NAV Ullern har i dag i overkant av 50 ansatte. Vi har nå ledig en fast stilling for tiden plassert i Arbeid og avklaringsteamet. Dette teamet har ansvar for arbeidsrettet oppfølging av personer over 30 år (standard og situasjonsbestemt innsats) uavhengig av ytelse, kartlegging av nye brukere og bakvakt i publikumsmottaket. Endringer i oppgaver ut i fra kontorets behov må påregnes.
NAV Ullern har et godt fagmiljø hvor vi vektlegger tverrfaglig samarbeid og et helhetlig perspektiv på brukernes situasjoner. Vi søker en fleksibel og engasjert person som trives med å jobbe i et hektisk arbeidsmiljø. Har du tro på at alle kan komme i jobb uavhengig av helse- og livssituasjon, da er du kanskje rett person for oss!
Stillingen er heltid og ledig for snarlig tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
- Helhetlig kartlegging og arbeidsrettet oppfølging av personer som trenger bistand for å komme i arbeid og aktivitet
- Kartlegge den enkeltes ressurser og muligheter, samt motivere og tilrettelegge for arbeid
- Samhandle med arbeidsgivere, tiltaksarrangører og andre samarbeidspartnere
- Gi informasjon, råd og veiledning
- Bemanning av publikumsmottaket
- Saksbehandle i NAVs fagsystemer etter lovverk på gjeldende områder, både statlige og kommunale
- Tverrfaglig samarbeid med bydelens øvrige tjenestetilbud og andre relevante samarbeidspartnere
- Endring i arbeidsoppgaver må påregnes
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. For søkere med dokumentert relevant erfaring kan utdanningskravet fravikes.
- Du må ha erfaring med å jobbe endringsrettet med personer med ulike helsemessige og sosiale utfordringer
- Du må ha god veiledningskompetanse
- Du må ha gode kommunikasjonsferdigheter
- Du må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Vi ønsker at du har erfaring fra NAV-kontor, særlig erfaring fra mottaksarbeid, og kjennskap til våre fagsystemer
- Kompetanse innen rus, psykisk helse, markedsarbeid eller økonomisk rådgivning teller positivt
Utdanningsnivå
Personlige Egenskaper
- Du må være en god relasjonsbygger og dyktig i motivasjonsarbeid
- Du må være god på å fremme autonomi ved jobbe for at bruker skal ta selvstedige valg i eget liv
- Du må ha høy evne til etisk refleksjon knyttet til ansvaret som ligger til veilederrollen
- Du må ha analytiske evner, være selvstendig, arbeide systematisk og helhetlig
- Du må ha god evne til å prioritere mellom oppgaver
- Du må være fleksibel, både når det gjelder arbeidsoppgaver og som backup for kolleger ved fravær
- Du må kunne sette deg inn i nye arbeidsoppgaver, tilegne deg ny kunnskap og være omstillingsdyktig
- Du må ha evne til nytenking og en høy serviceinnstilling
- Du må kunne ta initiativ og være med på å utvikle kontoret
- I søknaden bes du om å beskrive din motivasjon for å søke denne stillingen, samt reflektere rundt din erfaring, dine egenskaper og ferdigheter som er relevant for stillingen.
- Motivasjon for stillingens arbeidsoppgaver, samt personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Et godt og spennende arbeids- og fagmiljø.
- Lyse og trivelige lokaler med egen kantine.
- Lønnstrinn 34-44. Avlønning etter ansiennitet.
Kontaktinformasjon
Maria Breistrand, Avdelingsleder NAV Ullern, Logg inn for å se kontaktinformasjon, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Oslo
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Oslo kommune, Bydel Ullern
Stillingsbrøk: 100% Fast stilling Antall stillinger: 1 Søknadsfrist: 11.04.2019
For elektronisk søknadsskjema:
*Arbeids- og velferdsforvaltningen