<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Økonomirådgiver/controller Budsjett og analyse, Sandnes kommune

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Stillingsbeskrivelse

Org. nr: Logg inn for å se kontaktinformasjon7 Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon23 Presentasjon av stillingen:

Lyst til å være økonomirådgiver / controller i budsjett og analyse?

Budsjett og analyse utfører et bredt spekter av oppgaver innenfor budsjettering, rapportering, utvikling av økonomiske modeller, kurs og opplæring samt analyse- og prosjektoppgaver. Enheten har 9 årsverk, og har et godt fag- og arbeidsmiljø. Kommunens drifts- og investeringsbudsjett utarbeides og følges opp av teamet.

Det er nå en ledig fast 100% stilling med hovedarbeidsområde knyttet til kommunens investeringer samt utarbeidelse og oppfølgning av driftsbudsjett, for tiden til virksomheter innen Byutvikling og teknisk.

Budsjett og analyse er en aktiv bidragsyter for at kommunen skal nå sine hovedmål som blant annet er at kommunen skal ha en forsvarlig økonomiforvaltning som legger til rette for framtiden. Kommunen skal ha konkurransedyktige og gode tjenester. Økonomiske analyser og utvikling står sentralt for å nå målet om en sunn økonomi.

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge, utarbeid og følge opp investeringsbudsjettet i tråd med vedtatte planer og finansieringsforutsetninger
  • Bidra i utarbeidelsen av strategiske planer og prosjekter som omhandler investeringsbehov
  • Bistå resultatenheter med rådgivning innen økonomistyring og kostnadskontroll
  • Utarbeide budsjetter, herunder vedlikehold, tilpasning og videreutvikling av fordelingsmodeller
  • Økonomiske analyser, herunder utarbeidelse av prognoser og årsaker til avvik, både til administrativ og politisk ledelse
  • Bidra i utarbeidelse av økonomiplan og årsrapport
  • Være pådriver og bidra til utviklingsarbeid i avdelingen
  • Andre oppgaver, saksutredning og prosjektarbeid kan bli aktuelt

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdannelse på mastergradsnivå innen økonomi, men lengre relevant erfaring og utdanning på bachelornivå kan kompensere for manglende utdanning på masternivå
  • God samfunnsforståelse og kjennskap til offentlig forvaltning
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Gode Excel kunnskaper samt erfaring fra BI-systemer er en fordel
  • Det er en fordel med arbeidserfaring fra økonomirapportering, økonomiplanprosesser og økonomirådgivning innenfor kommunal sektor.

Utdanningsretning

  • Økonomi / Administrasjon

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet, Diplom / Bachelorgrad

Personlige egenskaper

  • Du ser helhet og sammenhenger, har blikk for de store linjene og de viktige detaljene
  • Du er nytenkende og setter deg raskt inn i nye områder
  • Du jobber strukturert og har gode analytiske ferdigheter
  • Du evner å jobbe i komplekse organisasjoner med ulike rammebetingelser og tidsfrister
  • Du jobber selvstendig og er resultatorientert, setter klare mål og har fremdrifts- og gjennomføringsevne
  • Du er en lagspiller, legger til rette for god dialog og kommuniserer tydelig med de rundt deg

Vi tilbyr

  • Interessante og utfordrende oppgaver nær viktige beslutningsprosesser både administrativt og politisk
  • Et godt fag- og arbeidsmiljø med mulighet til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • God anledning til faglig fordypning og videreutvikling av eget arbeidsfelt

Kontaktinformasjon

Sami Munawar, budsjettsjef, Logg inn for å se kontaktinformasjon, Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted

Rådhusgaten 1
4306 Sandnes

Søk på stillingen:

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:Sandnes kommune

Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon23 Stillingsprosent: 100% Fast Søknadsfrist: 01.11.2020





Om arbeidsgiveren

Sandnes kommune ligger sentralt på Nord-Jæren, er Norges 11. mest folkerike kommune og kjennetegnes av mange, varierte kvaliteter. Kommunen består av etablerte storby- og tettstedsområder og er en av fylkets største landbrukskommuner. Vi har idrettsmiljø i norgestoppen, et yrende kulturliv og friluftsområder for hele regionen. Kommunen har et aktivt og innovativt næringsliv og en sterk kulturhistorie. Sandnes er alt dette og mye mer!

Les mer om Budsjett og analyse, Sandnes kommune

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Kandidatmatch
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 70%
Student/Arbeidssøkende
Denne teksten er anonymisert
Match 70%
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 70%
Jobbsøker
Denne teksten er anonymisert
Match 70%

Se flere annonser

Nor Tekstil er landets ledende leverandør av tekstiltjenester med 26 industrivaskerier lokalisert fra nord til sør, med til sammen ca.
09.06.2025 Skien
Vil du jobbe i, og lede et dyktig Azure-team og forme fremtidens skyplattformer – samtidig som du selv vokser som
15.06.2025 Stavanger
Er du motivert for en dynamisk, utfordrende og givende karriere innen informasjonssikkerhet? Cegal er et av de mest spennende, raskt
13.06.2025 Flere steder
Ønsker du en variert og spennende rolle innen byggenæringen?
01.06.2025 Oslo
Vil du være med på reisen mot en mer bærekraftig byggenæring?
01.06.2025 Bergen
Teknisk avdeling I Bane NOR har vi ett felles mål – å sette spor vi er stolte av, som kan
01.06.2025 Flere steder
Vil du jobbe med systemer for kartbasert vegdrift? Vi søker en ny kollega som skal hjelpe kunder på løsningen ISY Road,
05.06.2025 Flere steder
Bravida søker etter avdelingsleder for avdeling Bodø VVS. Avdelingen har ca. 35 medarbeidere og en omsetning på ca. 60 millioner
30.05.2025 Bodø
Vis alle 39.216 ledige stillinger

Fakta om Budsjett og analyse, Sandnes kommune