Kemneren i Drammensregionen er et interkommunalt samarbeid mellom kommunene Drammen, Røyken, Hurum, Sande og Svelvik. Vi holder til i moderne lokaler på Gamle Kirkeplass i Drammen og har 35 ansatte.
Våre hovedoppgaver er regnskapsføring og innkreving av skatter, avgifter og kommunale fordringer, samt kontroll og informasjon overfor arbeidsgivere.
Søker du etter et arbeidsmiljø med høy kompetanse og en god arbeidskultur?
Kemneren i Drammensregionen søker nå etter en ny konsulent på avdeling innkreving.
Som konsulent hos Kemneren i Drammensregionen vil du bli en del av et sterkt fagmiljø med fokus på oppgaveløsing i fellesskap og kompetansedeling både i og på tvers av avdelingene.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
For å gjenspeile mangfoldet i befolkningen, oppfordrer vi personer med innvandrerbakgrunn til å søke.
Det mottas kun elektroniske søknader.
Arbeidsoppgaver
Du vil inngå i avdeling innkreving som har ansvar for innkreving av skatt og avgift overfor personlige og upersonlige skattytere. Din rolle vil være tilknyttet gruppen som jobber med innkreving av restskatt og forskuddsskatt overfor personlige skattytere.
Blant arbeidsoppgavene er vurdering og iverksettelse av innkrevingstiltak i saker til oppfølging, og du vil få ansvaret for fullført saksbehandling innenfor egen portefølje. Stillingen innebærer utstrakt kontakt med skattytere og håndtering av henvendelser - både via telefon, e-post og brev.
Som konsulent hos Kemneren i Drammensregionen skal du ha fokus på service og profesjonalitet i utførelsen av dine arbeidsoppgaver. Vi er opptatt av å ivareta en god arbeidskultur og et godt arbeidsmiljø. Du vil bli en del av en solid arbeidsgruppe med dyktige kollegaer som ser frem til å få deg på laget.
Stillingen vil gi mulighet for å bygge kompetanse innenfor skattebetalingsområdet og saksbehandling etter skattebetalingsloven og tvangsfullbyrdelsesloven. Dersom du allerede har erfaring fra innkreving og tvangsfullbyrdelse vil det være en fordel.
Vi vurderer fortløpende den interne arbeidsfordelingen, og det tas forbehold om at arbeids- og ansvarsområder kan bli utvidet/endret.
Kvalifikasjoner
- 3-årig utdanning fra universitet/høyskole innen økonomi, juridiske fag e.l.
- erfaring fra innkrevingsarbeid er ønskelig
- erfaring fra IT-baserte saksbehandlingssystemer
- særlig relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves språkkunnskaper tilsvarende nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere.
Utdanningsretning
Økonomi
Utdanningsnivå
Høyskole / Universitet, Diplom / Bachelorgrad
Personlige Egenskaper
- være serviceorientert og ha gode samarbeidsevner
- personlig egnethet for stillingen vektlegges
Vi tilbyr
* Fleksibel arbeidstid
* Gode forsikrings-, låne- og pensjonsordninger
Ansettelse i Drammen kommune med tiltredelse snarest mulig.
Lønn etter avtale.
Kontaktinformasjon
Annett Henriksen, Kemner, (+47) 92242255
Elise Eek Jensen, Avdelingsleder, (+47) 32046127/ 92666283
Arbeidssted
Drammen
For elektronisk søknadsskjema:
[Klikk her]Adresse: Engene 1 3019 DRAMMEN