Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon49 Presentasjon av stillingen:
NAV Hjelpemiddelsentral Oslo har ledig en fast 100 % stilling, som avdelingsleder (kode 1407) ved Administrasjonsavdelingen (HR/Økonomi/Drift).
Avdelingslederen rapporterer til avdelingsdirektør og sitter i
avdelingsdirektørens ledergruppe.
NAV Hjelpemiddelsentral Oslo er et ressurs- og kompetansesenter. Vi har ca. 320 medarbeidere og formidler hjelpemidler, både
tekniske og andre hjelpemidler som tolk for døve og døvblinde. Sentralen er
lokalisert i moderne lokaler på Økern i Oslo. NAV Hjelpemiddelsentral Oslo er delt i fem hovedområder; Bilsenter Østlandet, Søknad og service,
Rådgivning og veiledning, Lager og teknisk og Tolk.
NAV Hjelpemiddelsentral Oslo har et overordnet og koordinerende ansvar for formidling og forvaltning av tekniske hjelpemidler i
hovedstadsregionen. Hjelpemiddelsentralen bistår kommuner, arbeidsgivere og
andre samarbeidspartnere ved å gi rådgivning og veiledning, arrangere kurs og
bistå i opplæring og tilrettelegging. Som ressurs- og kompetansesenter har
hjelpemiddelsentralen spisskompetanse på alle arenaer: skole, arbeid, hjem og
fritid.
Arbeidsoppgaver
Administrasjonsavdelingen forvalter budsjetteringen og økonomioppfølgingen av hjelpemiddelsentralens avdelinger og stønadsbudsjetter. Avdelingen er forventet å bidra med analyser og annen relevant styringsinformasjon for å sikre gode beslutninger og riktige prioriteringer. Avdelingen gir lederstøtte i rekruttering og oppfølging av medarbeidere og strategisk kompetanseutvikling. Avdelingen har også ansvar for intern IKT-støtte, oppfølging og utvikling. Avdelingslederen har personal- fag- og resultatansvaret for avdelingen med 10 medarbeidere. Det er en forventning at avdelingslederen skal være en aktiv bidragsyter i utviklingen av avdelingen og hjelpemiddelsentralen for øvrig.
Det tas forbehold om endringer i arbeids- og ansvarsområder.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Relevant høyere utdanning, innen økonomi, juridiske fag eller HR. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Ledererfaring
- Erfaring med budsjettarbeid og økonomistyring
- Kunne vise til oppnådde resultater innen økonomi/HR
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Digital kompetanse
Vi ønsker at du har:
- Noe lederutdanning på masternivå
- Evne til å skape resultater og entusiasme i organisasjonen
- Erfaring med virksomhetsplanlegging
- Relevant erfaring fra offentlig sektor
- Erfaring fra endrings- og utviklingsarbeid
Personlige egenskaper
- Må være strukturert og målrettet. Ha evne til å utøve tydelig ledelse
- Evne til å skape gode relasjoner og bidra til et godt arbeidsmiljø
- Være pådriver og tilrettelegger for forbedring og utvikling
Vi tilbyr
- spennende og utfordrende lederoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- stimulerende og tverrfaglig arbeidsmiljø med høy profesjonalitet
- lønnsspenn: kr. 605 500 - 640 200
- god pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
fleksitidsordning - gode velferdstilbud: kantineordning, treningsfri med lønn
Kontaktinformasjon
Bente Kaldheim, Avd. direktør, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Kabelgaten 2
0580 Oslo
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon49
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.01.2020