RfDhar ansvar for å samle inn og gjenvinne husholdningsavfall i Drammen, Lier, Modum, Sigdal og Øvre Eiker. I dag har vi ansvar for innsamling av husholdnings- og hytteavfall i Sigdal, med 5 renovatører fordelt på to renovasjonsbiler og én kranbil. I de andre kommunene utføres innsamlingen i dag av vår leverandør NordRen.
Fra 1. oktober 2026 tar RfD over all innsamling i hele regionen i egenregi. Da vil vi ha behov for rundt 50 renovatører.
Er du opptatt av rekruttering og ønsker en spennende jobb der du virkelig kan gjøre en forskjell? Vi ser etter en ny kollega som ønsker å finne de rette folkene til et viktig samfunnsoppdrag. Som rekrutteringsrådgiver i RfD du få en meningsfull, variert og utfordrende arbeidshverdag.
I denne jobben skal du bistå ledere i hele rekrutteringsprosessen -- fra behovsanalyse til ansettelse, særlig rettet mot operativ drift. En viktig del av dette er å forstå arbeidsmarkedet og nå ut til kandidater gjennom rekrutteringskampanjer og andre aktiviteter.
Du vil ha ansvar for opplæring, og sikre at vi har gode rutiner og retningslinjer. RfD har en ambisjon om å være synlige både på utdanningsmesser, yrkesmesser og andre arenaer der vi treffer aktuelle medarbeidere, her får du en viktig rolle.
Som rekrutteringsrådgiver blir du ansatt i avdeling utvikling og fellestjenester, men vil jobbe tett sammen med operativ drift, som har ansvar for innsamling av husholdningsavfall og drift av gjenvinningsstasjonene i våre eierkommuner.
Sentrale arbeidsoppgaver:
Rekruttering, særlig knyttet mot operativ drift, inkludert annonsering, seleksjon, intervju,ansettelse, onboarding og avslutning av arbeidsforhold.
Teoretisk opplæring av driftspersonell, både i plenum og en til en.
Utarbeide og kvalitetssikre opplæringsmateriell.
Følge opp praktiske forhold som bosted, D-nummer og rekruttering via byrå i utlandet.
Sørge for at ansatte har nødvendige sertifikater, kurs (som YSK), og følge opp at ansatte har riktige kurs og at fornyelser skjer i tide.
Bidra i internrekruttering.
Utføre HMS oppgaver, inkludert myndighetskontakt, opplæring, rutiner og kontroller.
Oppfølging av sykefravær i samarbeid med ledere.
Ansvarlig for etablering og oppfølging av lærlingprogrammet i RfD.
Ansvarlig for standaktiviteter og promotering av renovatøryrket.
Planlegging av faglige og sosiale arrangement for ansatte.
Kvalifikasjoner:
Relevant utdanning på høyskole/universitet, relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
Erfaring med rekruttering av operativt personell både innenlands og resten av Europa.
Erfaring fra transport- og logistikkbransjen er en fordel.
Førerkort klasse B.
Kommunisere godt på norsk, både skriftlig og muntlig.
Gode engelskkunnskaper, gjerne også andre europeiske språk (polsk, litauisk o.l).
Hvem ser vi etter?
Du har interesse for rekruttering og trives med å jobbe med kommunikasjon og med mennesker fra flere nasjonaliteter.
Erfaring med rekruttering er en fordel, helst fra en driftsorganisasjon.
Du er strukturert, målrettet og drives av resultater.
Du liker å jobbe selvstendig og å ha ansvar.
Du er sosial og trives med å bygge gode relasjoner.
Du er effektiv og pålitelig.
Du trives i en hektisk hverdag med mange baller i luften.
Personlige egenskaper tillegges vekt
Kvalifiserte kandidater som kalles inn til intervju må forvente å besvare en oppgave knyttet til rekruttering av renovatører.
Vi tilbyr:
En spennende og variert arbeidshverdag med stort ansvar.
Mulighet for personlig utvikling og videreutdanning.
Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og erfarne kolleger.
Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår.
Offentlig tjenestepensjon.
Adresse: Grønland 1, 3045 DRAMMEN