Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon42 Presentasjon av stillingen:
Veiledere for Jobbsjansen for hjemmeværende innvandrerkvinner
Vi søker etter to fremoverlente veiledere til Jobbsjansenteamet ved NAV Grorud. Du vil arbeide i et sterkt faglig team med engasjement og arbeidslyst. Er du positiv og en god team medarbeider ? Er du kvikk og trigges av gode resultater? Da er du sannsynligvis akkurat den vi leter etter! NAV Grorud har gjennom flere år bygget seg opp god kompetanse innenfor tett kvalifiseringsfaglig oppfølging. Jobbsjansen med sine to prosjektmedarbeidere og prosjektleder samt ansvarlig medarbeider for enslige forsørgere utgjør et team og inngår i NAV Grorud sin Avdeling for Arbeidsrettet oppfølging og kvalifisering. Avdelingen består også av kvalifiseringsprogrammet og Jobbspesialistene som jobber etter Individuell jobbstøtte (IPS) metodikken. Det er stort engasjement i avdelingen som trigges av godt faglig arbeid og måloppnåelse. Jobbsjansen er en ordning finansiert av IMDi, se: https://www.imdi.no/sysselsetting-og-arbeidsliv/jobbsjansen/. Jobbsjansen ved NAV i bydel Grorud tilbyr et kvalifiserende program for hjemmeværende kvinner med innvandrerbakgrunn, som enten mottar overgangsstønad eller ikke mottar økonomisk stønad etter lov om sosiale tjenester, med mål om ordinært arbeid eller påbegynt utdanning. Jobbsjansen har siden 2013 vært organisert som prosjekt. Arbeidet vil fortsatt være preget av utvikling og prosjektarbeid ettersom det skal søkes midler fra IMDI, men stillingene gjøres nå faste og skal inngå som fast drift ved NAV Grorud.
I søknadsteksten ber vi deg reflektere over hva som motiverer deg til å søke stillingen og hvordan du kan bidra med for å innfri resultatkravene.
Arbeidsoppgaver
Kartlegge kompetanse og behov hos målgruppen
Tett arbeidsrettet oppfølging og veiledning av målgruppen ut til arbeidslivet og/eller utdanningsløp
Arbeide etter Supported Employment (SE) metodikken, herunder jobbe tett opp mot arbeidsgivere med fokus på formidling direkte ut i ordinært arbeid
Utadrettet jobb-fokus, være mye på farta i arbeidsmarkedet og drive aktivt oppsøkende markedsarbeid
Relasjonsarbeid mot arbeidsgivere og ander samarbeidspartnere, herunder tilrettelegge for trygge dialoger mellom arbeidsgiver og deltakere
Følge opp og jobbe med målene til prosjektet og bidra til kunnskapsutvikling og utviklingsarbeid
Kvalifikasjoner
3 åring relevant høyskole/universitetsutdanning
Kjennskap til SE-metodikk
Oppsøkende markedsarbeid og relasjonsarbeid mot arbeidsgivere
Erfaring med å jobbe tett opp mot arbeidsgivere med fokus på formidling direkte ut i ordinært arbeid
Erfaring fra arbeid med tett oppfølging og kvalifisering, herunder kjennskap til tiltak og virkemidler i NAV
Erfaring med å fremskaffe praksisplasser
Erfaring med prosjekt- og utviklingsarbeid er en fordel
Stor fordel om du kan vise til resultater du har oppnådd
Personlige egenskaper
Modig og uredd
Resultatorientert, tåle å bli målt på resultater
Ha troen på at alle mennesker til tross for ulike utfordringer kan få og holde på en vanlig jobb, herunder et ønske om brukermedvirkning
Initiativrik
God relasjons bygger
Strukturert
Fleksibel
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
Trivelig arbeidsmiljø og gode muligheter til personlig utvikling
Kolleger med høy faglig kompetanse og engasjement
Lønn etter Oslo kommunes lønnsregulativ, lønnstrinn 39, årslønn 536.500
37,5 timers arbeidsuke med flexitidsordning
Kontaktinformasjon
Vibeke Kjøl Malde, Avdelingsleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Ammerudveien 20
0958 Oslo
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Oslo kommune
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon42
Stillingsprosent: 100%
Startdato: 01.01.2020
Søknadsfrist: 05.12.2019