Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon68 Presentasjon av stillingen:
NAV Røros, Os og Holtålen er lokalisert i Røros sentrum, og følger en vertskommunemodell, med ett NAV kontor som dekker alle 3 kommunene. Kontoret har 17 ansatte. NAV har som overordnet mål å gi muligheter til arbeid og aktivitet for alle, samt sikre rettighetene til velferdsytelser. Vårt hovedoppdrag er å bidra til at flest mulig av innbyggerne i NAV Røros, Os og Holtålen kan være i arbeid og at arbeidsgivere i distriktet vårt får dekket sitt behov for arbeidskraft. NAV-kontoret har ansvar for et bredt spekter av kommunale og statlige tjenester og virkemidler. Vi løser oppgavene våre i tett samarbeid med brukere, arbeidsgivere, ulike tjenesteleverandører og samarbeidspartnere.
Vi har ledig 1 fast stilling, 100 %, som veileder ved NAV Røros, Os og Holtålen. Oppgaver vil kunne variere ut fra behov.
Stillingen inngår i tverrfaglige oppfølgings- og markedsteam, der veilederen jobber koordinert med arbeidsrettet oppfølging av arbeidssøkere, samt å bygge gode relasjoner til arbeidsgivere. Den som tilsettes vil ha som primæroppgave å støtte den enkelte arbeidssøker slik at han/hun blir i stand til å forsørge seg selv gjennom eget arbeid. Vi er opptatt av å levere helhetlige tjenester til brukere av NAV sine tjenester. Stillingen innebærer tett kontakt med arbeidssøkere og samarbeidspartnere internt og eksternt.
Arbeidsoppgaver
- Arbeidsrettet oppfølging av arbeidssøkere
- Tett samarbeid med arbeidsgivere i regionen
- Dialog med arbeidsgivere som tilbyr kvalifisering og jobb
- Samarbeid internt i NAV og eksternt med andre samarbeidspartnere
- Saksbehandling i henhold til gjeldende lovverk.
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole/universitet, gjerne innenfor pedagogikk eller salg og markedsføring. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- God arbeidsmarkedskompetanse
- Gode egenskaper og erfaring fra veiledningsarbeid, herunder evne til å la brukerne ta hovedansvar for egne mestrings- og utviklingsprosesser
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne. Du må like å skrive, da saksbehandling og dokumentasjon utgjør en betydelig del av arbeidshverdagen
- God digital kompetanse og evne til å sette seg inn i nye verktøy
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som
- arbeider målrettet, nøyaktig og effektivt
- er fleksibel og trives med allsidige oppgaver
- trives i en utadrettet rolle hvor du har mye kontakt med brukere, arbeidsgivere og samarbeidspartnere
- jobber godt både alene og sammen med andre. Gode samarbeidsevner er en forutsetning
- er entusiastisk og initiativrik.
- har menneskesyn og holdninger som støtter opp om NAV sin visjon og verdier
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et arbeidsmiljø med aktive og engasjerte kolleger og stor takhøyde
- Stillingskode 1434 rådgiver - kr. 464 000,-til kr. 496 000 (tilsvarende ltr. 52-56)
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
Kontaktinformasjon
Hanna Souwaid Tollan, Leder, Logg inn for å se kontaktinformasjon, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Arbeidssted
Kjerkgata 15
7374 Røros
Søk på stillingen:
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon68
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.10.2020