Head of Customer Analytics
Fremtind Forsikring har som mål å bli landets ledende forsikringsaktør. Med fokus på digitale løsninger basert på kundeinnsikt og -behov ønsker vi å ta plassen som morgendagens forsikringsselskap. Gjennom forsikring i SpareBank 1 og DNB har vi tilgang på enorme digitale kundestrømmer og kundeprospekter som gir store muligheter for kryssalg og mersalg.
Vi har i dag et av landets mest kompetente analysemiljøer hvor avanserte modeller anvendes innenfor blant annet aktivitets- og hendelsesbaserte kundeprosesser, automatiserte arbeidsprosesser og prising.
I forbindelse med ny organisering har vi etablert avdelingen Kundeanalyse. Til å lede denne søker vi en faglig sterk og positivt engasjert leder som skal utvikle avdelingen og dens medarbeidere til å bli et førende miljø innenfor kundeinnsikt og kundeanalyse. Rollen blir svært sentral og vil arbeide bredt ut i selskapet, og ut mot tilsvarende fagmiljøer i SpareBank 1 og DNB. Dine vurderinger og bidrag vil få stor betydning for Fremtinds utvikling.
Avdelingen har blant annet ansvar for å:
- Utvikle og forvalte avanserte og individualiserte modeller som basis for en industrialisert tilrettelegging, produksjon og læringsoppfølging av kundeaktiviteter og veksttiltak rettet mot salg, bevaring og skadeoppgjør.
- Tilrettelegge for, og bidra til, å videreutvikle infrastruktur som customer data-/datascience plattform og systemutvikling i våre rådgiver- og kundeløsninger.
- Være et faglig tyngdepunkt for analytiske og datadrevne kundeprosesser, og sikre at selskapet ligger i front for utnyttelse av blant annet maskinlæringsmodeller og breddedata i sine løsninger.
Du vil være en strategisk og operativ prosessdriver som sikrer god samhandling med, og leveranser ut til, de ulike markedsområdene i selskapet og til distributørene. Du vil lede en avdeling med svært selvgående og kompetente medarbeidere gjennom veiledning, tilrettelegging og utvikling. Vi ser etter en proaktiv kandidat som evner å sette en strategisk og operasjonell utviklingsagenda, og som trives med å jobbe kryssfunksjonelt i et miljø der relasjonsbygging og <> er viktig for å lykkes.
Stillingen rapporterer til direktør for Produkt, Data og Analyse som sitter i Fremtinds toppledergruppe.
Kvalifikasjoner
- Universitets-/høyskoleutdanning på masternivå innen statistikk/matematikk/økonomi/finans/IT
- Ledererfaring fra forsikringsvirksomhet eller lignende datadrevet kommersiell virksomhet
- Erfaring fra stillinger innenfor avansert dataanalyse eller data engineering er en klar fordel
Personlige egenskaper
- Tydelige lederegenskaper med sterk evne til å drive prosesser
- Strategisk og analytisk vurderingsevne
- Kunde-, markeds- og forretningsanalytisk innsikt og kompetanse
- Motiverende, nysgjerrig, innovasjons- og endringsorientert
Vi tilbyr
- Svært spennende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter
- Et svært godt og utviklingsorientert arbeidsmiljø
- Moderne og åpne kontorlokaler i Oslo sentrum
- Konkurransedyktige betingelser
For mer informasjon om stillingen kontakt vår rådgiver i Kingbird Executive Search, Eirik Bache-Wiig, på telefon Logg inn for å se kontaktinformasjon.
Adresse: Hammersborggata 2,0181 Oslo