<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Jobbspesialist - NAV Kongsberg kommune Nav

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Stillingsbeskrivelse

NAV Kongsberg betjener en kommune med ca 27 000 innbyggere. Kommunen har et næringsliv som er preget av høyteknologiske bedrifter. NAV Kongsberg har 60 ansatte, kontoret ligger sentralt på vestsiden av byen.

I 2018 startet vi et jobbspesialistteam ved NAV Kongsberg, bestående av 5 jobbspesialister, som et ledd i en nasjonal satsning på å tilby utvidet oppfølging i egen regi for å inkludere flere i ordinært arbeidsliv. Jobbspesialistene benytter Supported Employment som metodisk tilnærming. I 2019 ble teamet utvidet til 6 jobbspesialister.

Vi har nå ledig en 100% fast stilling som jobbspesialist.

Ansvarsområde og arbeidsoppgaver
Som jobbspesialist på NAV Kongsberg skal du samarbeide med deltaker, relevante samarbeidspartnere og arbeidsgivere for å skape muligheter for lønnet arbeid til deltakeren. Fleksibilitet og tilgjengelighet er nødvendig for å kunne ivareta gode arbeidsinkluderingsprosesser.  Stillingen som jobbspesialist vil være sammensatt, og det må påberegnes mye oppfølging ute på ulike arbeidsplasser i samarbeid med arbeidsgivere og deltakere.

  • Identifisere jobbsøkernes interesser, sterke sider, ferdigheter og evner samt matche med riktige jobber/arbeidsgivere
  • Booke møter med mulige arbeidsgivere og oppsøke bedrifter – være mye på farten
  • Jobbe tett med arbeidsgivere og deltakere.
  • Skape gode relasjoner med samarbeidspartnere, som lege, DPS, kommunen m.m
  • Dokumentere skriftlig i NAVs saksbehandlingssystemer
  • Engasjere og motivere både jobbsøkere, arbeidsgivere og kolleger
  • Jobbe med inntil 20 deltakere, med krav om 65 % overgang til arbeid


Krav og ønsker til deg

Vi er på jakt etter medarbeidere med kunnskap om og erfaring i å bygge nettverk og skape gode relasjoner både med deltakere, arbeidsgivere og samarbeidspartnere. Du må ha veiledningsferdigheter og evne til å motivere deltakere. Kjennskap til Supported Employment (SE), Individuell jobbstøtte (IPS) eller lignende arbeidsinkluderingsmetodikk er ønskelig.

Vi søker deg som:

  • har troen på at alle mennesker til tross for helseproblemer kan få, og beholde en vanlig jobb
  • har evne til å jobbe resultatorientert og samtidig være opptatt av god kvalitet
  • liker å bygge relasjoner og skape motivasjon
  • har evne til å koordinere og administrere
  • kan arbeide målrettet, nøyaktig og effektivt
  • tåler å bli fulgt opp på resultater
  • er en lagspiller, som kan dele erfaringer og kontakter i teamet
  • kan håndtere uforutsigbarhet i et dynamisk miljø
  • har gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter

 Personlig egnethet vil bli vektlagt.


Formelle kvalifikasjonskrav

  • Minimum 3-årig utdanning fra høgskole/ universitet, fortrinnsvis innen helse- og sosialfag, pedagogikk og/ eller samfunnsfag
  • Særlig relevant og lang erfaring innen veilednings- og oppfølgingsarbeid kan kompensere for manglende utdanning

Vi tilbyr

  • Utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
  • En flat struktur med vekt på myndiggjøring av medarbeidere i et aktivt og engasjerende miljø
  • Fleksibel arbeidstid og trivelig arbeidsmiljø
  • Kommunal ansettelse og lønn etter avtale og i henhold til kommunalt regulativ
  • God pensjonsordning gjennom KLP

Vi har også lyst ut metodeveilederstilling. Se annen annonse.

Søknad
Vi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig. Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste.  Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

Link til søknadsskjema:

Epost: Logg inn for å se kontaktinformasjon

Logg inn for å se kontaktinformasjon
Om arbeidsgiveren
NAV leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte oppgaver. NAV Kongsberg har 50 ansatte fordelt på tre avdelinger; Arbeid og marked, Oppfølging og Økonomi og rådgivning. Vi ønsker en arbeidsplass preget av mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss. Les mer om Kongsberg kommune Nav

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Se flere annonser

Want to deliver the next generation of data solutions for the energy industry? Get excited when you show others how
Snarest Stavanger
Er du vår nye prosjektleiar i Førde/Sunnfjord? Vi ser etter deg som vert trigga av utfordringar, likar samarbeid og involvering
02.06.2025 Sunnfjord
Vi er et selskap i sterk vekst med økt oppdragsmengde innenfor riving, og vi ønsker oss nå nye, erfarne og
02.06.2025 Indre Fosen
Vil du også bli en del av Team GK?
15.06.2025 Trondheim
Vil du bli lærling i GK?
30.06.2025 Hamar
Om oss I Bane NOR har vi ett felles mål- å sette spor vi er stolte av og som driver
05.06.2025 Oslo
Om oss I Bane NOR har vi ett felles mål – å sette spor vi er stolte av, som kan
01.06.2025 Nannestad
Om oss I Bane NOR har vi ett felles mål – å sette spor vi er stolte av, som kan
05.06.2025 Lillestrøm
Vis alle 32.347 ledige stillinger

Fakta om Kongsberg kommune Nav