Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon53 Presentasjon av stillingen:
Stillingen har faglig ansvar, personalansvar og økonomisk ansvar for en avdeling med ca. 14 årsverk, og du vil lede en avdeling som skal ivareta konsernovergripende regnskapsfunksjoner.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offenliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlig.
Arbeidsoppgaver
Stillingens hovedfunksjon er å ivareta følgende funksjoner for Drammen kommune:
• Inngående og utgående fakturabehandling, inn- og utbetalinger, regnskapsavslutning, diverse rapportering internt og eksternt.
Avdelingen skal også levere regnskapstjenester til Viken Kommunerevisjon IKS og Drammensbadet KF.
Sentrale ansvarsområder innebærer:
• Redusere omfanget av administrativt arbeid i lederrollen
• Ta ut stordriftsfordeler
• Sikre et helhetlig blikk og tilstrekkelig kapasitet for en optimal og effektiv drift
• Søke nye løsninger og ta i bruk ny kunnskap
• Samhandling med interne og eksterne brukere
• Sikre gode og kostnadseffektive tjenester og ressursutnyttelse innenfor tildelt økonomisk ramme
Leder må vise stor fleksibilitet i både oppgaver og ansvar som skal tillegges stillingen, da både stillingens ansvarsområde og oppgaver kan endre seg.
Det er avgjørende at du samarbeider godt med virksomheten 1.linje/Internservice som skal gi støtte til kommunens linjeledere.
For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves språkkunnskaper tilsvarende nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere.
Kvalifikasjoner
Krav til formell kompetanse:
• Høyere relevant utdanning (minimum bachelor). Erfaring innenfor fagfeltet kan kompensere for manglende formell utdanning
• Ledererfaring innenfor fagfeltet - eller annen relevant ledererfaring
Krav til realkompetanse:
• Regnskapsforskrift
• Bokføringslov
• Mva-regler
• Betalingsformater og -regler (Norge og utland)
• Attestasjon og anvisning -- reglement og systemløsning
• Årsregnskap og årsavslutning
• Avstemmingsarbeid
• KOSTRA
• Avskrivningsregler
• God Kommunal RegnskapsSkikk (GKRS)/kommunale regnskapsstandarder
• God system-/IKT-forståelse
Ønsket realkompetanse:
• Erfaring med kommunalt regnskap
• Erfaring med UBW økonomisystem (eller andre store, komplekse økonomisystemer)
• Erfaring med rådgivning/opplæringsaktiviteter
• Lønn og sykelønn -- med fokus på hvordan regnskap og lønn/sykelønn henger sammen
Personlige egenskaper
• Du bygger nettverk og utvikler relasjoner
• Du har gode kommunikasjonsevner
• Du tenker nytt, har endringskompetanse og er omstillingsdyktig og fleksibel
• Du bidrar til høyt engasjement og eierskap til problemstillinger og løsninger hos de du leder
• Du er fokusert på brukerbehov og resultatoppnåelse
• Du leder gjennom tillit, åpenhet og involvering
• Du tåler å stå i krevende situasjoner og håndtere press og motgang
Vi tilbyr
• Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
• Lederskole
• Lønn og tiltredelse etter avtale
Kontaktinformasjon
Brun-Pedersen, Erik, Stabsleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Teigen, Anne Kristine, Virksomhetsleder, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Åsgata 24
3060 Svelvik
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Drammen kommune
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon53
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 18.05.2020