeid i et positivt, hyggelig og hektisk miljø. Lønn etter gjeldende regulativ. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning. Kommunen har 6 måneders prøvetid. Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Nærmere opplysninger om stillinga kan fåes ved henvendelse til: Per Jakobsen, tlf: +47 76 91 22 21 eller per.jakobsen@narvik.kommune.no
Narvik kommune ønsker at du benytter elektronisk søknadsskjema som finnes på vårt digitale søknadssenter www.narvik.kommune.no/soknader (http://www.narvik.kommune.no/soknader) Følgende arkivsaksnummer skal oppgis i søknaden: Arkivsak nr. 11/3054
Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.