<  
>  
Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv
Stillingsannonse

Vil du bidra til god ressursstyring av kommunens digitaliseringsportefølje? Ressursforvalter nyopprettet porteføljekontor, Bærum kommune

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Stillingsbeskrivelse

Org. nr: - Stillingsident: Logg inn for å se kontaktinformasjon96 Presentasjon av stillingen:

Bærum kommunes digitaliseringsstrategi «ETT Bærum -- digitalt førstevalg» skal bidra til at innbyggere, bedrifter, lag/foreninger, ansatte og ledere i Bærum kommune får et reelt digitalt førstevalg i møte med kommunale tjenester. Hovedformålet til porteføljen er å realisere strategien og målene som er vedtatt.

Kommunen har en ledig stilling i et nyetablert porteføljekontor som skal understøtte Digitaliseringsrådet i utøvelsen av sitt ansvar og gjennomføringen av sine oppgaver. Digitaliseringsrådet har ansvaret for den kommuneovergripende strategien, tilhørende handlingsplan og realisering via porteføljen av digitale prosjekter.

Som en viktig del av arbeidet med å forbedre økt kvalitet i porteføljestyringen, søker vi nå en ressursforvalter. Du vil bidra til at kommunen prioriterer sine digitale initiativ på en god måte og at det er enkelt for prosjektene å jobbe etter disse prioriteringene.

Stillingen hører inn under organisasjonen til Digitalisering og IT (DigIT) og vil sammen med et lite team rapportere til lederen for porteføljekontoret. DigIT som i dag består av tre enheter, skal sørge for kostnadseffektive, sikre og stabile IT- og digitaletjenester, samt utvikling av disse.

Nysgjerrig? Ring Tristan eller Geir for en uformell prat.

Arbeidsoppgaver

Stillingenes hovedoppgaver knytter seg til utvikling, styring og oppfølging av kommunens digitaliseringsportefølje:

  • Ansvarlig for å sikre forutsigbar og god ressursallokering i pågående og planlagte prosjekter i samråd med behov- og ressurseiere
  • Utarbeide kvartalsvise ressursprognoser som skal fremlegges Digitaliseringsrådet
  • Bidra i utviklingen av system/løsning for ressursstyring og planlegging
  • Gi opplæring i bruk av prosesser, metoder og verktøy
  • Følge opp ressurstildelingsforpliktelser ut fra prosjektprioriteringen til Digitaliseringsrådet, herunder håndtere ressurskonflikter mellom prosjektene og/eller linjeledelse/drift
  • Støtte og koordinere ressursallokeringen på tvers av prosjekter
  • Støtte leder for porteføljekontoret i utøvelsen av ansvaret med å støtte og fasilitere Digitaliseringsrådets arbeid og følge opp vedtak tatt av Digitaliseringsrådet
  • Gjøre det enkelt for Digitaliseringsrådet å prioritere, og for prosjektleder og øvrig organisasjon å jobbe ut fra disse
  • Gi råd og beslutningsgrunnlag for Digitaliseringsrådet knyttet til utvelgelse, styring og oppfølging av sentrale digitaliseringstiltak
  • Aktivt bidra i saksforberedelse til Digitaliseringsrådet
  • Øvrige oppgaver og andre ansvarsområder kan bli tillagt stillingen

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning fra universitet/høyskole. Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanningsnivå
  • Relevant erfaring med ressursstyring, porteføljestyring eller ledelse av større IT-prosjekter /-programmer
  • Erfaring med, eller interesse for, porteføljestyring etter smidige prinsipper
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Det er ønskelig med ledererfaring fra relevante virksomheter
  • Det er ønskelig med sertifisering innen prosjekt-, program- og porteføljestyring (e.g. Prince2 eller MoP) eller tilsvarende dokumentert kompetanse

Personlige egenskaper

  • Du har evne til å planlegge og lede prosesser
  • Du har god gjennomføringsevne og arbeidskapasitet
  • Du er serviceorientert med gode kommunikasjonsevner
  • Du tar initiativ og er selvgående
  • Du jobber analytisk og strukturert
  • Du er nytenkende og finner løsninger på komplekse problemstillinger

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

I det nyetablerte porteføljekontoret er det stor mulighet til å være med og utvikle fagområdet og egen stilling. Vi tror på investering i de ansatte, og du vil derfor ha mulighet til å løfte egen kompetanse med kurs og sertifiseringer. Vi har et godt arbeidsmiljø med over middels hyggelige kolleger og jevnlige sosiale sammenkomster og arrangementer gjennom året.
Kommunen har kompetanseutviklingsstipend, en offentlig pensjonsordning, og ansatte har tilgang til leieordning av hytte og ferieleiligheter i inn- og utland.

Kontaktinformasjon

Tristan Rolstad, Tjenesteleder Digitalisering IT-utvikling, Logg inn for å se kontaktinformasjon
Geir Alexander Talseth, Fung. Digitaliserings & IT-direktør, Logg inn for å se kontaktinformasjon

Arbeidssted

Eyvind Lychesvei 10 1338 Sandvika

Søk på stillingen:

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:Bærum kommune

Referansenr.:Logg inn for å se kontaktinformasjon96 Stillingsprosent: 100% Fast Søknadsfrist: 30.11.2020





Om arbeidsgiveren

Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.

Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).

Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.

Les mer om Ressursforvalter nyopprettet porteføljekontor, Bærum kommune

Relaterte studier og skoler for denne stillingen

Se også alle studier innen:

Søknadsinformasjon

Se stillingsteksten ovenfor for informasjon om hvordan du søker på stillingen. Om du ikke skulle finne denne informasjonen der, besøk firmaets hjemmeside.

Viktig melding: Denne stillingen har utløpt / er ikke aktiv

Lagre stillingen eller abonner på tilsvarende muligheter

Se flere annonser

Elvia har valgt oss som leverandør, og vi har mange spennende prosjekter og oppgaver som skal løses. Det betyr at
15.05.2025 Flere steder
Vi utvider våre team i Drammen/Hokksund/Kongsberg, og søker energimontører! Nettpartner er en av Norges ledende entreprenører innen elektrisk infrastruktur. Vi
21.05.2025 Flere steder
Vi utvider våre team i Stokke, og søker energimontører! Nettpartner er en av Norges ledende entreprenører innen elektrisk infrastruktur. Vi
22.05.2025 Sandefjord
Vi utvider vårt team i Hokksund, og søker energimontører! Nettpartner er en av Norges ledende entreprenører innen elektrisk infrastruktur. Vi
22.05.2025 Øvre Eiker
Vi søker en dyktig og engasjert regnskapskonsulent Nettpartner er en av Norges største entreprenører innen elektrisk infrastruktur. Som vår nye
Snarest Oslo
Vi har store ambisjoner i nord, og nå søker vi elektrikere til vår avdeling i Troms! I avdelingen i dag
25.05.2025 Tromsø
As a Primary Engineer at Hitachi Energy, you will play a crucial role in the electro-mechanical design of high-voltage substations
20.05.2025 Oslo
StillingCOWI er et internasjonalt rådgivende ingeniørselskap med rundt 1200 medarbeidere i Norge og regnes som ledende aktør innen samferdselssektoren. Transport
30.04.2025 Oslo
Vis alle 38.190 ledige stillinger

Fakta om Ressursforvalter nyopprettet porteføljekontor, Bærum kommune